פסטיבל הסרטים 2023: 7 סרטים עלילתיים חדשים בתחרות הקולנוע הישראלי

7 סרטים עלילתיים חדשים יוקרנו בתחרות הקולנוע הישראלי, במסגרת פסטיבל חיפה 2023 ## פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-39 חיפה יתקיים במהלך חוה"מ סוכות, בין התאריכים 7.10.2023 - 28.9   

דינה רפאל

אתר כדאי לדעת


1. אין צל במדבר      No Shade in the Desert        

ישראל 2023 

בימוי: יוסי אבירם       

תסריט: ולריה ברוני-טדסקי, יוסי אבירם     

בהשתתפות: ולריה ברוני-טדסקי, יונה רוזנקיאר 

העלילה: אורי, בן 45, מלווה את אימו שעומדת להעיד במשפטו של פושע נאצי המתקיים בתל אביב. באולם בית המשפט הוא רואה את אנה, סופרת צרפתייה, שהכיר עשרים וחמש שנים קודם לכן, בטורינו, איטליה. אורי חש שמצא את האשה שתציל את חייו, שתציל אותו מחייו. אבל היא לא מזהה אותו, היא מתכחשת לסיפור האהבה שהיה ביניהם. למה? אולי בנסיעה למדבר יתבהרו הדברים.   

102 דקות | עברית, צרפתית | תרגום לאנגלית ולעברית 

ארוגם ביי. צילום: סער מזרחי

2. ארוגם ביי       Arugam Bay 

ישראל, סרי לנקה | 2023 

בימוי: מרקו כרמל         

תסריט: מרקו כרמל ומור פולנוהר.     

בהשתתפות: מאור שוויצר, ג'וי ריגר וידין גלמן

העלילה: שלושה גולשים צעירים, נוסעים לטיול גלישה אחרי צבא כדי לסגור מעגל עם מות חברם, מפקדם ובן הזוג של אחת מהשלישיה שנפל במבצע בבירות. המסע שלהם לוקח כיוון לא צפוי כשהם פוגשים בדמויות ביניהן גולשים איראנים וסוחרת סמים אמריקאית.  

97 דקות | עברית, אנגלית | תרגום לאנגלית ולעברית 

3. דבי הייתה פה   Debbie Was Here 

ישראל 2023  

בימוי: דנה גולדברג       

תסריט: דנה גולדברג     

בהשתתפות: איילת מרגלית, כרמית מסילתי, חווה לוי רוזלסקי 

העלילה: את יום הולדתה ה-51 חוגגת דבי לסרי במחלקה הסגורה בגהה. ריבה, בת זוגה, מגיעה למחלקה עם מיכל, סטודנטית שלה במסלול וידאו-תרפיה, כדי שתיצור יחד עם דבי סרט אישי קטן. מיכל נשאבת לעולמן של דבי וריבה, אבל הסיפור שמוצג בפניה מלא פערים וסתירות. כשהסקרנות ועודף המוטיבציה הופכים לאובססיב,מיכל חוצה את הקווים ויוצאת לחפש תשובות. בעקבות שביל הפירורים שמפזרת דבי, היא מאתרת את כל שחקני המשנה בסיפור. פיסות המידע שנחשפות בפני מצלמתה מחזקות את התחושה שיש כאן יותר ממה שנראה לעין.    

