פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה

חוה"מ סוכות: פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה!!!

 

בסוכות מגיעים לחיפה ## לאורך חוה"מ סוכות, בין התאריכים 12-21 באוקטובר, במשך עשרה ימים ולילות, תלבש חיפה חג ## קהל רב צפוי להגיע אל מרכז הכרמל, לצפות בסרטי הפסטיבל שחוגג השנה את שנתו ה-35, לקחת חלק בארועי החוצות, וגם סתם להסתובב וליהנות מהאווירה... 

 

אתר כדאי לדעת

 

תמונה מתוך סרט הפתיחה "פורד נגד פרארי". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה
 

השנה, יתקיים פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 בין התאריכים  12-21 באוקטובר 2019. חגיגת הקולנוע המסורתית שמושכת עשרות אלפי מבקרים מדי שנה , כוללת תכנית אמנותית מגוונת עם למעלה מ- 200 סרטים חדשים ישראליים ובינלאומיים בבכורה ארצית, ביניהם סרטים נבחרים וזוכי פרסים מהפסטיבלים המובילים בעולם, שיוקרנו במסגרות התחרויות הבינלאומיות בפסטיבל חיפה: "עוגן הזהב", "כרמל" ו"בין יהדות לישראליות", רסטורציות חדשות של קלאסיקות קולנועיות וסרטי מאסטרים, קולנוע קולינרי, קולנוע תיעודי בינלאומי, תערוכת מציאות מדומה בינלאומית עם 45 סרטי VR-AR, אירועי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ועוד.

בעלי העסקים בחיפה ממתינים לחג הסוכות בציפייה דרוכה, וזאת בשל המסורת ארוכת השנים בה מתקיים בחיפה פסטיבל הסרטים הבינלאומי. עם בוא הפסטיבל, לובשת העיר חיפה חג. פסטיבל הסרטים הבינלאומי הפך לאחד מסמלי העיר, ובמהלך עשרת ימי הפסטיבל ינהרו אל מרכז הכרמל המוני תושבים. צפויים להגיע גם אורחים רבים מערים אחרות, שכן עבור חובבי הקולנוע מהווה הפסטיבל אבן שואבת. ארועי החוצות מהווים אטרקציה בפני עצמה, וכך גם דוכני האוכל שמוצבים ברחבת האודיטוריום, המופעים הדוכנים השונים בגן מניה ועוד.
 

אנוק איימה בסרט "שנות חיינו היפות". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה



אורחי הפסטיבל

לפסטיבל הסרטים השנה יגיע אורחים מובילים מתעשיית הקולנוע, במאים, מפיקים, שחקנים ושחקניות שיקיימו מפגשים עם הקהל, כיתות אמן וכנסים מקצועיים.

בין האורחים השנה בפסטיבל הסרטים: הבמאי הצרפתי קלוד ללוש עם השחקנית אנוק איימה, שיציגו את הסרט החדש "שנות חיינו היפות". בדרמה הרומנטית המרגשת, הצליח קלוד ללוש שגם יקבל פרס "מפעל חיים" בפסטיבל השנה, לאחד מחדש את השחקנים האיקונים אנוק איימה וז'אן-לואי טרנטיניאן, 53 שנה אחרי הסרט המקורי "גבר ואישה".

