סינמטק חיפה: פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21 יוצא לדרך, וחמישה מסרטיו יוקרנו גם בסינמטק חיפה ## הסרט "הדרכים הלא ידועות", בכיכובו של זוכה האוסקר ז'אן דוג'רדן, יפתח את הפסטיבל בחיפה

סתוונית שוורץ

אתר כדאי לדעת

הדרכים הלא ידועות. צילום: תומא גויסק

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21 יוצא לדרך, וחמישה מסרטיו יוקרנו גם בסינמטק חיפה. זהו אחד הפסטיבלים הלאומיים האהובים ביותר על הקהל בישראל. פסטיבל המביא מדי שנה אלפי צופים נלהבים לחוות ולהנות מן היבול השנתי של אחת מתעשיות הקולנוע הפעילות ביותר בעולם. 

כמדי שנה מביא הפסטיבל תוכנית מגוונת ועשירה. אחדים מהסרטים יוצגו גם בסינמטק חיפה. סרטים המייצגים את העשייה המגוונת מבחינת תרבותית ובחירת הנושאים. ניתן למצוא בתכנית דרמות חברתיות, בצד דרמות קומיות, סרטים המעלים שאלות של מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות יחסי הורים וילדים.   

הפסטיבל הוא יוזמה של חברת עדן סינימה והמנכ"לית שלו, קרולין בונה, ומתקיים בשיתוף המכון הצרפתי בישראל, סרטי יוני פרנס ושגרירות צרפת בישראל. 

פייר ומרתה - סיפור אהבה

חמישה מסרטי הפסטיבל יוקרנו בחיפה: 

סרט הפתיחה "הדרכים הלא ידועות", Sur les Chemins noirs" ", סרטו של דני אמיבר, בכיכובו של ז'אן דוג'רדן, יוקרן ביום שני, 25.3. הסרט המבוסס על ספרו הביוגפרי של סילבן טסון, היה לאחת ההצלחות הגדולות בשנה החולפת בצרפת, כשהביא לאולמות למעלה ממליון ומאתיים אלף צופים. זהו מסע קולנועי מעורר השראה. 

העלילה: לאחר לילה של שכרות מועד הסופר פייר, ונפצע קשה. לאחר שיקום הוא מחליט, בניגוד לעצת הסובבים אותו, לצאת למסע רגלי ברחבי צרפת. מסע של לידה מחדש. לא תוכלו לעמוד בפני הנופים המופלאים ועבודת המשחק של דוז'רדן, המוכיח שוב את קסמו וכישרונו הגדול. הסרט בהפצת 'קולנוע חדש' יגיע לבתי הקולנוע במהלך השנה. 

הקומדיה המטורפת "יאניק" של הבמאי המיוחד קוונטן דופווה, תוצג ביום רביעי, 27.3. שומר בחניון חובב תיאטרון, נוסע כל הדרך לפריז לראות הצגה, אחת הגרועות שראה בחייו מסתבר,  ובאמצע ההצגה עולה על הבמה ומאלץ את השחקנים לשנות את העלילה כרצונו. קנר והשחקן פיו מרמאיי היו מועמדים לסזאר על התפקידים בסרט מיוחד זה. רפאל קנר הוא אחד השחקנים העולים היום בצרפת. 

דרמה חברתית, פוליטית – "ו(לפעמים) החגיגה נמשכת" תוצג ביום חמישי 29.3. עלילת הסרט מתרחשת כמו כל סרטיו, של הבמאי יליד מרסיי, רובר גדיגיאן, בעיר הולדתו, ומשתתפים כוכביו הקבועים: רעייתו אריאן אסקריד וז'אן פייר דוראסן. 

הסרט "פייר ומרתה - סיפור אהבה" יוצג ביום חמישי, 29.3. סרטים על אמנות ועל חייהם של אמנים מעוררים ענין רב, היוצר מרטין פרובו חוזר ליצור סרט על עולם האמנות והפעם אודות סיפור חייו המסעיר של הצייר פייר בונאר, וזוגתו והמוזה שלו – מרתה. בונאר שפעל בסוף המאה ה-19 ועד כמעט אמצע המאה ה20 היה שייך לקבוצת ציירים שנקראה 'הנאבי'. 

"אדוני השופט" של ז'אן פייר אמרי הינו סרט הנע בין דרמה לקומדיה. הסרט יוקרן במוצאי שבת, 30.3. מישל בלן הוותיק והזמרת שחקנית לואן, שהתגלתה ב"משפחת בלייה", ישחקו כשופט נרגן ונערה העומדת למשפט ומתנדבת להיות הנהגת שלו.