SKETCH – ארוחת בוקר בשחור-לבן

סקאץ', בית קפה איטלקי וגלידריה הממוקם ברחבת אצטדיון סמי עופר, מציע לרגל הקיץ מבחר ארוחות בוקר ## הגענו, טעמנו, התרשמנו ## וכמובן, צילמנו והצטלמנו ## אה, וגם גילינו שמלצרות זו לא עבודה קלה...

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת

צילומים: אתר כדאי לדעת

מאז נולד בית הקפה/מסעדה סקאץ', הממוקם ברחבת אצטדיון סמי עופר, שמעתי עליו לא מעט, אבל לא ממש הבנתי במה מדובר. ראיתי צילומים של ציורי שחור-לבן, קראתי על ציורי דו-מימד על הקירות, והיות וידידי הצלם מיכה בריקמן הוא מבעלי המקום, גם הוזמנתי להכיר, אבל לא ממש יצא לי. עד עכשיו. 

לכבוד הקיץ התחיל סקאץ' להציע גם ארוחות בוקר, והבטחתי שאגיע מתישהו, כי לא הגיוני שאנשים יפנו אליי לשאול אודות המקום ולשאול להמלצתי – ולא יהיה לי מושג ירוק מה לענות להם. 

אז לפני כחודש, עברתי באחד הבקרים ליד האצטדיון, וחשבתי לקפוץ. אבל כשניסיתי להיכנס לחניון P1, התברר לי שבאותו יום צפוי להתקיים משחק כדורגל, ולכן לא ניתן להחנות שם את המכונית על הבוקר. התקשרתי אל מנכ"ל האצטדיון ליאור פרי, בניסיון לתפוס פרוטקציה, אבל הוא לא ענה. ויתרתי. 

השבוע, שוב הזדמנתי לאזור, ולשמחתי לא נפלתי על שום משחק כדורגל. החניתי ב-P1 וצעדתי לעבר סקאץ'. אגב, החנייה היא חינם לאורחי סקאץ' בכל החניונים, אבל מומלץ להחנות בחניון P1.  

בית הקפה נמצא ברחבה החיצונית העליונה, בצד של הים. ישנם שולחנות ברחבה החיצונית, בקומת הכניסה, וגם בקומת הגלריה. עלינו לגלריה, משם גם ניתן להשקיף אל הקומה שמתחתיה. החופש הגדול בעיצומו וכמה משפחות בחרו גם הם לעלות ולהתיישב בשולחנות סביבנו. 

הסקאץ' נפתח לפני כשנה, והוא כנראה בית הקפה הדו ממדי הראשון בישראל. כל המקום המונוכרומטי מצויר בידי אמנים מקומיים ויוצר תחושה של שהייה בתוך ציור שחור לבן. לא פלא שכולם שולפים טלפונים, מצלמים ומצטלמים. גם אנחנו. 

התפריט אינו גדול. מאכלים איטלקיים קלאסיים, ביניהם פיצות רומאיות, פסטות, רביולי במגוון רחב של רטבים המוכנים במקום, סלטי בריאות טריים, כריכים, קפה איטלקי, גלידות, יוגורט ועוד קינוחים מושחתים. 

לאחרונה, כאמור, מגישים שם גם תפריט ארוחות בוקר, שמוגשות בין השעות 9:00-13:00.  

אני בחרתי ארוחת בוקר ישראלית קלאסית ליחיד (72 ₪), שהכילה חביתה מקושקשת, סלט קטן (שכחתי לבקש לעשותו בלי בצל), לחם וצלוחיות שהכילו, גבינה לבנה, גבינה מלוחה, טונה, סלט ביצים, זיתים, ריבה ועוד. זוגתי הזמינה שקשוקה בבצק נפוליטנית (56 ₪), והיות והתבקשנו לטעום ולדגום גם משהו מתוך התפריט הרגיל, בחרנו סלט בוראטה (67 ₪). 

הארוחה היא בשירות עצמי. כאשר היתה מוכנה, קיבלתי סמס לטלפון, ואז ירדתי לאסוף את שני המגשים. מעולם לא מילצרתי, ואני חייב לציין שגיליתי שזו לא משימה קלה לעלות במדרגות ולהקפיד ששום דבר לא יגלוש מהמגש. 

כמובן, שלא התגברנו על הכול, אבל אני חייב לציין לשבח את סלט הבוראטה, על העגבניות הטריות והגבינה שבו, ואת השקשוקה שהיתה פיקנטית וטעימה עד מאוד. לא ניסינו את הבצק שבתוכו היא הגיעה, כי היה די והותר מגוון של אוכל על השולחן, אבל מי שיאכל גם אותו ישבע עד מאוד. 

ארוחת הבוקר הקלאסית היתה סטנדרטית למדי, אך בהחלט ענתה על הדרישות, מה גם שהיא כללה גם משקה קר ומשקה חם, עליו ויתרתי. אילו הייתי פולני, אמי בטח היתה נוזפת בי על שלא סיימתי את הארוחה. אבל אני לא פולני, ולכן לא היו לי רגשות אשם על כך שלא דחסתי לבטן את כל מה שהוגש לי, אלא רק מקצתו. 

מה גם שהיתה לכך סיבה נוספת – חשקתי בקינוח. ולא סתם קינוח אלא גלידת יוגורט, שיכולתי לבחור מה להוסיף לה (אגוזים שונים ושוקולד, במקרה שלי), והיתה פשוט מצוינת. אילו היינו ממשיכים משם הביתה, הייתי קונה קופסה שלמה. אבל משם המשכנו למקום אחר. גם הגלידות והיוגורט הם מתוצרת עצמית.

שורה תחתונה: הגעתי ללא ציפיות מיוחדות, ויצאתי מבסוט לאללה. המקום הוא חוויה, ולא פחות חשוב – היה טעים והיה נעים. 

שעות פתיחה: א-שבת 9:00-22:00, שישי: 8:00-22:00. (למעט בימי משחקים של מכבי חיפה)

סקאץ'. אצטדיון סמי עופר, חיפה