תיאטרון חיפה: מיקי קם היא סוניה פרס במחזמר חדש

תיאטרון חיפה מעלה את "סוניה" –  מחזמר מקורי בהשראת סיפור חייהם של סוניה ושמעון פרס ## בליווי תזמורת המהפכה בניצוחם של רועי אופנהיים / ניר כהן שליט ## בימוי: עידו רוזנברג ## ההצגה שפתחה את השנה החדשה, ב-1 בינואר, כמעט ובוטלה, אבל בסופו של דבר היא התקיימה וזכתה בתשואות סוערות

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

מיקי קם. צילום: רונן אקרמן

בתיאטרון חיפה עלה המחזמר "סוניה", שנכתב על ידי גיא פרטי ושחר שמאי, ומביא לראשונה את סוניה פרס לקדמת הבמה, אישה אמיצה שבחרה לחיות הרחק מאור הזרקורים. 

ההצגה שפתחה את השנה החדשה, ב-1.1.2024, ואליה הוזמנו עיתונאים, כתבי תרבות ובלוגרים מקומיים וארציים, לוותה בחשש, שמא היא תבוטל, שכן אחת השחקניות הראשיות לא חשה בטוב. מנכ"לית התיאטרון, ניצה בן צבי, הודיעה לקהל שכבר מילא את האולם, שלמרבה האכזבה ההצגה לא תתקיים. אלא שבתוך זמן קצר, כאשר חלק מהקהל כבר עזב, התאוששה השחקנית והחליטה לנסות בכל זאת להופיע. הקסם שבתיאטרון עשה את שלו - וההצגה התקיימה ללא בעיות, וזכתה בתשואות ממושכות.

צילום: כפיר בולוטין

בתוך סיפורה של סוניה שזור סיפורה של מדינת ישראל מהמפעל הציוני עם הקמת קיבוץ אלומות, דרך מרוץ ההתחמשות של המדינה הצעירה וכלה במאבקים פוליטיים, הסכמים מדיניים ואתגרים כלכליים וביטחוניים. המחזמר חושף גם נקודת מבט אינטימית על מערכת היחסים שלה עם שמעון פרס, ולא חומלת על בעלה והתנהלותו הבינ-אישית. 

תיאטרון חיפה מפנה זרקור אל אחת הנשים המסקרנות מאחורי הקלעים בפוליטיקה הישראלית - סוניה פרס, רעייתו של שמעון פרס. את סוניה תגלם מיקי קם, ולצדה ספיר באמוול המשחקת את סוניה בצעירותה, וזוהר בדש המגלם את דמותו של שמעון פרס.

תזמורת המהפכה בניצוחם של רועי אופנהיים / ניר כהן שליט, מלווה את השחקנים על הבמה עם מוזיקה מקורית.    

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה: "תיאטרון חיפה ממשיך לעסוק בנושאים חברתיים ומשמעותיים הנוגעים גם לימינו אנו ולהשמיע את קולן של נשים בהיסטוריה ובמורשת של החברה הישראלית. הסיפור של סוניה מרתק, ושזורה בו  עוצמה של אישה שורשית, ששמרה על זהותה ולא הסתנוורה מאור הזרקורים."  

צילום: כפיר בולוטין

עידו רוזנברג, במאי המחזמר סוניה: "במיוחד בתקופה הזו אני מאוד מתרגש להעלות הצגה שעוסקת בארץ ישראל היפה והטובה ובאנשים שהקדישו את כל חייהם למדינה. במחזמר, מתמזגים נגני תזמורת המהפכה, כשהתזמורת והשחקנים הם  למעשה יחידה אחת המספרת את הסיפור בדרך לא שגרתית." 

שחר שמאי, כותב המחזמר ומילות השירים: "נשות פוליטיקאים רבות הרבו להתראיין וחלקן אף חטף מטחי ביקורת על המעורבות שלהן בקריירות הפוליטיות של בעליהן (לאה רבין, מלאניה טראמפ, הילרי קלינטון), אבל סוניה פרס תמיד היתה חידה. אומרים שהראיון היחיד שנתנה היה לעיתון בית הספר של נכדתה ובו מתכון לאחד ממאכליה. כתיבת המחזמר אפשרה לי להפליג בדמיון אל שאלות כמו איזו מין אישה היא הייתה? מה היה תפקידה של סוניה בחייו המקצועיים? ומה המחיר אותו נאלצו לשלם שניהם בחייהם הפרטיים?"

להזמנת כרטיסים: https://did.li/d9U5q