היכונו לפתיחת הטרמינל!!


מתחם ההופעות הגדול ביותר בצפון ייפתח ב-1 ביוני בנמל חיפה - הטרמינל ## מופע הבכורה יהיה של רביד פלוטניק, וכל הכרטיסים אליו כבר נמכרו ## יכול לאכלס עד 2000 איש באירוע, ויכיל מערכת סאונד ותאורה מהמתקדמות בישראל, מתחם ברים ואוכל ועוד...

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

קבלו את הטרמינל - מתחם ההופעות החדש שייפתח בנמל חיפה ב-1 ביוני, יארח הופעות, פסטיבלי מוזיקה, מסיבות ועוד, בסביבה הייחודית של הנמל, בין הים לעיר התחתית. 

במהלך חודש ההשקה יופיעו שם כמה מהאמנים הבולטים בארץ. הראשון שבהם, ב-1 ביוני, מופע של רביד פלוטניק, אליו כבר אזלו כל הכרטיסים, ובהמשך יופיעו בו רמי פורטיס, נגה ארז, אביתר בנאי ועוד רבים נוספים

פתיחת המתחם החדש, שהוקם ביוזמת נמל חיפה בשיתוף פעולה וניהול אמנותי של אסף בן דוד, ממקימי ומפיקי פסטיבל inDnegev, צפויה להיות המיזם הראשון בנמל שייפתח לציבור באופן סדיר ויביא בשורה תרבותית חדשה לחיפה ולצפון כולו.

הטרמינל הוקם בשטח "האנגר 15" ההיסטורי בנמל חיפה, שקיים מאז שנות ה-50 ושימש לאורך השנים לטובת צרכי הנמל השונים, במסגרת פרויקט חזית הים של נמל חיפה. פרויקט זה טומן בחובו פוטנציאל אדיר להתרחשות תרבותית בעיר וזירה חדשה של תיירות לרווחת תושבי העיר והסביבה.

מתחם ההופעות משתרע על שטח של כ-3,000 מ''ר, והוא עבר שיפוץ יסודי והקמה של במה, מערכת סאונד ותאורה מהמתקדמות בישראל, מתחם ברים ואוכל ועוד. הוא יכול לאכלס עד 2000 איש באירוע.

שיתוף הפעולה להקמת "הטרמינל" נרקם באחרונה בנמל חיפה יחד עם חברת רן וולף (נמל תל אביב, נמל יפו) ועם אסף בן דוד, ממקימי פסטיבל "אינדינגב" והמנהל האמנותי שלו, שיהיה אחראי על אצירת התכנים וההפקה בפועל במתחם החדש.

"אינדינגב" הפריח את השממה בנגב המערבי שם הוא מתקיים, והפך ב-17 השנים האחרונות לפסטיבל המוזיקה הגדול והייחודי בארץ , שבכל שנה מארח מאות להקות ואמנים בשילובים מסעירים. נמל חיפה שטומן בחובו פוטנציאל אדיר להתרחשות תרבותית ורק כעת נפתח לציבור, הוא זירה חלומית להגשמת הפוטנציאל התרבותי של חיפה.

צילום:  Jon Steiner

שיתוף פעולה תרבותי מסקרן נוסף של הנמל עם חברי קבוצת "ברוקן פינגאז", קולקטיב האמנות המצליח שהחל את דרכו בחיפה של תחילת שנות ה-2000. הקולקטיב חוזר לפעול בעיר הבית שלו וייצור ברחבי המתחם פרויקט אמנות מסקרן בהאנגר שניתן יהיה לראות אותו מכל האזורים בחיפה שמשקיפים על הנמל.

בשלב ראשון יפתח המתחם בסופי שבוע, וצפוי לארח כ-2 הופעות בשבוע. בהמשך תתרחב הפעילות לשלל אירועי תרבות, ליינים מיוחדים ועוד.

לצד מתחם ההופעות החדש, ימשיך לפעול טרמינל הנוסעים של נמל חיפה, ממנו ייצאו הנוסעים להפלגות באגן הים התיכון.  טרמינל הנוסעים צפוי לחדש את פעילותו בחודש מאי הקרוב, לראשונה מאז פרוץ המלחמה.

ההגעה למתחם הנה מרחוב העצמאות בחיפה, דרך גשר טרמינל הנוסעים (שער 5), בצמוד לבניין דגון ולתחנת הרכבת "חיפה מרכז השמונה".

צילומים: דוברות נמל חיפה

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "עיריית חיפה רואה בחזית הים העירונית פרויקט אסטרטגי, אשר עתיד למצב את חיפה במקום הראוי לה, כעיר תיירותית ותרבותית מובילה בקנה מידה בינלאומי. מתחם ההופעות החדש שיוקם יהווה מרכיב חשוב במימוש פרויקט זה ועתיד לשמש כעוגן מרכזי בחיבור תושבי העיר לנמל".

רון מלכא, יו"ר נמל חיפה: "הטרמינל בנמל חיפה יביא בשורה תרבותית חדשה לצפון ולחיפה בפרט. אין לי ספק, שבשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, המתחם החדש יתרום רבות לענף התיירות, הבילוי והפנאי בעיר חיפה ויאיץ את פעילות ההקמה של חזית הים".

ארז בהריר, מנכל נדל''ן וחזית הים נמל חיפה: "פתיחת טרמינל ההופעות החדש היא צעד ראשון משמעותי לקראת פתיחה נרחבת של הנמל לקהל הרחב בפרויקט חזית הים. הפרויקט יציב את העיר חיפה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם שעברו תהליך של חיבור מחודש בין העיר לבין הנמל וקו המים תוך ניצול מיטבי של שטחי הנמל לרווחת התושבים".

לינק לפרטים והזמנת הופעות: טרמינל