עוד באורחים הבינלאומיים השנה: סטיבן אליוט במאי סרט הקאלט הנפלא "פריסילה מלכת המדבר", יחגוג בפסטיבל 25 שנה ליצירת סרט הפולחן, זוכי האוסקר הבמאי הישראלי גיא נתיב ואשתו השחקנית והמפיקה ג'יימי ריי ניומן, יציגו את סרטם הארוך "סקין", קז'ישטוף זנוסי - במאי, מפיק ותסריטאי פולני שסרטיו עטורי הפרסים מוקרנים דרך קבע בפסטיבלים החשובים בעולם ישמש יו"ר חבר השופטים בתחרות הבינלאומית "כרמל". הנס פטר מולנד בכיר במאי נורבגיה הידוע בשיתוף הפעולה הפורה שלו עם השחקן השוודי סטלאן סקרסגארד יגיע לחיפה עם שניים מהסרטים שעשו יחד: "יוצאים לגנוב סוסים" (זוכה פרס דוב הכסף בפסטיבל ברלין השנה) ו"בסדר ההעלמות", הלנה טרשטיקובה בכירת  הדוקומנטריסטים הצ'כים ונושאת פרסים בינ"ל רבים, שתציג את סרטה "פורמן נגד פורמן" (המשרטט את דיוקנו של הבמאי מילוש פורמן (2018-1932), מילדותו הקשה ורצח הוריו בידי הנאצים, דרך עשיית סרטים מבריקים שביססו את מעמדו כבכיר במאי הגל החדש של הקולנוע הצ'כי, ההגירה לארה"ב ועד ההצלחה שהגיעה לשיאה עם פרסי אוסקר עבור "אמדאוס" ו"קן הקוקיה". אגניישקה הולנד, מהיוצרות החשובות בקולנוע הפולני תציג את סרטה החדש "מר ג'ונס", וגם מרתה כהן, המרגלת היהודייה קטנת הקומה ומלאת החיים, שעוד מעט חוגגת 100! אשר לחמה בנאצים ותציג בבכורה עולמית את הסרט התיעודי על סיפור חייה המדהים והמרגש.
 

תמונה מהסרט "חוקר המס". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה


סרט הפתיחה

פורד נגד פרארי, סרטו החדש של הבמאי ג'יימס מנגולד, בכיכובם של השחקנים זוכי האוסקר, מאט דיימון וכריסטיאן בייל יפתח את פסטיבל חיפה השנה, הסרט שיגיע לחיפה היישר מהפרמיירה העולמית בפסטיבלי הקולנוע היוקרתיים טלוריד וטורונטו בקנדה מבוסס על סיפורם האמיתי של מעצב המכוניות פורץ הדרך קרול שלבי (מאט דיימון) ונהג המרוצים הבריטי חסר הפחד קן מיילס (כריסטיאן בייל). השניים נאבקו יחד בתאגידים, בחוקי הפיזיקה ובשדים של עצמם, על מנת לבנות מכונית מרוץ מהפכנית עבור יצרנית הרכב פורד ולהתחרות במכוניות השולטות של אנזו פרארי, במרוץ 24 השעות של לה מאן בצרפת ב-1966.

סרט הנעילה

סרט הנעילה של הפסטיבל "עיר יתומה" בבימוי ובכיכובו של אדוארד נורטון לצידם של ברוס ויליס, אלכס בולדווין, ווילם דפו ולזלי מאן הוא דרמת פשע אמריקאית שגיבורה הוא בלש פרטי בודד הסובל מתסמונת טורט, היוצא למסע אישי בעקבות רוצח, בניו יורק של שנות ה-50. התעלומה מובילה אותו ממועדוני ג'ז אפלוליים בהארלם דרך שכונות העוני של ברוקלין, אל המשרדים המפוארים של אנשי הבורסה החזקים ולפתחו של האדם המסוכן ביותר בעיר.
 

תמונה מהסרט "היזהרו מחיקויים". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה


סרטים מובחרים ומיוחדים

בתכנית האמנותית של הפסטיבל מוקרנים סרטים זוכי פרסים ונבחרי הפסטיבלים הבינלאומיים החשובים בעולם, ביניהם: המגדלור של הבמאי רוברט אגרס בכיכובם של ווילם דפו ורוברט פטינסון זוכה פרס "בחירת המבקרים" בפסטיבל קאן, לב שקט עם השחקניות הנפלאות סוזן סרנדון וקייט וינסלט, הסרט ג'ודי עטור השבחים , על סיפור חייה וקסמה הנצחי של ג'ודי גארלנד בגילומה של רנה זלווגר, סמטת הדובדבן מס' 7 סרט האנימציה המרהיב של יופן מהונג-קונג, שזכה‌ בפרס‌ ‌התסריט‌ ‌בפסטיבל‌ הסרטים ב‌ונציה‌. כמו כן יוקרנו ילד דבש סרטה של הבמאית הישראלית עלמה הראל, על סיפור חייו של השחקן שיה לה -באף שגם מככב בו, שיה לה-באף גם מככב בסרט נוסף בחיפה: חיים אחרים לצד דקוטה ג'ונסון, התקופה היפה בחיי בכיכובם של דניאל אוטיי, פאני ארדן וגיום קאנה, יפתח את תחרות "כרמל" הבינלאומית, לאחר הבכורות בקאן ובטורונטו העורב הלבן של רייף פיינס, שמגיע לחיפה אחרי סבב פסטיבלים ופרס אמנותי בטוקיו ומביא את סיפור מסעו המדהים של רודולף נורייב, אמן ייחודי ששינה את עולם הבלט לנצח. פיראנות סרטו של קלאודיו ג'ובאנזי, המבוסס על רב המכר של רוברטו סביאנו (גומורה), זוכה פרס התסריט בפסטיבל ברלין ועוד רבים.

