מועדון הביט: אורלי וגיא על הבמה

מועדון הביט: אורלי וגיא על הבמה

אורלי וילנאי וגיא מרוז יוצאים במופע חדש, ויתארחו ביום חמישי, 27 בפברואר, במועדון הביט בחיפה, בליווי שלושה נגנים ## וכן, גם אורלי תשיר לנו. יהיה מעניין... 


יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

אורלי וגיא. צילומים: אלבום פרטי, באדיבות אורלי וגיא


ביום חמישי, 27 בפברואר, בשעה 21:00, יגיעו אל מועדון הביט אנשי התקשורת אורלי וילנאי וגיא מרוז למופע שיימשך כשעה וחצי. הם לא יגיעו לבד, אלא בליווי שלושה נגנים וקטעי וידאו.

המופע נקרא "אורלי וגיא והלהקה", והם מדברים ושרים על הכול - או להפך. מופע בידורי מוזיקאלי, על מאחורי הקלעים של עולם התקשורת הישראלי, כמו גם על העולם הזוגי של אורלי וגיא. זה הולך להיות דו–שיח עם הקהל, ותוך כדי סיפורים על עבודתם העיתונאית הם מציגים את סיפורה של התקשורת והחברה הישראלית מזווית מרתקת, מצחיקה ומרגשת.

בין הסיפורים המשעשעים והווידויים החושפניים, הם גם שרים שירים ידועים כמו: רואים רחוק רואים שקוף, אדם בתוך עצמו, אני רואה אותה בדרך לגימנסיה, עוד לא תמו כל פלאייך, השיר על הארץ, כשתהיי, סיפור קטן, ציפור קטנה, לו יהי ועוד. 

מרוז הוא מוזיקאי בהכשרתו, ויחד עם אורלי (חכו חכו שתשמעו אותה שרה..) הם מצליחים גם לספר קצת על השירים האלה שנעלמו לנו בזמן האחרון. את השיר "סיפור קטן" כתב והלחין גיא כשהיה בן 17. במופע חוזר גיא אל שורשי השירה ומספר את מאחורי השיר. איך הרגיש אז כשנהיה מפורסם, ואיך ההרגשה לשיר את השיר על הבמה היום יחד עם בת זוגתו על הבמה. 

אין נושא אחד שהזוג פוסח עליו. כל הסודות מאחורי תוכניות הטלוויזיה המצליחות שלהם, קוריוזים על התחקירים השערורייתיים, וכמובן סיפור הזוגיות שלהם, הניסיונות להביא ילד לעולם, החיים בפרק ב׳ ועוד.

לאורך השנים, הם עבדו יחד ולחוד על מגוון רחב של כתבות ואירועים שונים. לא הכל עובר לכולם חלק בגרון אבל הזוג ממשיך ופועל כדי לעזור למי שאפשר עם כוחם התקשורתי. דוגמה לכך היא הקו הטלפוני של אורלי וגיא. ישנו מספר טלפון אליו ניתן להתקשר כאשר יש בעיה הניתנת לטיפול מול מוסדות וארגונים שונים. מתנדבים בקו ואורלי וגיא עונים לשיחות הטלפון וינסו לעזור.  

העלייה לבמה של אורלי וגיא נובעת מהרצון העז לפגוש את הקהל שצפה בהם, האזין להם וקרא. לאורך השנים הרגיש הזוג שיש קהל שמחבק אותם מרחוק וזו הזדמנות לחבק ולשמוע אותם בחזרה, לפגוש אותם ולהסתכל להם בעיניים. בהופעה ישנה ההזדמנות לקהל לשאול שאלות שתמיד רצו, חלקן בהומור וחלקן רציניות.  



אורלי: "בחיי הצעירים הייתי בלהקות של הצופים. גם בלהקה של השבט שלי וגם אחר כך במשלחות של הצופים לארה"ב. אבל שלא יהיו אי הבנות, נבחרתי מתוך ילדים ציוניים נלהבים. זה לא שנבחרתי מתוך הזמרים הכי טובים בארץ. אמא שלי שהיא מאד מפרגנת אמרה לי 'יש לך הרבה כישרונות. לשיר את לא יודעת', והאמנתי בזה. לכן תמיד היה לי יותר קל לעמוד עירומה על הבמה מלשיר סולו, ולא שהיה לי דימוי גוף נהדר. אחותי שרה נהדר ואני עם קול עורב ויבלות על מיתרי הקול. אני יודעת שאני לא מזייפת ושאני מאד אוהבת לשיר. כשגיא ביקש שנעשה את זה, חשבתי שזאת הזדמנות לעשות תיקון. אנשים שבאים לראות אותנו לא מצפים לראות את מירי מסיקה".

גיא: "אורלי שרה נהדר. היא מאוד מוזיקלית, במופע יש אמירה חברתית מאוד ברורה. אנחנו באים ואומרים שאפשר להפוך את המקום הזה למקום הרבה יותר טוב. אין דבר כזה מדינה, הכל מתחיל ונגמר באנשים. גורלנו בידינו. כל אחד במקום שבו הוא נמצא יעשה שינוי, אפשר להילחם, לעמוד מול המוסדות ומול המדינה".

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.