מיקב טפרברג, באהבה, לחוגגי ראש השנה


לכבוד ראש השנה תשפ"ד, מגיש יקב טפרברג מגוון יינות מכל הסגנונות וקטגוריות המחיר ## בין היינות החדשים שיככבו בשולחנות החג טעמנו ונהנינו מפטיט סירה לגסי 2020, יין אדום יבש ## יינות נוספים: פטיט סירה לגסי 2020, קברנה סוביניון אסנס 2018, שרדונה אימפרשן 2022, לבן יבש ויז'ן 2022

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילום: באדיבות יקב טפרברג

פטיט סירה לגסי 2020 

הרכב זני: 100% ענבי פטיט סירה. 

עונת 2020: החורף שקדם לעונת 2020 היה חורף רווי משקעים עם טמפרטורות ממוצעות. עונת הגידול לוותה בטמפרטורות גבוהות במקצת מהממוצע הרב שנתי  ופוריות טובה מאוד בכרמים.  

מקור הענבים: ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם בהרי גלבוע. משטר גידול קפדני תוך כדי חדירת אור לנוף ובמקביל דילול אשכולות אפשרה הגעה לבציר של ענבי איכות בריכוז גבוהה של טעמים וארומות. 

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות.  

נתוני בציר ממוצעים:  

בריקס
23.9
חומצה [ג/ל]
5.1
pH
3.62

תהליך ייצור היין: ענבי הפטיט סירה נבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט סירה למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית הטבעית של ענבי הפטיט סירה - על ידי השמרים החיים באופן טבעי על גבי הענבים בכרם ובסביבת היקב - בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים נוספים. עם סיום ההשריה - extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק. 

תיאור היין: צבע היין אדום מלא ועוצמתי. האף של היין מורכב ומתאפיין בפירות שחורים ודובדבנים בשלים עם מעט קפה, טבק ועץ אלון עשיר. בפה היין מלא ועוצמתי עם טנינים רכים ומלאים. גוף היין עגול ומאוד הרמוני עם טעמים ארוכים.  

אנליזת היין: 

סוכר

יבש

כהל  [ב-%]

13.3

pH

3.64

חומציות [ג/ל]

5.9

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו. 

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם צלי בשר ברוטב סמיך ועשיר. 

מחיר: 199 ש"ח