תיאטרון חיפה בקצב הסווינג

מחזה מוזיקלי מקורי חדש יעלה בתיאטרון חיפה ## השנה היא 1942. העולם סוער, אבל בתל אביב הקטנה החיים תוססים ## יצרים, בגידות, שקרים וסיפור אהבה גדול מהחיים ## בשילוב הלהיטים הגדולים מתוך סרטי הקולנוע של התקופה ## הצגת בכורה ב-15 בפברואר    

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת  

  

צילום: ז'ראר אלון

בתיאטרון חיפה ממשיכים בתנופת העשייה עם שלל הפקות מקור חדשות. ב-15 בפברואר יעלה בתיאטרון מחזה מוזיקלי העוסק בתקופה סוערת בתל אביב בימי המנדט הבריטי. 

מחזה ובימוי: צביה הוברמן 

ניהול מוזיקלי: אמיר לקנר  

משתתפים: מיי פיינגולד, דניאל סטיופין, דנה מיינרט, תום גרציאני, אלה רוזנצוויג, גבריאל דמידוב, שמעון חאבא, עופרי סלומון, אלונה טננבאום, אבישי מרידור ועמית קפון.  

נגנים: פסנתר וניצוח - נדב רובינשטיין/אורי ויינשטוק. קונטרבס - דניאל ספיר/אלון עזיזי. תופים - טל רונן. סקסופון וקלרינט - עופר שפירא. חצוצרה - ארז הדר. 

סווינג הוא מחזה מוסיקלי המתרחש בשנת 1942 במועדון "ריץ" בתל אביב בתקופת המנדט. העולם בוער, אבל בתל אביב עשרות מקומות בילוי תוססים וסוערים. קפה "ריץ" נחשב לאחד ממקומות הבילוי המצליחים אליו מגיע קהל מגוון של קצינים בריטים, ערבים עשירים ויהודים שנמלטו מאירופה. מופעי הבידור שם לקוחים היישר מסרטי הקולנוע של התקופה ומספקים רגעים של שפיות ותקווה. 

על רקע זה נרקמת עלילה רבת תהפוכות שיש בה יצרים, בגידות, שקרים וסיפור אהבה גדול מהחיים. זהו סיפורה של תקופה סוערת ומרתקת ושל נשים המנסות להתפרנס מבידור כשהעולם סביבן בוער. בשילוב הלהיטים הגדולים מתוך סרטי הקולנוע המצליחים של התקופה. 

צילום: כפיר בולוטין

צביה הוברמן כותבת ובמאית המחזה: "אני אוהבת לגלות את הסיפורים הקטנים והמפתיעים שמרכיבים את הסיפור הגדול של ההיסטוריה הישראלית. ב"סווינג" רציתי להביא את השנים של טרום הקמת המדינה לא רק כתקופה של מאבק בבריטים, פלמ"ח ומחתרות, אלא כשנים בהן פרחה תרבות עירונית-בורגנית עם מקומות בילוי תוססים שבהם מגישים מלצרים לבושים בפראק ופפיון, ותזמורת מנגנת את מיטב הלהיטים מסרטי הקולנוע האמריקאיים."  

"המחזה מציג את התקופה הזאת מזווית מפתיעה של נשים המופיעות ערב ערב  בפני חיילים זרים שמציפים את הארץ, ומתעקשות להמשיך להופיע, לנהל חיים נורמליים, לשמור על הפרנסה ואף להתאהב, גם כשמתחילות להגיע ידיעות נוראות על מה שמתרחש באירופה וגם כשבארץ אירוע רודף אירוע. מבחינה זו, המחזה שהתחלתי לעבוד עליו מזמן, הפך להיות מאד אקטואלי אחרי אירועי השביעי באוקטובר." 

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה: "אני מלאת גאווה ביוצרת והבמאית צביה הוברמן על המחקר המעמיק והחשוב שערכה אודות האתגרים ההישרדותיים של נשים בהיסטוריה הישראלית שלנו. הנרטיב הוא תקופתי, אולם הוא גם הכי עכשווי ורלוונטי שיש. זהו תהליך מורכב, נועז וראוי להערכה רבה. תיאטרון חיפה הוא ללא ספק חוד החנית בכל הנוגע לעידוד יצירה ישראלית מקורית בתחום המחזמר, עם 'סוניה', שעלה לאחרונה, וכעת גם עם 'סווינג'."   

משה נאור, המנהל האמנותי של תיאטרון חיפה: "הפקה מוזיקלית מקורית, הכי ישראלית שיש, עם שירים שהם ב-DNA של כל מי שאוהב מוסיקה. עוד הפקה ישראלית מקורית נולדה בתיאטרון חיפה והיא כבר משמיעה קולות של הצלחה... אין יותר מרגש מזה. אני גאה לקחת חלק ביצירה הזו עם צביה הוברמן, הבמאית והמחזאית המוכשרת, איתה יש לי קשר ארוך שנים בתיאטרון. זהו סיפור מהעבר שלנו כאן בארץ, שמתכתב עם ההווה באופן הכי עמוק שאפשר לתאר." 

אמיר לקנר, המנהל המוזיקלי: "צללתי לעולם מוזיקלי שהוא הבסיס של כל המוזיקה הפופולרית. השירים של התקופה של גרשווין, ארווין ברלין, הם נקודת המוצא לכל שירי המיוזיקל שנכתבו אחרי. בחרנו ללהק תזמורת אותנטית על הבמה, ללא מחשב והקלטות, שינגנו בסגנון וברוח התקופה את מקצבי הסווינג והג'אז. האתגר היה לשלב את השירים בתוך המחזה, למצוא את הדרך לשלב את הקלאסיקות האלה בסיפור ולהעצים אותו דרכן. כל שיר נבחר בקפידה, כמו נובע מהעלילה."   

לינק לרכישת כרטיסים:  https://did.li/C2W5q