סרטי אמנות ותרבות

מסגרת מיוחדת תוקדש השנה לקולנוע איטלקי, מסגרת נוספת לרסטורציות של קלאסיקות כמו שיער של מילוש פורמן, רומא עיר פרזות של פרדריקו פליני, נס במילנו של ויטוריו דה סיקה ומולן רוז' של ג'ון יוסטון. מסגרת סרטי אמנות ותרבות בינלאומית תכלול בין השאר סרטים תיעודיים על הצלם האמריקאי הדגול שהלך לעולמו השנה רוברט פרנק ועל הונאת זיוף ענקית בעשרות מיליוני דולרים, של יצירות אמנות שמוטטה את קנודלר, הגלריה הוותיקה ביותר בניו יורק. המסגרת של סרטי ילדים ונוער מכל רחבי העולם, כוללת עיבודים קולנועיים מרהיבים של קלאסיקות ספרותיות מצרפת ואוסטרליה , וכמובן סרטי הקאלט של "טירוף בחצות" ביניהם קומדיית האימה: ברוכים הבאים לזומבילנד 2 בכיכובם של אמה סטון, וודי הרלסון וג'סי אייזנברג והסרט הברזילאי באקוראו בכיכובה‌ ‌של‌ ‌סוניה‌ ‌בראגה‌‌.
 

תמונה מהסרט "השף הנודד". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה


קולנוע קולינארי

במסגרת הקולנוע הקולינרי יוקרנו סרטים העוסקים בתרבות המזון העולמית וההקשרים החברתיים-פוליטיים שלה. הסרטים מלווים בטעימות ופאנלים עם שפים ומומחי קולינריה שונים בהנחיית אשת האוכל הילה אלפרט בין הסרטים ברצועה הקולינרית חובקת העולם השנה: טעם השמיים סרט תיעודי על היזם הקולינרי הדני קלאוס מאייר, ממייסדי מסעדת 'נומה' המפורסמת, שנסע לבוליביה לפתוח מסעדת עלית ובית ספר לבישול עבור צעירים עניים במדינה, שֶׁבֶת אחים, סרט תיעודי על פסטיבל האוכל הערבי בחיפה, שייסדה ד"ר נוף עתאמנה אסמאעיל, הערבייה המוסלמית הראשונה שזכתה בתכנית הריאליטי 'מאסטר שף' והסרט התיעודי השף הנודד, העוקב אחר שף מפורסם במסע חיפוש בדרום קוריאה, אחר צמחים מיוחדים בעלי סגולות ריפוי טבעיות.

תחרות הסרטים העלילתית

בתחרות העלילתית הישראלית ישתתפו בין השאר הבמאים ארז תדמור ("סיפור גדול", "נמל בית") עם סרטו החדש "בשורות טובות" בכיכובם של נלי תגר ורועי אסף. העוקב אחר זוג צעיר שעובר טיפולי פוריות; הבמאי זוכה פרס אופיר 2019 , ירון שני ("עג'מי") יציג את סרטו השלישי בטרילוגיה על אהבה, "לידה" (אחרי "עירום" ו"עיניים שלי") ודורון ערן שעיבד למסך הגדול את ספרו של יהושוע סובול "שעתו האחרונה של מר קול".

תחרות הסרטים התיעודית

בתחרות התיעודית ישתתפו בין היתר סרטים על הרב כהנא, על כוכב רוק פיליפיני שחי בארץ כעובד זר, ואמן שמשווע להשיג מאה מיליון צפיות ביוטיוב, אירוע מרגש במיוחד צפוי להיות הקרנת העותק המשוחזר של "חוקר המס" סרטו האמריקאי עטור השבחים משנת 1999 של הבמאי הישראלי המצליח אבי נשר בכיכובם של ג'ו פנטוליאנו ואליזבת' ברקלי הסרט יוקרן בפסטיבל, במלאות שנה למותו הטרגי של בנו של הבמאי שסרטו "סיפור אחר", פתח את הפסטיבל בדיוק לפני שנה. הקרנה מיוחדת לכבוד 20 שנה לסרט "קדוש" של הבמאי עמוס גיתאי ועוד.
 