97 דקות | עברית, אנגלית | תרגום לאנגלית ולעברית 

החייל הנעלם. צילום: דויד סטוז מייסטר

4. החייל הנעלם     The Vanishing Soldier 

ישראל 2023 

בימוי: דני רוזנברג     

תסריט: דני רוזנברג ועמיר קליגר       

בהשתתפות: עידו טאקו, מיקה רייס, אפרת בן צור ותיקי דיין 

העלילה: שלומי, חייל בן 18, עורק משדה הקרב בעזה ויוצא למסע בחזרה לביתו. תוכנית העריקה מסתבכת כאשר מתגלה לשלומי כי מפקדי הצבא משוכנעים כי הוא נחטף בסערת הקרב. תמונתו עומדת להתפרסם בכל אמצעי התקשורת ושלומי, הרחק מאותו שבי לא קיים, מתעורר להבנה כי אינו בורח מהחיילים אשר חשב שרודפים אחריו אלא מזהותו שלו שהפכה לו למלכודת. זהו מסע טרגי קומי המתרחש תחת חום כבד ונע על פני יממה ברחובות תל אביב בין תקווה לאימה, בין רומנטיקה לחלום בלהות. 

95 דקות | עברית, צרפתית | תרגום לאנגלית ולעברית   

5. המנצחים     Victory 

ישראל 2023 

בימוי: אלירן פלד       

תסריט: אלירן פלד ויונתן בלומנפלד    

בהשתתפות: דניאל ליטמן, עמית פרקש, ידין גלמן, יעל שטולמן, דור הררי, יואב רוטמן, אורנה כץ 

העלילה: ימי האופוריה התוססים שלאחר הנצחון במלחמת ששת הימים. הסרט מביא את סיפורם של שני זוגות חברים מקיבוץ נצר סירני שהמלחמה והניצחון בה ישנו את חייהם ללא היכר. זהו סיפורם של אלו שהפסידו בניצחון. "A Star Is Born" במפגש צבעוני עם המציאות הישראלית.

119 דקות | עברית | תרגום לאנגלית ולעברית 

לרוץ על החול. צילום: דניאל מילר

6. לרוץ על החול   Running on Sand 

ישראל 2023 

בימוי: אדר שפרן    

תסריט: אסף זליקוביץ, יואב הבל, שראל פיטרמן  

בהשתתפות: שון שנסלה מונגוזה, קים אור אזואלי, צביקה הדר, מייקל קביה אהרוני 

העלילה: אומארי, פליט אריתראי המיועד לגירוש מישראל אחרי 5 שנים כשוטף כלים, מצליח ברגע האחרון לברוח בנתב"ג ויוצא לאולם קבלת הפנים היישר אל זרועותיהם של אוהדי מכבי נתניה בכדורגל שבטוחים כי הוא שחקן החיזוק הניגרי שאמור לנחות באותו היום, ובין לילה הוא הופך מפליט לכוכב גדול.
אומארי לא יודע לשחק כדורגל אבל הוא כן יודע להתחבר לאנשים, להצחיק ולרגש ובזכות כך, יצליח לשרוד ולחולל שינוי בקבוצה ואפילו למצוא אהבה. אך כשהוא יחזור להיות פליט, האם מישהו יעמוד לצידו? והאם לראשונה בחייו הוא יוכל להפסיק לברוח.

88 דקות | עברית | תרגום לאנגלית ולעברית 

7. סיפור חיים         Haim’s Story 

ישראל 2023 

בימוי: טובה אשר   

תסריט: טובה אשר 

בהשתתפות: יובל סגל, לאורה ריבלין, אילנית בן יעקב 

העלילה: סיפורו של חיים יששכר, איש רב כישרונות ורב קסם, שתהפוכות חייו הביאו אותו לפת לחם. אנו פוגשים את חיים כשהוא חי עם אמו הקשישה ועובד כמאבטח בקניון. עברו מסופר דרך מספר דמויות בחייו: גרושתו, ילדיו, ואהובתו הצעירה. בעזרתם הולך ומתהווה פרופיל של אדם שהחמיץ הרבה הזדמנויות, מתוך מורכבות החיים ומתוך הבלתי ניתן לחיזוי, ובעיקר מתוך היותו חלק מחברה שמתעמרת בחלשים, מאשימה אותם בחולשתם, וברגעי המבחן מתגלה כנעדרת חמלה.

109 דקות | עברית, רוסית, ערבית | תרגום לאנגלית ולעברית