רפאלו: מה חדש?

ניצלתי את יום הבחירות (השני) לארוחת צהרים מאוחרת במסעדת רפאלו בקסטרא ## חצי שנה אחרי השקת התפריט החדש, הגעתי סוף סוף לטעום ממנו ## מה אהבתי, מה אהבתי פחות, ואיך הוכחתי (שוב) שאני לא מבין כלום באלכוהול... 

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילומים: אתר כדאי לדעת

לקראת החגים חידשה מסעדת רפאלו בקסטרא את התפריט שלה, והוזמנתי לטעום ולהתרשם. לא הצלחתי להגיע במהלך חגי תשרי, ואז פרצה המלחמה. אחר כך חלפו לא מעט שבועות עד שהצלחתי להתעשת ולחזור לבקר במסעדות פה ושם.

בקיצור, באיחור של כמעט חצי שנה נחתתי השבוע ברפאלו. כמובן שהזמנתי מקום מראש, כי מניסיון הפעמים הקודמות תמיד מלא שם. זו היתה שעת צהרים מאוחרת, ולפני כן הספקתי לאסוף דואר ממרכז חורב, לאסוף ספרים מחנות יודן, ולהצביע לראשות העיר. שמרו לנו שולחן עגול מול הבר המרשים, והמלצרית גילי התייצבה להמליץ על מנות מהתפריט ולרשום את ההזמנות שלנו.

התפריט צומצם לעומת התפריטים הקודמים של המסעדה, אבל לדברי סהר ברונשטיין הבעלים, כל מנה כעת היא פצצה, שכן הכול ממוקד מאוד, חומרי הגלם הם מהמובחרים והאיכותיים ביותר, והמסעדה מבדלת עצמה משאר המסעדות האיטלקיות וממצבת עצמה בטופ. 

ציינתי שישבנו ממש מול הבר. אני, אישית, בניגוד לאשתי, לא מתלהב מאלכוהול, אבל מי שכן אוהב, ימצא שם משקאות יקרים ויוקרתיים. בשעות הערב, כך הבנתי, המסעדה הופכת למקום בילוי שהאלכוהול בהחלט ממלא בו תפקיד מרכזי. שאלתי מה הבקבוק הכי יקר, והצביעו בתשובה לעבר קוניאק לואי ה-13, שגילו כ-60 שנה. המחיר, כך נאמר לי – 1200 ₪ למנה. 

"בקבוק יקר," אמרתי לאשתי, "אני לא הייתי מוציא 1200 ₪ על בקבוק!" 

היא הסתכלה עליי בתימהון. "אתה דפוק? מנה של קוניאק עולה 1200 ₪. הבקבוק לבדו עולה בין עשרים לשלושים אלף, תלוי איך מתמחרים אותו."

בדיוק אז הגיע אלינו סהר ושאל אם אפשר להזמין אותנו לצ'ייסר. 

ברור שעניתי בחיוב. ולא, זה לא היה מהקוניאק של לואי ה-13. אני העדפתי קמפרי תפוזים, ואשתי – וויסקי. 

יאללה, אוכל! למרות שהתפריט צומצם, דווקא היצע המנות הראשונות הורחב במטרה לגרום לאנשים לחלוק מנות ולטעום יותר. 

מהראשונות בחרנו סלט מרקטו (61 ₪), סביצ'ה דג ים עם קרם נענע (67 ₪) וקרפצ'ו בקר (66 ₪). אני תמיד מזמין קרפצ'ו בקר, אם הוא מוצע בתפריט, למגינת לבה של אשתי, שלא מבינה למה אני לא מגוון. 

גילי המלצרית שאלה אם אין לי בעיה בנוגע לגבינה ובשר, כי הקרפצ'ו מגיע עם גילופי פרמז'ן. עניתי, שלא רק שאין לי בעיה עם זה, אשמח אם היא תכפיל את כמות הפרמז'ן. וכך היה.