תמונה מהסרט "המגדלור". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה



מציאות מדומה בעיר התחתית

בעיר התחתית תוצג תערוכת מציאות מדומה בינלאומית ייחודית בגודלה, עם 45 סרטי VR-AR ומיצגי ניו-מדיה של יוצרים ישראליים ובינלאומיים, כפי שהוצגו בפסטיבלים החשובים בעולם כמו קאן, ונציה  טרייבקב, סאנדאנס ועוד.

התערוכה תציג לקהל הרחב אווירה עתידנית מלאה בחידושים טכנולוגיים וסיפורים מרתקים, אזור שלם יהיה מיועד לחוויות מציאות מדומה חדשניות ומשחקים לילדים ונוער , סרטי אנימציה מרהיבים ועוד.  התערוכה תלווה בהרצאות וסדנאות של מומחי ניו-מדיה מהארץ והעולם - אודות המדיום הסיפורי החדש של VR-AR, התעשייה העולמית, טכנולוגיות חדשות ודרכי מימון מקוריות.

בין הסרטים שיוצגו השנה:  הבנות של צ'יבוק, זוכה פרס הסיפור הטוב ביותר ב VR ונציה 2019: סרט דוקו VR המציג את סיפורן של 276 נערות ניגריות אשר נחטפו ע"י ארגון הטרור בוקו-חראם. עיניים קודרות המלווה בקולו של השחקן קולין פארל – על עולם שבו זומבים "חיים" בחברה מבודדת משלהם. קרקע משותפת המאפשר מבט ישיר על המציאות של ג'נטרפיקציה וניקוי חברתי, וגם נציגות ישראלית עם המנון מלחמה סרט VR קצר של הבמאי יאיר אגמון שהוצג בפסטיבל ונציה 2019 – על פעילות חיילי צה"ל במבצעי מעצר בכפרים הפלסטינים בגדה המערבית.
 

תמונה מתוך הסרט "שנות חיינו היפות". צילום: באדיבות פסטיבל הסרטים חיפה


טלוויזיה בקולנוע

מגמת התרחבות בנושאי הפקות טלוויזיה ניכרת גם בפסטיבל הקולנוע, שיקרין פרקים מסדרות טלוויזיה בינלאומיות וישראליות בבכורות עם היוצרים, לקראת עלייה לשידור, ביניהן בכורה עולמית לסדרה "המתווך", שאתגר קרת ושירה גפן יצרו במשותף, בכיכובם של מתייה אמלריק (מלון גרנד בודפסט), אדי מיטשל, שרה אדלר ועוד. מתיר עגונות, סדרת דרמה של התאגיד הנוגעת במקום הכואב ביותר בו מתנגשת ההלכה עם החיים המודרניים – מעמד האישה. את הסדרה ביימו דוד אופק, יוסי מדמוני ותמר קיי ומככבים בה אביב אלוש, נתן דטנר, גיא אריאלי, תיקי דיין, אלמה דישי ועוד. וגם "ביום שהאדמה רעדה", מאת עומרי גבעון (בשבילה גיבורים עפים) הסדרה של קשת 12, בכיכובם של נדב נייטס, שלום מיכאלשווילי, ליאנה עיון, צחי הלוי ומיכל קלמן. העוסקת ברעידת אדמה חזקה בצפון הארץ, שבעקבותיה בור גדול נחשף בשמורת טבע ובתוכו שלדי אדם. גילוי הקבר מעורר הדים בכל המדינה והמסתורין סביבו מעורר סקרנות אצל תושבי האזור.

ארועי חוצות

אירועי החוצות של פסטיבל הסרטים יציעו השנה לקהל הרחב ללא תשלום מדי ערב, הקרנות סרטים תחת כיפת השמים, יריד אמנים והופעות מוזיקה חיה בגן מניה שוחט.
 

לתכנית המלאה לרכישת כרטיסים באתר הפסטיבל: 

 

https://www.haifaff.co.il/

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.