אודיטוריום חיפה: תזמורת קליבלנד מגיעה!

התזמורת תגיע לראשונה לקונצרטים בישראל ## המנצח דניאל הרדינג יחליף את פרנץ ולזר-מסט, שנאלץ לבטל את השתתפותו עקב בעייה רפואית ## התזמורת תקיים במהלך אקטובר שלושה קונצרטים בחיפה, תל אביב וירושלים ## אודיטוריום חיפה - יום חמישי 26 באוקטובר בשעה 20:00 ## הקונצרטים יוקדשו ליצירות מאהלר

יורם מארק-רייך
אתר כדאי לדעת

צילום: רוג'ר מסטרויאני 

תזמורת קליבלנד, אחת התזמורת הבולטות והחשובות בעולם יוצאת לסיור אירופאי במסגרתו תופיע התזמורת בפעם הראשונה בישראל לאחר מספר קונצרטים באוסטריה.  

על הקונצרטים בישראל היה אמור לנצח מנהלה המוסיקלי פרנץ ולזר-מסט, המציין 22 שנות ניהול מוסיקלי של התזמורת, אלא שהוא נאלץ לוותר על השתתפותו עקב מחלה, שכן עליו להתחיל בסדרה של טיפולים החל מסוף חודש אוקטובר, שימנעו ממנו להגיע לארץ. המנצח דניאל הרדינג יחליף אותו במסע הופעות זה.

אנו שמחים לציין כי רופאיו נשמעים אופטמיים. חשוב לציין שולזר מסט ינצח על פתיחת העונה בקליבלנד ועל הקונצרטים במולדתו אוסטריה ומיד עם סיומם ישוב לסדרת הטיפולים   

תזמורת קליבלנד והמנצח דניאל הרדינג יקיימו בתל אביב, חיפה וירושלים. אל התזמורת יצטרף זמר הבריטון האנגלי, סיימון קינליסייד, המתארח לעיתים קרובות  רבות בקונצרטי התזמורת.  קונצרטים שכולם מוקדשים ליצירות מאת מהלר בכל שלושת הקונצרטים.   

ביקור תזמורת קליבלבנד בישראל מתקיים לציון 75 שנה לעצמאות ישראל, ולהכרתו של הנשיא האמריקאי הארי ס. טרומן במדינת ישראל. הביקור גם מציין את שיתוף הפעולה ההדוק בין הפדרציה היהודית בקליבלנד לבין התזמורת, החולקים את השאיפה למצוינות ותרומה לחברה. התמיכה בסיור מציינת גם את התמיכה רבת השנים של הקהילה היהודית בקליבלנד, הן בתזמורת והן במדינת ישראל.

הקונצרט הראשון של תזמורת קליבלנד יתקיים באודיטורים חיפה ביום חמישי 26 באוקטובר. למחרת ביום שישי 27 לאוקטובר תופיע בתזמורת בתל אביב, ובמוצאי שבת 28 באוקטובר תופיע התזמורת באולם שרובר, תיאטרון ירושלים. 

במקביל לקונצרטים יקיימו חברי התזמורת מפגשים חינוכיים, כיתות אמן  ואירועים חברתיים ברחבי הארץ אלו הן פעילויות חשובות שהתזמורת ואנשיה מקיימים באופן קבוע בעירם, וממשיכים בדרך זו גם במהלך סיורים בארצות הברית ובעולם. בארץ מתוכנן שקבוצות מנגני התזמורת יופיעו בפני תלמידים בבית שאן שהיא עיר אחות לקליבלנד. כמו כן, יקיימו שיעורים וכיתות אמן בבית הספר למוסיקה בוכמן מהטה בתל אביב וקונסרבטוריונים נוספים בארץ.

דניאל הרדינג. צילום: ג'וליאן הרגרייבס 

כדאי לדעת / תזמורת קליבלנד 

התזמורת פועלת כבר מעל למאה שנה ונחשבת לאחת התזמורת המבוקשות ביותר לקונצרטים ברחבי ארצות הברית. עיתון הניו יורק טיימס הכריז עליה בשנים האחרונות בתואר "התזמורת הטובה ביותר". בגלל הוירטואוזיות והאלגנטיות של הצליל שלה. 

התזמורת נוסדה על ידי אדלה פרנטיס היוז וביצעה את קונצרט הבכורה שלה בדצמבר 1918. בעשורים האחרונים גדל מספר המאזינים הצעירים של התזמורת וב-2020 השיקה התזמורת פעילות דיגיטלית ענפה. מקונצרטים שהועברו בסטרימינג, מגוון פודקסטים והקמת חברת הקלטות משל עצמה. כמו כן מקפידה התזמורת על פעילות חינוכית וחברתית. 

בעונת 2023-2024 מציינת התמזורת 22 שנה לשיתוף פעולה עם המנהל המוסיקלי  פרנץ ולזר מסט. שנים בהן זכתה התזמורת להכרה בכל רחבי העולם. 

התזמורת מרבה להעלות אופרות חלקן בביצוע בימתי מלא וחלקן בביצועי קונצרטי ואף שיתפה פעולה עם בלט ג'ופרי משיקאגו. 

התזמורת מרבה להקליט, להשתתף בשידורים חיים בתחנות רדיו וטלווזיה אמריקאיות. הקליטה מספר רב של אלבומים וגם דיוידי.