האמן גדעון שני

האמן גדעון שני הצטרף לאגודת הציירים והפסלים של חיפה והצפון לפני כשלוש שנים. ומאז הספיק להציג בבית שאגאל שתי תערוכות יחיד ולהשתתף בעוד 6 תערוכות קבוצתיות. שני פעיל מאוד באגודה החיפאית, מגיע לפתיחת התערוכות ומשתתף קבוע בהרצאות ובפעילויות האחרות.

קרא עוד
שדרות הציונות 26: הקירות יכולים לדבר

פרויקט נדיר ומיוחד של שימור מבנה ושיחזור ציורי קיר ותקרה מקוריים מתחילת המאה הקודמת נמצא בעיצומו בימים אלה בבניין ברחוב הציונות בחיפה, שמיועד להפוך למלון בוטיק. קהל רב גדש את המבנה בשד' הציונות 26 במהלך סיורים אשר התקיימו לקבוצות במהלך סופ"ש, ימי חמישי-שבת. במסגרת פרויקט "בתים מבפנים".

קרא עוד
גרשון קניספל

האמן גרשון קניספל זכה בפרס ז'בוטי היוקרתי על ספרו הרטרוספקטיבי יוצא הדופן, קניספל התבשר במקביל בעוד בשורה משמחת – מוזיאון תל אביב ומוזיאון ישראל החליטו להכניס לאוספי האמנות הישראלית את עבודות השמן שלו – "החתימה על עצומת השלום", על פי רישום של שמעון צבר )מוזיאון תל אביב), ו"לשכת העבודה" ו"אחמד" (מוזיאון ישראל(. לכבוד הבשורות המשמחות הזמין קניספל אל ביתו חברים ואמנים להרמת כוסית ולשמוע מפיו מעט על היצירות שזיכו אותו בחיבוק מהממסד.

קרא עוד
אנה פורטה: ONE STOP SHOP‏

האמנית אביבה שמר השיקה את תערוכתה 'עבודות' בגלריה החדשה אנה פורטה, שנפתחה בשכונת הדר ברחוב הרצליה 16. עבור שמר היה בכך אקט של סגירת מעגל, שכן בעבר שימש הבניין כבית הכנסת של סבה ייששכר קאופמן, שהיה נגר וחזן.

קרא עוד
אבני דרך בחייו של אריה רוקר

בימים אלה יצא לאור אלבום שמאגד את סיפור חייו של אינג'ינר אריה רוקר ז"ל, שהיה בעלה של האמנית החיפאית הוותיקה הלן רוקר. בבית האמנים על שם שאגאל הוצגה במהלך הקיץ תערוכה כפולה – של הלן ושל בעלה המנוח.

קרא עוד