עיר חלוּמה - סיור ספרותי בשכונת הדר בחיפה

סיור בעקבות אזכורים, תיאורים ודימויים של שכונת הדר בספרות, לאורך העשורים השונים על שינוייה ותקופותיה המגוונות ## מיהודית הנדל ועד ערן צור ## בהדרכת חגית שוורצמן, שהיא אשת חינוך, תושבת שכונת הדר ## הסיור יערך ביום שישי 26.1.24 בין השעות 12:00-10:00

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילומים: נועם גלבוע

ביום שישי 26.1.24 בשעות 12:00-10:00 יתקיים סיור בעקבות אזכורים, תיאורים ודימויים של שכונת הדר בספרות, לאורך העשורים השונים על שינוייה ותקופותיה המגוונות. הסיור יתחיל ברחוב ירושלים הציורי בחיפה ויסתיים ברחוב החלוץ הסואן. בהדרכת חגית שוורצמן: אשת חינוך, תושבת השכונה.

חגית שוורצמן: "בדרך נראה את בתיה המונומנטליים של שכונת הדר, שאנו מציינים מאה שנה להיווסדה, נראה את בניין הטכניון הישן הלא הוא המדעטק, נעבור דרך קונדיטוריות וחנויות בגדים צבעוניות. נקפוץ בין עשורים, כשלכל עשור אופיו הייחודי.נחיה לכמה רגעים את עולמם של יהודית הנדל, יהודית קציר, אריאלה גולדמינץ, אסתי ג. חיים, ערן צור ועוד."

"לכל אחד מהם מבט ייחודי על רחובות הדר המרתקים. נקרא את מילותיהם של כל אחד ונתבונן על השכונה מנקודת עולמו של הכותב ובתקופת חייו."

"נשהה בבית הקרנות שהוא צומת מופלאה בו התרחשו אינספור מאורעות ורסיסי חיים, נחלוף על פני בתי קולנוע שהכילו מאות אלפי צופים ועומדים היום שוממים, נראה את האנשים ברחובות בשכונה שהיא היום תוססת, מגוונת ומלאת חיים." 

"שם, על ההר, הקיץ הוא אביבי. הירוק חריף והאור המסונן מבעד לעלים לא לבן כל כך. אפשר לטייל בגנים, לקטוף איצטרובלים, יושבים על ספסל טלול ומסתכלים בים. והבתים של רחוב המדרגות נראים משם יפים. רק יריעת השמיים מלמעלה היא אחת, מלאה זיו לבן של קיץ." מתוך 'רחוב המדרגות' / יהודית קציר


עלות: 50 ש"ח. ביטול והחזר עד יומיים לפני הסיור.

הרשמה באתר "מקום לשירה": poetryplace.org

נקודת כינוס: רחוב ירושלים 25, שכונת הדר, חיפה

לפרטים נוספים ושאלות: 055-318-3581