תיאטרון חיפה: הקומיקאים - שונאים, סיפור אהבה

תיאטרון חיפה: הקומיקאים - שונאים, סיפור אהבה


תיאטרון חיפה מצדיע לשני ענקי הבמה העברית, שלמה בראבא ומוני מושונוב ## השניים, שפיתחו כל אחד בזכות עצמו, גם קריירה מרשימה בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע, חוזרים לשתף פעולה על במת תיאטרון חיפה, בו החלו את דרכם לפני 40 שנה


יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת


בראבא ומושונוב. צילום: ז'ראר אלון

שלמה בראבא ומוני מושונוב הכירו בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. שניהם היו תלמידים של חלוצת התיאטרון הדוקומנטארי בישראל – נולה צ'ילטון, ונמנו עם מעריציה. כאשר נולה קראה להם להצטרף אליה ולקבוצה של שחקנים שפעלה בחסות תיאטרון חיפה – הם הרגישו שהם חייבים.

כך נולדה קבוצת הפרוייקט הראשונה של תיאטרון חיפה שעבדה במשך שנה בכפר האמנים בעין הוד. עם שחקניה נמנו גם סנדרה שדה, עמי טראוב, עידית צור ואחרים. בתוך הקבוצה גם נולד הקשר הרומנטי בין מוני מושונוב לאשתו כיום, השחקנית סנדרה שדה.

ההצגה הראשונה שהעלתה הקבוצה היתה "ליל העשרים" מאת יהושע סובול. מאז חלפו 40 שנה. אוטוטו – שני השחקנים הם כבר בני 70, אבל כל מי שיבקר בבימת החזרות ההצגה "הקומיקאים", שתעלה על בימת תיאטרון חיפה החל מ-11 במרץ, יבחין כי רוח הנערות והשטות טרם פגה אצלם. הם צוחקים, הם מכירים כל אחד את המחוות התיאטרליות של השני, עוקצים באלגנטיות אחד את השני... עד כי קשה להבחין מהו הטקסט של ניל סיימון הבמאי, ומתי הם פשוט מדברים ביניהם...



בחלוף השנים, שלמה בר אבא ומוני מושונוב הפכו לשחקנים מענקי הבמה, כל אחד בזכות עצמו. הם ניהלו קריירה מרשימה בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. בימים אלה הם חוזרים לשתף פעולה ביחד, ויש עוד תוספת מעניינת לקאסט הנפלא הזה – מיכאל מושונוב – בנו של מוני מושונוב, משחק לראשונה עם אביו על במה אחת.

הבמאי הוא אילן רונן, שכבר ביים את השניים בעבר. ההצגה הנוכחית תציין גם את תחילת "חגיגות ה – 60 של תיאטרון חיפה". לצוות השחקנים יצטרפו גם השחקניות סיגלית פוקס ונועה טסה.

הקומדיה המופתית של ניל סיימון, "קומיקאים", כמו נכתבה עבור הצמד האיקוני, בראבא ומושונוב. ניל סיימון, אחד המחזאים האהובים ביותר באמריקה, נפטר לפני כשנה בגיל 91. הוא כתב למעלה מ-30 מחזות במשך 40 שנות פעילות, וזכה להצלחה מסחרית גדולה. הוא זכה ב-3 פרסי טוני, פרס פוליצר (על מחזהו "אבודים ביונקרס") ופרס טוני מיוחד על תרומתו לתיאטרון. כמו כן, זכה בפרס מרק טוויין היוקרתי. רבים ממחזותיו עובדו לסרטים מצליחים ועטורי פרסים.

במרכזה של הקומדיה "הקומיקאים" פוגשים צמד קומיקאים אמריקאי, לואיס וקלארק, מי שהיו מלכי הקומדיה והשליטים הבלתי מעורערים של במת הוודוויל. במשך 43 שנות קריירה משותפת, גרמו השניים לקהל לשאוג מצחוק ואז נפרדו בכעס זה מזה מבלי להביט לאחור.


אחרי נתק של יותר מעשור, משכנע אחיינו הצעיר של קלארק את דודו לאחד כוחות עם לואיס לטובת מחווה טלוויזיונית לכוכבי העבר. המפגש המחודש טעון במשקעים וחשבונות שצפים ומשבשים את החזרות, המלוות בהתנגשויות רוויות הומור.

האם כוחה של שותפות יוצאת דופן וכשרון קומי נדיר, ימוססו שנים של טינה ועוינות?

המחזה של ניל סיימון, מכותבי הקומדיות הגדולים בעולם, נוגע בהומור וברוך בנושאים על-זמניים כמו חברות, זיקנה ועולם שממשיך לשעוט קדימה ויהי מה.


החל מ-11.3.2020 בתיאטרון חיפה.

לפרטים ולרכישת כרטיסים: https://www.ht1.co.il/?CategoryID=155&ArticleID=40412



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.