"ז'אן דו בארי" עם ג'וני דפ, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה

סרט הפתיחה המדובר של פסטיבל קאן 2023 בכיכובם של מייוון וג'וני דפ, יפתח גם את פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2023 ##  "ז'אן דו בארי" מחזיר למסך הגדול את ג'וני דפ בתפקיד המלך לואי ה-15 ## דרמה תקופתית צבעונית

דינה רפאל

אתר כדאי לדעת

מתוך הסרט. צילומים באדיבות פסטיבל הסרטים ובתי קולנוע לב

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 של חיפה יתקיים במהלך חוה"מ סוכות, בין הימים 7.10.2023 - 28.9. הפסטיבל ייפתח בהקרנה חגיגית של הסרט "ז'אן דו בארי" (Jeanne Du Barry) במעמד הבמאית והשחקנית הראשית - מייוון (Maiwenn) והשחקנית והמפיקה מארין בוקה.

הסרט הוא דרמה תקופתית צבעונית ועשירה על אישה אחת, יפה, חכמה ואמיצה, שהצליחה לשנות את העולם ולהכנס לדפי ההיסטוריה.

ז'אן, צעירה שנולדה למשפחה ממעמד נמוך, הופכת לפילגשו של הרוזן דו בארי ועוברת לגור עימו, והוא, מחליט להציג אותה למלך לואי ה-15, בנסיון להתקרב לארמון המלוכה ולכסף ולכוח שמתלווים אליו.   בשביל ז'אן והמלך – זו אהבה ממבט ראשון. דרכה, המלך הנרגן והעייף מגלה מחדש את טעם החיים, והיא במהרה הופכת להיות המועדפת עליו. 

אורחת הפסטיבל מייוון  היא במאית, שחקנית ותסריטאית צרפתיה מוערכת שהחלה לשחק בסרטים כבר בגיל ארבע. אחרי קריירה קולנועית ענפה כשחקנית, סרטה הראשון באורך מלא כבמאית, Forgive Me (2006), הציג את נטייתה לעסוק במערכות יחסים סבוכות ולא מתפקדות ואת אהבתה לשילוב בין צורות בדיוניות ודוקומנטריות. 

הקולנוע של מייוון משוחרר ואנרגטי והוא מבוסס לעיתים על אלתורים ומפגשים ספונטניים בין שחקנים. היא ממשיכה להיות אחת השחקניות המוערכות של הקולנוע הצרפתי ומיטיבה לביים שחקנים בסרטיה כבמאית. 

סרטה החדש  "ז'אן דו בארי" פתח את פסטיבל קאן ובו היא לראשונה מביימת דרמה תקופתית. כמה מסרטיה הקודמים "פוליס" (2011) ו"מלך שלי" (2015) הוקרנו גם הם בפסטיבל קאן וזכו בפרסים רבים ברחבי העולם. "פוליס", זוכה פרס חבר השופטים בקאן וסרטה המצליח ביותר של מייוון, יוקרן גם הוא במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, ובנוכחותה. 

"ז'אן דו בארי", שמופץ ע"י בתי קולנוע לב, ייצא לאקרנים ברחבי הארץ לאחר הפתיחה החגיגית. 

צרפת, 2023, 116 דקות.         

בימוי: מייוון 

משחק: ג'וני דפ, מייוון, בנג'מין לאוורשה, מלוויל פופו, מרין בוקה 

* הסרט יוקרן באדיבות בתי קולנוע לב.


כדאי לדעת / פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 

הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע - משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועיריית חיפה.  הפסטיבל מופק ע"י אתו"ס – החברה לאמנות תרבות וספורט חיפה. 

מנהל אמנותי: ירון שמיר 

יחסי ציבור: דורית חורדי אפרת גורמן