'שבעה באוקטובר' - נפתחה תערוכתו של אייל מויאל

במבנה האודיטוריום שבמרכז הכרמל, נפתחה תערוכת היחיד של האמן אייל מויאל ## בתערוכה, אותה אריה רובינוביץ, מוצגים ציורים, מיצגים, יצירות אמנות, שירים, עבודות אסמבלאז' ועוד ## ארוע הפתיחה התקיים במעמד ראש העיר החדש-ישן, יונה יהב

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילומים: רונית מויאל

אתמול בערב, ראשון, 31.3.24, נפתחה באודיטוריום חיפה (ליד אולם רפפורט) תערוכת היחיד של חברי הטוב אייל מויאל, אמן, סופר ומשורר - "שבעה באוקטובר".

אירוע פתיחת התערוכה התקיים במעמד ראש העיר הנבחר, יונה יהב. בתוך הקהל נראו גם חברי המועצה הנבחרים שרית גולן, אביהו האן, האמן והאוצר רמי עזאם ועוד. את התערוכה אצר האמן אריה רובינוביץ, ומוצגים בה ציורים, מיצגים, יצירות אומנות, שירים, עבודות אסמבלאז' ועוד.

יונה יהב הגיע ונשא דברים, וגם נשאר לשיחה חברית איתנו עוד זמן רב אחרי מעמד הפתיחה וההסברים על התערוכה מפיו של מויאל. בין השאר, סיפר יהב על תערוכת "נובה" אותה יזמה והפיקה בתו בתל אביב, ואשר מוצגים בה שרידים מאותו יום ארור, 7 באוקטובר.

אייל מויאל: "התערוכה שלי, 'שבעה באוקטובר', סוקרת את אירועי השבעה באוקטובר באופן ויזואלי ומבדלת בין הזירות השונות - האירועים בקיבוצים, פסטיבל "נובה", החטופים ועוד. התערוכה יוצרת גירוי ויזואלי וחושי של הצופה באמצעות מיצגים, יצירות אומנות ושירים, באופן שיגרום לו לחוש את האירועים ולעבור חוויה מטלטלת. ברצוני להודות לעיריית חיפה, שנרתמה לסייע לי כאמן, להציג את התערוכה".

בנימה אישית, אציין כי יונה (הוא חבר ושכן שלי, אז קשה לי לקרוא לו בשם משפחתו), שיריביו לעגו לו על שהוא מתמודד לראשות העיר בגיל 80, התחיל את היום המפרך של אתמול (עם חמסין מהגיהינום) כבר בשלוש בבוקר, ובשעה 10:00 הגיע אל בניין העירייה, כדי להיכנס מחדש באופן רשמי אל לשכת ראש העיר. מאות אנשים התגודדו וקיבלו את פניו בתרועות שמחה ובמחיאות כפיים. 

אני הוזמנתי לעמוד במהלך הטקס במעלה גרם המדרגות המוביל אל בניין העירייה, לצד רבקה יהב, אשתו של יונה, ישראל סביון, אבי ג'מאל ועוד כמה מקורבים, ובעוד יונה מפלס את דרכו בתוך הקהל, מחבק, מתרגש ולוחץ ידיים, העבירה לי מזכירת העיר את המיקרופון, וכרזתי את המשפט שהדהד בכל הרמקולים בחוץ: "יונה, אתה מגיע לכאן כמו כוכב רוק! אל העירייה שהמתינה לך במשך יותר מחמש שנים!"

לשמע דבריי (כן, יש לי קול רדיופוני...) פרץ הקהל הרב בתרועות ובשאגות שמחה. עם סיום טקס קבלת הפנים המשיכו העובדים ללוות את ראש העיר אל לשכתו, שם החל את יום עבודתו הראשון, שהתחיל השכם בבוקר והסתיים לתוך הלילה.

התערוכה תוצג למשך שבועיים.