סיכום ביניים: מסלט המרקטו לא התלהבתי. חבל שלא בחרתי סלט אחר. לעומת זאת, הקרפצ'ו והסביצ'ה היו נפלאים. 

גילי המלצרית התייצבה לקחת הזמנות לעיקריות, והביאה איתה סורבה, כנהוג כאן, לטובת החלפת הטעמים. שוב שקענו בתפריט. הוא מציע מנות מהטאבון, מנות ביניים, מנות דגים ומנות בשרים. גם שמתי עין על מחלקת הפתיחים, אבל המלצרית הסבירה שמדובר במנות ביס קטנות, והן מוצעות רק החל מהשעה 17:00. 

אגב, בתפריט מסומנות מנות טבעוניות, צמחוניות וללא גלוטן. יש גם מנות שניתן להפוך אותן לטבעוניות. את המידע הזה אני נותן כשירות לאומה הטבעונית. אני הרי קרניבור.

לא היינו בקטע של בצקים, ולכן בחרנו מהעיקריות פילה מוסר בתבשיל מנגולד וקרם סלרי (124 ₪) ופילה בקר אנגוס עם ניוקי ואספרגוס (169 ₪). 

מחירי הבשרים, העופות והדגים זינקו בחודשים האחרונים לשיאים חדשים, וזה ניכר גם בתמחור המנות. עם זאת, מדובר בחומרי גלם איכותיים. נתח פילה הבקר שלי לא נזקק כלל לתבלון. הוא היה טעים כפי שהוא. בחרתי במידת עשייה מדיום. גם הדג של אשתי היה נהדר. טעמתי, כמובן. 

אני ליוויתי את הארוחה עם בירה פאולניר מחבית. אשתי הזמינה יין אדום, ונהנתה ממנו. 

הגענו לקינוחים. בקרוב, כך התבשרנו, יהיו קינוחים חדשים. אשתי בחרה בקנולי במילוי קרם מסקרפונה עם דובדבני אמרנה, פקאן מסוכר ופירות יער. אני הסתפקתי באפגטו – כדור גלידה וניל עם שוט אספרסו חם (24 ₪).

כדאי לדעת:   

1. מאז שנת 2012, בה נפתחה מסעדת רפאלו בקניון קסטרא, היא זכתה להצלחה גדולה. וכידוע, סוס מנצח לא מחליפים. בעלי המסעדה דווקא רצו לשנות, לגוון, לחדש. תקופת הקורונה סיפקה להם הזדמנות פז לכך. עיצוב מודרני ומרשים. בר גדול. חדר ארועים מאובזר שיכול להכיל עד 35 איש. ורחבה חיצונית שתחזור לפעול באביב.

2. סהר ברונשטיין, 43, מבעלי המקום, עבר בעצמו בערך באותה תקופה שינוי של איבוד קילוגרמים עודפים והפסקת עישון. מאז הוא שומר על הגזרה, תוך הקפדה על תזונה נכונה ועל אימונים גופניים. הצעתי לו קצת מהגנים שלי, כי אצלי הרזון הוא טבעי, אבל הוא מעדיף את הדרך הקשה... אנחנו מכירים כבר יותר מ-20 שנים, מאז שהתחיל את דרכו במסעדת 'ספגטים' כמנהל צעיר, והוא אחד הנחמדים בתחום הקולינריה.

3. רשת רפאלו מונה כיום 4 סניפים (זה שבקיריון עובר כעת שיפוץ, והוא כשר). בקרוב ייפתח סניף חמישי בנוף הגליל, ואחר כך – סניף שישי בנתניה.

שעות פתיחה: א'-ד': 12:00-23:00, ה'-ו'-שבת: 12:00-24:00. 

נגישות לנכים: יש. שירותי נכים אין, אבל במרחק מטרים ספורים מהמסעדה, נמצאים שירותי נכים של הקניון. 

לא כשר.

טלפון: 04-6208757

רפאלו. קניון קסטרא, רח' פלימן 8, חיפה.