התיאטרון העירוני חיפה: "הילדים של כולנו", בכיכובו של גיל פרנק

התיאטרון העירוני חיפה: "הילדים של כולנו", בכיכובו של גיל פרנק 


האחריות של כל אחד מאתנו כלפי הסובבים אותנו עומדת במרכזו של מחזה, המתאר חקירה בעקבות תעלומה המתרחשת בבסיס צבאי ## ראשון, 23 בפברואר, בשעה 20:30


יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת


הילדים של כולנו. צילום: יוסי צבקר


שחקנים: גיל פרנק, דדי זוהר, דור ברנס, רודיה קוזלובסקי, ברק בוארון, שיר אברמוב, דבורה לאה פישר, ירדן תוסיה כהן. 

 

רוחות עזות, גשם מבול, סופת ברקים ורעמים מתרחשים בחוץ, כשסערה מתרחשת גם בבסיס צבאי אי שם, בעקבות התאבדות של אחד החיילים.

מקרי התאבדות יכולים להתרחש בכל חברה, בכל מקום ובכל גיל, כפי שלמדנו מכותרות העיתונים בשנה האחרונה. המחזאי בחר דווקא בצבא כמקום התרחשות מקרה ההתאבדות כמקום שהוא כלל-ישראלי. 

המחזה, מבית היוצר של תיאטרון ארצי לילדים ונוער, מאת אילן חצור ובבימויו של שמעון מימרן, מעלה שאלות נוקבות על האחריות של כל פרט בחברה כלפי האחר, עם דגש על הקפדה יתרה כשמדובר ביוצא דופן ושונה מהאחרים. ובעיקר, בתקופה בה אנו חיים, כשהרשתות החברתיות שולטות בחיינו, יש להיות זהירים בתגובתנו וגם להעיר לכל מי שמעז לבייש או להשפיל את האחר.

חבורת חיילים, המונה קצין, 3 חיילות וחייל, עומדת לפני שחרור וממתינה במועדון להסעה לבקו"ם. המחזה נפתח בדברי פרידה של המפקד, לאחריהם, החבורה נפרדת אחד מהשני בעקיצות הדדיות ובהומור אופייני כאשר אל המקום מגיע חוקר בלבוש אזרחי, אותו מגלם השחקן גיל פרנק ומעכב את הנוכחים לצורך חקירת מקרה התאבדות שקרה בבסיס.

הנוכחים, שכבר ראו את חיי האזרחות מעבר לאופק, מופתעים ונרגשים ומנסים להרחיק את עצמם מהסיפור ולדחות כל מעורבות שלהם בטרגדיה. במהלך החקירה, נחשפת מסכת ההתעללויות וההשפלות שעבר החייל, כאשר החוקר מצליח לחשוף את תרומתו של כל אחד מהנוכחים, בכוונה ושלא בכוונה, למצבו של החייל. החוקר מאלץ אותם להתמודד עם מעשיהם גם אם אילו נעשו, אם מתוך רשעות, טיפשות, אדישות או סתם אטימות, ולהבין את חלקם בטרגדיה.

ההצגה מיועדת לבני נוער ומבוגרים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.