סיור סליחות פואטי

אנשי "מקום לשירה" מזמינים אתכם לראשונה לסיור סליחות לא שגרתי: סיור סליחות פואטי מההר אל הים, בהדרכת צוריאל אסף ## יום רביעי 20.09.23 בשעות 20:00-18:00

דינה רפאל

אתר כדאי לדעת


צילום: ולריה גסלב

אנשי "מקום לשירה" יכולים גם להפתיע! כעת הם מזמינים אתכם לראשונה לסיור סליחות לא שגרתי: סיור סליחות פואטי מההר לים, בהדרכת צוריאל אסף. עולם סיורי הסליחות מתחלק לבין אומרי סליחות כמו שאנחנו מכירים בעיקר בסיורים הפופולאריים בעיר העתיקה בירושלים או בצפת,לבין סיורים ברוח הסליחות שמביאים פיוטים וסיפורי סליחות לתוך התנועה בחוץ, בעולם.

ימי הסליחות והרחמים נקראים בחסידות "ימים שהמלך בשדה", לפיהם הקב"ה נמשל למלך בשדה שיוצא מארמון המלוכה, מקבל בחיוך פני כל יהודי בכל מקום שהוא, ושומע את בקשותיו. "המלך בשדה" הוא דימוי נפוץ שכוונתו 'לתפוס את הזמן כמו מפגש עם "מלך" שנמצא בדרכים וניתן לפנות אליו בלי לעבור דרך הבירוקרטיה הרגילה שמקיפה אותו בארמון'. עבורנו אלו ימים בהם ניתן לראות את השדה, את החוץ, כמלך: קריר יותר, החצב החגיגי מזדקף ואנחנו חוזרים לביתיות של חיבור לאדמה, לריחות, למחזור צמיחה חדש שהנה, כבר, מתחיל. בתקופה הזו אנחנו עוצרים מהשגרה הסיזיפית כדי לחשוב מה אנחנו מאחלים לעצמנו בשנה החדשה.

סיור הסליחות מהכרמל לים פועל על העיקרון של יציאה לשדה עצמו – מתחילים בהר ומסיימים בתשליך בים. זוהי תנועת הסליחות בה אנחנו מחלצים את עצמנו מהספרים ומבתי הכנסת החוצה אל העולם, אל נשמת העולם, לחוץ.

הסיור הוא המהות של שירת מקום וטבע, האקופואטיקה – כתיבה שנולדת ונוצרת בטבע, בתנועה שבין הספר לעולם הממשי.מהכרמל לים הוא סיור חדש שיזם צוריאל אסף שלוקח את התדר מהסליחות של בית הכנסת לכרמל, ומתמקד במסורות של הכרמל, בסיפור שלו והקשר שלו לחגי תשרי.

הברכה המסורתית - "שתהיה כתיבה וחתימה טובה" - רואה את ספר החיים ככזה שאנחנו כותבים בראש השנה ו"מקום לשירה" מתחילים את השנה בסיור שיש בו תרגולי כתיבה (אין צורך להגיע עם ניסיון מוקדם) מתוך תנועה חופשית ונפשית.

ג'ון מיור, אבי רעיון הגנת הסביבה ושימורה, אמר: "הבנתי שיציאה החוצה היא למעשה כניסה פנימה", וזה המוטו שננסה לחולל בסיור החדש.  

תאריך: יום רביעי 20.09.23 בשעות 20:00-18:00 

מחיר: 80 ₪.

יציאה: סטלה מאריס (רח' סטלה מריס 100) 

סיום: מערת אליהו (דרך אלנבי), חיפה