רחלי בהרל: לאכול טעים, ולחיות טוב

רחלי בהרל: לאכול טעים, ולחיות טוב


בהוצאת פוקוס ראה אור המדריך הישראלי המקיף לתזונה בריאה - "פשוט משפחה בריאה" מאת רחלי בהרל ## והיא כתבה אותו כמי שמכירה מקרוב את כוחה האדיר של תזונה בריאה, לאור אבחונה מזה 20 שנה כחולה בטרשת נפוצה


יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת 


כשרחלי בהרל מדברת על תזונה בריאה היא מדברת מניסיון, כי היא מכירה היכרות אינטימית את הכוח האדיר והמרפא של תזונה מיטיבה. רחלי אובחנה לפני יותר מ-20 שנים כחולה בטרשת נפוצה, אשר הובילה אותה לשינוי משמעותי באורח החיים: "אני מאובחנת כבר שנים רבות, ולשמחתי חיה עם הכותרת הזו בשלום. אני חיה ללא סימפטומים כלל. למדתי להקשיב לגופי וללכת אתו ולא נגדו. התזונה הטבעית שאימצתי משחקת תפקיד מרכזי בשמירה על בריאותי".

הספר החדש שכתבה "פשוט משפחה בריאה" נכתב כשלנגד עיניה של רחלי עמדו מצוקותיהם של הורים רבים המחפשים את הדרך הנכונה לשינוי תזונתי. הורים המבקשים לדעת מהי אכילה בריאה ונכונה עבורם ועבור יקיריהם ואיך עושים את זה בעידן של מזון מעובד, מהיר ומוכן. רחלי מעניקה בספרה כלים פרקטיים (מתכונים, עצות ופתרונות) לניהול בית בריא ומעודדת הכנת מאכלים מזינים עם הילדים ועבורם.

רחלי בהרל מכינה שייק. צילום: זיו בהרל

כבר שנים רבות מאוד ואלפי מחקרים מוכיחים, כי תזונה נכונה היא אחד מכלי המניעה האפקטיביים ביותר מפני מחלות, וכן כלי מרכזי לטיפול וריפוי של מחלות רבות. לא רק בעיות ההשמנה והסוכרת אשר ידועות בקשר שלהן לתזונה, אלא שכל מערכות הגוף מושפעות מהתזונה, ולכל אדם יהיה זה נכון לעבור לתזונה בריאה. אם הוא בריא או אם הוא מתמודד עם מחלה ורוצה לשפר את היכולת השיקומית של הגוף, להקל על הסימפטומים ולהאט, ואף לעצור, את התקדמות המחלה.

בספר מקבלים את הבמה חומרי הגלם מן הצומח, היות ורחלי רואה חשיבות גדולה בהעברת המזון הצמחי והלא-מעובד למרכז הצלחת, ובהיכרות עם השפע האין סופי הגלום בו, שפע של צורות הכנה והגשה.

"פשוט משפחה בריאה" הוא הספר המקיף ביותר שנכתב בישראל של המאה ה-21 בנושא תזונה בריאה בהיבט המשפחתי. הוא מותאם בדיוק למשפחה הישראלית, נגיש ונוח ומיועד למבוגרים ובעיקר להורים לילדים בכל הגילאים - פעוטות, ילדים צעירים ובני נוער. הוא נחלק לשניים.

רחלי בהרל מבשלת מרק. צילום: זיו בהרל

בחלקו הראשון - 'תזונה במחשבה תחילה', משתפת המחברת את הקוראים בידע הרב שצברה במהלך המסע שלה ושל משפחתה לקידום אורח חיים בריא והקוראים המתעניינים בבריאות המשפחה יקבלו תשובות לשאלות הרבות המתעוררות בתהליך. כמו למשל – מה מכיל (ומה לא) מטבח בריא, איך מוסיפים בקלות ירקות ופירות לתזונת המשפחה, מה שולחים לבית הספר? מסיבת יום הולדת בריאה - האם יש חיה כזו? ומה אפשר לנשנש?

חלקו השני - 'ספר המתכונים', החוויה החושית והמענגת של הספר, ובו מופיעים למעלה ממאה מתכונים בריאים, פשוטים וטעימים המומלצים מאוד לשילוב בתזונה היומית של כולנו.

שותפה חשובה בגיבוש הספר היא זהורית שייחי, תזונאית קלינית, ששני ספריה "הטופו" ו"לבריאות" כיכבו במטבחים רבים. זהורית, המנהלת אף היא בית המבוסס על תזונה טבעית ובריאה, סייעה בתכנים המקצועיים ובמתכונים, ואימהות רבות אחרות תרמו את המתכונים המנצחים שלהן.

רחלי בהרל, נשואה ואם לשני בנים (17, 19), היא מורה לתיאטרון במקצועה. היא חובבת בישול בריא, שהתמודדה בהצלחה עם אתגרי התזונה הבריאה במשפחתה שלה. רחלי חיה כבר שנים רבות בבריאות טובה, עם האבחון הרפואי שקיבלה, וזאת בעזרת שינויי תזונה ואורח חיים. הספר הוא תוצר של מחקר אישי רב שנים, שנועד להשגת בריאות המשפחה בעזרת תזונה. מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק "פשוט משפחה בריאה" וליהנות משפע נוסף של תכנים.


פשוט משפחה בריאה. מאת: רחלי בהרל | הוצאת פוקוס ספרים לבריאות | 360 עמודים |מחיר: 99 ₪ | להשיג בחנויות הספרים ובאתר פוקוס: https://www.focus.co.il/product.asp?pid=239-625


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.