סוכות: ארועי תרבות בחיפה

יש מה לעשות בחיפה בחג הסוכות ## פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 ## בתי אומנים פתוחים בפסטיבל "בית גלים" ## הצגות לכל המשפחה ב"תיאטרון חיפה" ## מופעי חוצות מרהיבים בפסטיבל "נווה יוסף לתיאטרון קהילתי" ## ועוד ארועים שיעיפו לכם ת'סכך...

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילומים: באדיבות עיריית חיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה  

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות בפעם ה-39, בין התאריכים 28.9-7.10. 

מרכז הכרמל השומם בימים כתיקונים, ילבש חג. כמו בכל סוכות. הפסטיבל, הראשון והגדול בישראל, הפך עם השנים לאירוע קולנועי בעל מוניטין ויוקרה בזירת הקולנוע הישראלי ובתעשייה הקולנוע הבינלאומית. 

סרטי הפסטיבל מוקרנים במשך עשרה ימים בחמישה אולמות מהבוקר ועד חצות, בהם צופים כ-80,000 איש, ואלפים פוקדים את אירועי החוצות וההקרנות הפתוחות. 

התוכנית האמנותית של הפסטיבל נבחרת בתהליך אוצרות קפדני, בדגש על איכות, גיוון ופלורליזם. מרבית סרטי הפסטיבל הינם זוכי פרסים ונבחרי הפסטיבלים החשובים בעולם. החל משנת 2022 הצטרף הפסטיבל למשפחת האוסקר, כאשר הזוכה בפרס לסרט ישראלי עצמאי עלילתי קצר יוכל להיכלל ברשימת המתמודדים בתחרות האוסקר. בפסטיבל משתקף אופייה של העיר חיפה, כעיר ים תיכונית מגוונת ושמחה, עיר של קיום משותף סובלנות ושלום. 

הפסטיבל ייפתח בהקרנה חגיגית של הסרט, אשר פתח גם את "פסטיבל קאן" השנה -  "ז'אן דו בארי" (Jeanne Du Barry) במעמד הבמאית והשחקנית הראשית - מייוון (Maiwenn) והשחקנית והמפיקה, מארין בוקה. "ז'אן דו בארי" מחזיר למסך הגדול את ג'וני דפ בתפקיד המלך לואי ה-15. הסרט הוא דרמה תקופתית צבעונית ועשירה על אישה יפה, חכמה ואמיצה, שהצליחה לשנות את העולם ולהיכנס לדפי ההיסטוריה.

פרטים נוספים באתר הפסטיבל: https://www.haifaff.co.il/         

פסטיבל "בית גלים" ה-13 

אגף התרבות של עיריית חיפה, בשיתוף המרכז הקהילתי "בת-גלים", פורום בת גלים וועד שכונת בת גלים מקיים, זו השנה ה- 13, בחוה"מ סוכות את פסטיבל "בית גלים" בשכונת בת גלים שבחיפה בין התאריכים 5-7/10, ימים חמישי – שבת. כבכל שנה, יוצרי הפסטיבל שקדו על תכנית עשירה, מושקעת ומגוונת. במסגרת התוכנית יפתחו תושבי בת גלים את בתיהם לציבור הרחב ויציגו את אומנותם. 

בנוסף, יתקיימו השנה פעולות אמנותיות במרחב בין המרכז הקהילתי לטיילת שיכללו – ציור, שירה, פרפורמנס, הרצאות וסדנאות. כמו כן, יתקיימו מופעי מוזיקה ברחבי השכונה וכן בטיילת בת גלים, יתקיימו סיורים מודרכים ברחבי הפסטיבל. 

במקום יוקם מתחם ילדים מוצל עם סדנאות, הצגות ופעילויות שבשעות הערב יתחלף למתחם מוזיקלי. הפסטיבל יארח רצף הופעות של מוזיקת עולם בסגנונות שונים, החל מפלמנקו, דרך מוזיקה יוונית והמשך במוזיקה אלקטרונית וג'אז. לוח ההופעות המלא יפורסם בהמשך. 

הכניסה לכל אירועי הפסטיבל חופשית. 

פרטים מלאים באתר עיריית חיפה

פסטיבל נווה יוסף ה-16 לתיאטרון קהילתי

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות, בימים שני - רביעי (2-4/10/2023). הפסטיבל, המציין את שנתו ה-16, יתקיים במתנ"ס "נווה יוסף", שברחוב הרב יוסף משאש 1, חיפה. במרכז אירוע פתיחת הפסטיבל תוצג הדרמה הרומנטית, "מעבר לדלת", של תיאטרון "הבימה", בכיכובם של יעל לבנטל וגיא אריאלי. במקביל להצגות של קבוצות תיאטרון קהילתי מכל רחבי הארץ, יתקיימו מופעי חוץ, המשלבים תנועה, מוזיקה ותאורה, מופע סווינג, שעות סיפור, אמני רחוב, סדנאות, מתקנים לילדים ופעילויות לגיל הרך. 

הפסטיבל, שיכלול אירועים בארבע שפות: עברית, אמהרית, ערבית ורוסית, מעניק במה לעולמם הפנימי של היוצרים המגיעים מכל מגוון הקשת החברתית והתמודדותם עם המציאות היום יומית ואתגריה. 

הפסטיבל יסתיים במופע "אבו טבלה וחברים", שייערך ביום רביעי, 4.10, בשעה 20:30. המופע משלב הומור ומציע מבט שונה ומצחיק על כל מה שקורה בחברה הישראלית, בשילוב נגנים מהשורה הראשונה בארץ. ההצגות בעלות סמלית של ₪10 בלבד, מלבד ההצגה "מעבר לדלת" ומופע הבידור "אבו טבלה" - בעלות של 40 ₪. 

לתכניה ורכישת כרטיסים: https://tickchak.co.il/49222 

סוכות במוזיאוני חיפה 

לרגל חג הסוכות, מוזיאוני חיפה יוצאים במבצע לכל המשפחה: ביקור בחמישה מוזיאונים ומשחק בריחה אחד - ב-99 ש"ח לכל המשפחה! (2 מבוגרים ועד 2 ילדים). בנוסף, יתקיימו במהלך חגי תשרי מספר אירועים לכל הגילאים במוזיאוני חיפה, ביניהם: סדנת קרמיקה לראש השנה, סדנת זר ורדי נייר, סיור צילום בעיר התחתית, סדנת רישום נוף וסיור אמנות ברובע המדרגות, סדנת קיריגאמי פרח, קישוט נייר תלת מימדי לסוכה, מובייל סירות נייר ועוד. כמו כן, יתקיימו הדרכות לקהל הרחב בתערוכות השונות. 

פרטים נוספים באתר מוזיאוני חיפה: https://www.hms.org.il/