מוזיאון חיפה: סובבת שמש אדמתי

בתערוכה מוצג מקבץ עבודות מתוך אוסף שוסטרמן למוזיאון ## בעיקר עבודות מן המחצית הראשונה של המאה ה-20, תקופת התהוותה של האמנות הישראלית ## התערוכה תוצג עד 30.6.24 

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת


נחום גוטמן, מוכר התאנים. 1932. צילום: יבגני איידל

תערוכה חדשה עלתה השבוע במוזיאון חיפה לאמנות - 'סובבת שמש אדמתי'. 

אמנים משתתפים: פנחס אברמוביץ, גלעד אופיר, נחום גוטמן, חיים גליקסברג, פבל וולברג, אנה טיכו, מרדכי לבנון, אפרים משה ליליין, צבי מאירוביץ, יוחנן סימון, ישראל פלדי, משה קופפרמן, ראובן רובין ועבודות בצלאל. 

אוצרת: לימור אלפרן 

פבל ולברג, חברון. 2004. צילום: יבגני איידל

מקבץ העבודות המוצג בתערוכה, הוא פרי מתנתה של גב' לין שוסטרמן לאוסף המוזיאון, כולל בעיקר עבודות מן המחצית הראשונה של המאה ה-20, תקופת התהוותה של האמנות הישראלית. קרן שוסטרמן-ישראל תמשיך גם לתמוך במוזיאון חיפה לאמנות באופן שוטף. 

האוסף שנתרם עבר שימור ומחקר מעמיקים, שאפשרו הצגת עבודות נדירות בתערוכה. כך למשל, בזכות עבודת שימור התגלתה יצירה דו צדדית של נחום גוטמן משנות ה- 30 של המאה הקודמת.  

התערוכה היא נקודת מוצא למסע בתולדות הציור הישראלי, שממשיך לתצוגת הקבע של המוזיאון שמתמקדת בציור ישראלי משנות החמישים עד ה-2000, ומסתיים בתערוכות המתחלפות בקומה העליונה של המוזיאון, המתמקדת בעבודות ציור ישראליות עכשוויות. פעילויות חינוכיות ומדריכים קוליים ייחודיים לילדים או למבוגרים שנוצרו עבור התערוכות יובילו את המבקרים הצעירים והמבוגרים לאורך תולדות האמנות הישראלית. 

מרדכי לבנון, נוף. 1944. צילום: יבגני איידל

יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה: "מוזיאוני חיפה הגיבו למלחמה ממש מתחילתה, מתוך הבנה שזוהי שליחותנו בעת הקשה. בחודשים האחרונים יזמנו מאות פעילויות הפוגה והעשרה למשפחות המפונות ובכל רחבי חיפה, כדי לאפשר אי של שפיות. גם כעת, כל מוזיאוני חיפה ממשיכים להיות פתוחים למשרתי המילואים  ולמשפחות שפונו מבתיהן, ללא תשלום.     

"מוזיאון חיפה לאמנות עובר לשמחתנו שינוי תוכני דרמטי בשנים האחרונות. אני מברך על עונת תערוכות חדשה ונהדרת ומודה ללין שוסטרמן ולקרן שוסטרמן-ישראל על השותפות האסטרטגית ועל הבעת האמון במוזיאון חיפה לאמנות, שעבורנו יש לה משמעות עצומה."   

ד"ר קובי בן-מאיר, האוצר הראשי של מוזיאון חיפה לאמנות: "לפני כשלוש שנים, מוזיאון חיפה לאמנות התחיל בתהליך עומק של בחינה ביקורתית של האוסף שלו, הערכה שלו מחדש ועבודה על הרחבתו. אוסף שוסטרמן, הכולל יצירות מופת מראשית המאה העשרים, מצטרף לאוסף הקיים במוזיאון ונותן ביטוי לכל האסכולות השונות שפעלו בישראל מאז הקמת בצלאל ב-1906. גוף יצירות זה מוסיף נדבך אמנותי והיסטורי משמעותי ביותר לאוסף הקיים של המוזיאון, המתמקד ברובו באמנות ישראלית משנות ה-50 ואילך." 

התערוכה תוצג עד 30.6.24.