זאפה חיפה: זיו בן שמחון ואילנה אביטל שרים נוסטלגיה

זאפה חיפה: זיו בן שמחון ואילנה אביטל שרים נוסטלגיה

זיו בן שמחון יופיע בזאפה חיפה ב-15 במרץ, במופע "שרים כחול לבן" ויארח את אילנה אביטל ## קלאסיקות ישראליות מכל הזמנים

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת



אילנה אביטל. צילום: עמית צח


ביום ראשון, 15 במרץ, יתקיים בזאפה חיפה מופע שהוא מסע מוסיקלי לקלאסיקות ישראליות מכל הזמנים בעיבודים עדכניים – "שרים כחול לבן".

את המופע יזם זיו בן שמחון, אמן צעיר שמופיע למעלה משלוש שנים במתכונת דומה, תוך שיתף פעולה עם אביבה אבידן. כעת הוא משלב במופע את אילנה אביטל, המביאה עימה ניחוחות שנסונים צרפתיים הכל כך ייחודיים לה. בן שמחון יופיע בליווי 8 נגנים. על העיבודים וההפקה המוסיקלית הופקד המוזיקאי החיפאי עידן שרון. מופע נוסף יתקיים בתיאטרון הצפון ב-26 באפריל.

כשמאחוריה מעל ל 30 שנות קריירה מוסיקליות, מגיעה אילנה אביטל להתארח במופע שהוא התרפקות על שירי נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית, ביניהם להיטי צביקה פיק, שושנה דמארי ועפרה חזה.

זיו בן שמחון. צילום: שי קדם

זיו (37) נולד וגדל בחיפה עד גיל 12, אז עבר לנשר. את אהבתו למוזיקה גילה בגיל מאוד צעיר, כילד ששהה רבות בבית הכנסת של סבו, שהיה רב, שם ספג את הפיוטים והתפילות. 

זיו, מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב?

"כבר בגיל 10 הופעתי בפסטיגל, חוויה מטורפת, הופענו בכל הארץ במשך חודש שלם, 4 הופעות ביום, כבר בתור ילד טעמתי את המתוק וגם נחשפתי לסיטואציות המרות יותר בתעשייה. שם הבנתי שזה הייעוד שלי. אני לא יכול לדמיין את שיגרת היום שלי ללא מוזיקה. משם המשכתי את דרכי בלהקות נוער מקומיות, במפגשים ברכס להקת הנוער הייצוגית של חיפה, ולאחר מכן בלהקת הדור הבא של נשר. משם הדרך כבר היתה לי ברורה, ואת השירות הצבאי עשיתי בלהקת פיקוד צפון. אני ומשה פרץ היינו צמד מזרחי, התרוצצנו בין מוצבים ובסיסים שונים בכל הארץ, שם בעצם הבנתי כמה כוח ועוצמה יש לשירה, שהיא מקרבת ומלכדת אנשים. לאחר השירות הצבאי עברתי לעיר הגדולה ושיחקתי במחזות זמר שונים." 

פידבק מיוחד שקיבלתם מהתקשורת/ קהל?

עם הקהל תמיד היה רומן מתמשך עמוס בפרגונים מכל הופעה, וזה מה שנתן לי כוח להמשיך במוזיקה ולא להרים ידיים. עם המדיה זה כבר עסק יותר מסובך. לא אשקר שניסיתי לפני כמה שנים טובות למשל לכוכב נולד, אבל זה ביזנס וזה בסדר, ומבחינתי זו עוד דיעה, אני מאמין שדברים לא קורים סתם ולכל דבר יש סיבה.

יחד עם זאת עד היום אני מקבל פניות לא מעטות מתוכניות ריאליטי מוזיקליות, אך כיום שאני נמצא במקום שלם ובשל יותר ומאמין בדרך שלי .

איך נוצר השיתוף פעולה עם אילנה ?

"אילנה היא מהקולות הגדולים והמרגשים של הזמר העברי ובפופ הישראלי. אייקון תרבותי ישראלי ייחודי, היא סמל לסגנון של תקופה. הרמתי לה טלפון וסיפרתי לה על המופע שלי שרץ כבר מעל ל -3 שנים. אילנה מיד התאהבה בפרוייקט. החיבור בינינו היה מהיר ומדהים."

אילנה אביטל, שמחת להשתתף?

אילנה: "אני תמיד בעד חיבורים. חיבורים לנשמה, חיבורים לגוף, וחיבורים המגיעים משום מקום. יותר מ-20 שנה אני מלמדת את תלמידיי, שכשההזדמנות דופקת לך בדלת, זאת אולי ההזדמנות! כשפנה אלי זיו ושאל אם אני יכולה להשתלב במופעים שלו. בדקתי היטב במי מדובר, ונכבשתי הן בכישוריו והן בקסמיו! הוא זמר מוכשר בטירוף. מזמן לא נתקלתי בחבורה כזאת של חבר'ה כל כך מוכשרים ומקצועיים!"

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.