מרכז הקונגרסים: להקת סמוקי

מרכז הקונגרסים: להקת סמוקי 

להקת הגלאם-פופ, מענקיות הסבנטיז והאייטיז, סמוקי, עושה את דרכה להופעה במרכז הקונגרסים בחיפה ## טעימה מהסבנטיז, וכמובן הלהיט: ליבינג נקסט דור טו אליס


יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת


סמוקי. צילום: Now Music


להקת הגלאם-רוק הבריטית, סמוקי, מציינת הלהקה ארבעה עשורים בסיבוב הופעות מיוחד, שבמסגרתו תגיע לישראל לשתי הופעות החודש – ב-25 בפברואר בהיכל התרבות בתל אביב, ולמחרת – ב-26 בפברואר במרכז הקונגרסים חיפה.

סמוקי הוקמה עוד באמצע שנות ה-60 בברדפורד שבחבל יורקשייר באנגליה, אבל הפריצה הגדולה שלה הייתה כעשור לאחר מכן, עם הלהיטים פרי עטו של הצמד ניקי צ'ין ומייק צ'פמן. בשנת 1972 הוציאו את הסינגל "Living next to door to Alice", שהפך בין לילה ללהיט עולמי והפך לשיר המזוהה ביותר עם אותו עשור.

בשנת 1975 הלהקה הוציאה את השיר "If you think you know how to love me" שהפך לאחד מהשירים המפורסמים ביותר של הלהקה, ובשנת 1988 הוציאו את האלבום "סוסים פראיים" בהשקעה חסרת תקדים של רבע מיליון שטרלינג, מה שאפשר להם להיכנס באופן רשמי לתחנות הרדיו הפופולריות בארה"ב. בתחילת דרכה, הלהקה מנתה ארבעה חברים, ביניהם הסולן כריס נורמן, אלן סילסון, טרי אוטל ורון קלי. סמוקי, שבשלב מסוים נאלצה לשנות את כיתוב שמה מ- Smokey ל- Smokie בגלל איום בתביעה מצד הזמר סמוקי רובינזון, ידעה חילופי הרכב במשך השנים. המשמעותי ביותר היה פרישתו של הזמר המקורי כריס נורמן ב-1986, אשר הוחלף על ידי אלן ברטון למשך תשע שנים.

ב-1995 במהלך סיבוב הופעות בגרמניה נהרג ברטון כאשר האוטובוס של הלהקה סטה מהכביש. טרי וסילסון שהיו אף הם באוטובוס נפצעו קלות. סילסון פרש מהלהקה לאחר התאונה והוחלף במייק מק'קונל, כיורשו של בארטון ניבחר מייק קרפט, וסמוקי יצאה שוב לסיבובי הופעות עולמיי. עם השנים נערכו שינויים בהרכב הלהקה אך היא עדיין זוכה להצלחה רבה, ומכרה למעלה מ-30 מיליון עותקים מאלבומיהם ברחבי העולם.

סמוקי שגשגה ברחבי הגלובוס בארבעת העשורים האחרונים ועד היום היא זוכה לפופולריות גדולה. עובדה לפופולריות זו ניתן לראות בכך שסמוקי הגיעו לחמשת המקומות הראשונים בסקנדינביה, דנמרק, פינלנד, נורבגיה ושבדיה וזכו לאלבום פלטינה כפול.

בהופעות בישראל כולל ההרכב העכשווי את מרטין בולארד, מיק מקונל, מייק קרפט, סטיב פינל וטרי אותלי. היכונו ללהיטי ענק שצברו לאורך השנים ביניהם: "נידלס אנד פינס", "לנוח בזרועותיה של מישהי", "לגור בצמוד לדלת של אליס" ועוד.

לרגל הגעתם הקרובה לישראל תפסנו את חבר הלהקה טרי אותלי לשיחה.

איך ההרגשה לחזור שוב להופיע בישראל? 

אנחנו ממש מצפים לזה. אנחנו תמיד נהנים מהזמן שלנו בישראל. יש לנו זיכרונות נהדרים!

האם יש הבדל בין הקהל שבא לראות אתכם בארץ לבין הקהל בחו"ל?

ההבדל היחידי הוא בעובדה שיש להם שמש טובה יותר מאשר רוב המקומות. הקהל של סמוקי הוא שם למוסיקה של סמוקי ולכן אין מחסום של שפה. בכל מקום שאנחנו נוסעים אליו. אנחנו אוהבים את העובדה הזאת!

מה אתם אומרים על הצעירים שבאים לשמוע אתכם? 

זה באמת פנטסטי שיש לנו 3 דורות בקהל שלנו והחלק הנהדר בזה שיש לנו הרבה מעריצים צעירים בכלל וזה בהחלט הופך למגמה גוברת. אנחנו מאוד אוהבים את זה!

איך זה מרגיש להיות הפסקול של דור שלם?

וואו! זה מאוד מחמיא לנו! אנחנו תמיד מנסים לספק את הציבור שלנו הן מבחינת ההקלטות שלנו והוצאת השירים לרדיו והם על הבמה. תמיד טסנו בכל העולם בכל הקריירה שלנו ואנחנו נמשיך לעשות את זה כל עוד זה אפשרי. באמת אכפת לנו מהמעריצים שלנו. אם הם לא יהיו שם, אז גם אנחנו לא.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.