מנדרין: מרעננים את התפריט

הגענו אל סניף מוריה של רשת מנדרין, לטעום מהתפריט שעבר רענון ## התפריט החדש ממשיך במגמה של מעבר מבית קפה למסעדה ## והוא שם דגש על בריאות, ואופציות רבות לצמחונים ולטבעונים ## באנו רעבים, ויצאנו שבעים ומרוצים... 

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת 

צילומים: אתר כדאי לדעת

החורף עדיין לא מראה סימנים של חולשה, אבל זה לא מנע מאיתנו למצוא אחר הצהרים חנייה בשד' מוריה, ולטפס במדרגות אל קפה-מסעדה מנדרין.  

מנדרין היא רשת של בתי קפה משודרגים עם אוכל ברמה של מסעדה טובה. הסניף הראשון נפתח ב-1999 בחצר פסטורלית בלב מרכז הכרמל. הסניף השני נפתח בשנת 2003 בשד' מוריה 117, ולשם היו מועדות פנינו. 

סניף מוריה כולל שלושה מפלסים. אנחנו בחרנו להתיישב במפלס האמצעי. אילולא מזג האוויר החורפי היינו מן הסתם מתיישבים במרפסת שבמפלס התחתון. 

אנחנו לא צריכים סיבה מיוחדת על מנת להגיע לאחד מסניפי מנדרין, כי מניסיון מצטבר של הרבה שנים תמיד נמצא שם כמה מהמנות האהובות עלינו, לצד מנות חדשות. 

וגם הפעם, גילינו שהתפריט מציע כמה מנות שאני לא נוהג לוותר עליהן, כמו מרק הגולאש ההונגרי, אבל התפריט עבר כמה שינויים וחידושים, כי ככה זה אצל מנדרין. לסועדים הקבועים אף פעם לא משעמם, כי ההתחדשות היא מתמדת.  

עומר קידר, מנהל התפעול של הרשת שמונה כיום 9 סניפים, זיהה אותי מיד, והתיישב לצידנו בשולחן. הוא עבר על המנות החדשות בתפריט, וניסה לעזור לנו לבחור. 

במשך כל הזמן הזה, תהיתי – אוקיי, אותי קל לזהות, אבל אני לא זוכר אותו. האם אנחנו מכירים מקודם? כן, יש לי תכונה מופלאה שכזו, שבדרך כלל אני לא מזהה פרצופים... בסופו של דבר לא התאפקתי ושאלתי. לא, לא מכירים. למרות שבעבר הוא עבד בטאטמי ובצ'אנג בה, והיה סיכוי טוב שאתקל בו.   

עברנו על השינויים והשדרוגים בקטגוריות הסנדוויצ'ים החמים, הסלטים, המנות הראשונות, הפסטות והעיקריות. וכמובן, עדכנתי אותו שאני אלרגי לחלב קוקוס, מה שהעיף החוצה לפחות 2 מנות, והצהרתי שאני שונא כמהין – עוד מנה עפה. 

מתוך קטגוריית הסלטים, בחרנו בסלט קריספי טורטיה (69 ש"ח), שהתגלה כמנה ענקית ומצוינת. היא היתה מתובלנת היטב, ומקלות הטורטיה היו קריספיים מאוד והקפיצו את הסלט לגבהים. 

עומר המליץ בחום על סלט סנט מור (54 ש"ח), ולמרות שאני התעקשתי על סלט הקריספי טורטיה, קיבלנו גם את סלט הסנט מור - מנה אישית, קטנה יותר. זוגתי התלהבה ממנה והיא גם זו שחיסלה אותו. היא מאוד אוהבת גבינות ושילוב של פירות וירקות בסלט, כך שמבחינתה זו היתה מנה מושלמה.

אני תמיד עף על חצילים, כאשר אני מוצא אותם בתפריט, ולכן הזמנתי באבא גנוש מפורק (48 ש"ח). אבל – מצטער – המנה הזו היתה משעממת. אולי תבלון חרפרף היה מקפיץ אותה, ואולי משהו אחר. האם סיימתי את המנה עד לפירור האחרון? ברור שסיימתי... כזה אני, תמיד מתחשב בשוטפי הכלים :)

עברנו לעיקריות. זוגתי בחרה ספגטי קרבונרה (79 ש"ח), ואהבה מאוד, למרות שהמנה היתה ממש גדולה מדי עבורה. המלצרית הציעה לארוז את מה שנשאר, יותר מחצי, ולקחת הביתה. 

אני פחות מתלהב מבצקים, ולכן התעלמתי בעוז מהאופציות של הפסטות והפיצות, ובחרתי בסלמון בריאות (94 ש"ח), למרות שבניגוד למנות האחרות שבחרנו היא לא חדשה. בבית אני לא נוגע בקינואה, אבל כאן הגיע תבשיל הקינואה עם ברוקולי ושקדים קלויים מוקפצים, וזה עשה את כל ההבדל. מה גם שהדג היה ורדרד ועסיסי, כמו שאני אוהב.   

למרות שהייתי מפוצץ למדי, לא ויתרתי על קינוח – בר שוקולד (42 ש"ח). תיאוריית הקיבה השנייה, שמיועדת לקינוחים הוכיחה את עצמה גם הפעם. 

עומר ישב איתנו רק בהתחלה, כדי להסביר לנו על התפריט, ואז מיהר החוצה כדי להוציא את בנו מחוג כדורגל. כמובן, לא לפני שהצטלמנו יחד, כמיטב המסורת. 

התפריט מציע גם ארוחות בוקר, פינוקי בוקר, מנות פתיחה, טוסטים, כריכים, סלטים, מרקים, פיצות, שייקים, שתייה חמה, וכמובן – מגוון משקאות קפה.  

התפריט החדש ממשיך במגמה של מעבר מבית קפה למסעדה. מלבד הסרת אחדות מהמנות הקודמות והתווספות של מנות חדשות, חלק מהמנות האחרות עברו גם הן רענון ושינויים קטנים. הסועדים הקבועים יבחינו בכך. 

הסימנים המוסכמים בתפריט מציינים מנות טבעוניות או כאלה שהן ללא גלוטן, מה גם שבשינוי קל ניתן להפוך חלק גדול מהמנות לטבעוניות. המלצרית גם ציינה שהמטבח זורם עם הלקוחות, ואין בעיה לשנות, להחסיר, או להוסיף משהו.  

משלוחים: 073-7755800 

שעות פתיחה: א'-ה', שבת: 8:30 עד אחרון הלקוחות. שישי: 8:00 עד אחרון הלקוחות.

אתר: https://www.mandarin.org.il/branches/moriya 

טלפון: 073-7831022 

מנדרין. שד' מוריה 117, חיפה