שווארמה פילפלת: מקום גבוה בטבלה

באיחור לא אופנתי של כמה חודשים טובים הגעתי אל השווארמייה החדשה, והופתעתי לטובה ## נכון, הוזמנתי על ידי הבעלים, שהם חברים שלי ושכנים שלי, אבל המקום זוכה אצלי במקום גבוה בדירוג בזכות הטעם, הניקיון, השירות, הטריות, המבחר, הנדיבות ועוד ## אתם מוזמנים לבוא ולהיווכח בעצמכם 😊  

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת 

צילומים: אתר כדאי לדעת

לפני כשנתיים חשבתי להכין כתבה גדולה בעיתון "ידיעות חיפה" על השווארמיות הכי מומלצות בחיפה. אני לא מומחה גדול לשווארמה, ולכן פניתי לכמה חברים שהם מומחים בנושא, כמו אייל חלבי ותומר אבידר. קיבלתי מהם רשימות וטבלאות, כתובות ושמות, המלצות והערות. 

במקביל, נרשמתי כחבר בקבוצת 'שווארמה מפה לאוזן' – קהילת השווארמה של ישראל, שמונה לא פחות מ-117,000 חובבי שווארמה. קראתי שם ביקורות בעד ונגד, ונחשפתי לוויכוחים עזים ולדקויות שלא הייתי מודע להן. בסופו של דבר, החלטתי לוותר על כתבת הענק המתוכננת, ולהמשיך לזלול להנאתי במקומות האהובים עליי, כמו שווארמה 52 ברחוב צפרירים, שווארמה סבאח ושווארמה במבינו בעיר התחתית, ושווארמה קטנה ומטריפה באחוזה. 

ביולי 2023 נפתחה שווארמה פלפלת, בתחנת פז, בקרבת פארק הכט בחוף הכרמל. השווארמייה החדשה היא הבייבי של השף עופר שטרית, צחי ברגר ורונן כהן, שלושה חברים ותיקים ששותפים בעסקי מזון שונים כבר למעלה מ-20 שנה. 

צחי ברגר ורונית אשתו הם שכנים שלי, עם עופר שטרית יש לי היכרות רבת שנים, בין היתר בזכות חיבתי למסעדת ווק סטריט במרכז הכרמל, ואת אשתו אורלי פגשתי לראשונה בארוחה משותפת בחצר ביתו של חבר משותף, שף הבשרים ישי חימוביץ'. 

מאז שנפתחה שווארמה פלפלת, לפני למעלה מחצי שנה, הוזמנתי לשם כמה פעמים, אבל לא יצא לי להגיע. אפילו ביום האהבה התקשרה אליי אורלי שטרית החביבה, הפייה הטובה של המקום, לספר לי שהמקום מקושט בבלונים וקישוטים שונים, וכמובן שהוזמנתי. אבל הייתי מחוץ לחיפה ולא הגעתי. 

וכך קרה, שבאיחור משמעותי של כמה חודשים טובים התייצבתי שם סופסוף אתמול בצהרים, ופגשתי את חן זקס, מנהל הסניף, ואת אורלי שטרית שמגיעה כל יום לסייע בשעות העומס. 

מכיוון שהזמנתי מקום מראש, המתין לנו שולחן עגול בקצה המסעדה העמוסה בסועדים. בעת שצעדתי פנימה קמו כמה אנשים שזיהו אותי מכתבות האוכל שלי, ובאו לספר לי שהם אוכלים כאן בקביעות, ושהמקום נקי וטעים, ושבתור עוקבים שלי הם סקרנים לקרוא מה תהיה דעתי על המקום. 

אז אציין כבר עכשיו, שאילו הייתי כותב את הכתבה הגדולה על השווארמיות החיפאיות, שווארמה פלפלת היתה זוכה אצלי במקום גבוה בדירוג בזכות הטעם, הניקיון, השירות, הטריות, המבחר, הנדיבות ועוד. 

חן המנהל שמח גם הוא לפגוש אותי, ועשה טעות גדולה כאשר שאל איזו מוזיקה אני אוהב, באומרו שישמח להשמיע ברקע את השירים שאני אוהב. עניתי שכמובן – מוזיקת רוק. וכאשר הוא ביקש שם ספציפי של אמן או להקה, נקבתי בשם להקתי – קילר הלוהטת. 

בתוך דקה החלו להישמע בזה אחר זה כל השירים מתוך אלבום הבכורה שלנו. שירים שכתבתי בתחילת שנות ה-80, כאשר הייתי בן 20 וקצת. ואם חשבתי שהקהל יקום ויברח – דווקא התבדיתי. 😊 

הסיפור של שווארמה פלפלת התחיל דווקא בבית החולים רמב"ם, שם מחזיקה הקבוצה שווארמייה מצליחה. בגלל הביקורות הטובות שקיבלו שם, ובגלל שאנשים לא יגיעו במיוחד לבית חולים על מנת לאכול שווארמה, החליטו השלושה למצוא מקום שאפשר להגיע אליו בכיף, והגיעו אל המיקום הנוכחי בדרך ההגנה 20, בתחנת הדלק פז בחוף הכרמל. המקום מעוצב כדיינר. 

זוגתי ואני חלקנו מנת שווארמה של הודו ועגל בצלחת. מנה טעימה ועסיסית, וכמו כל השולחנות סביבנו – מי שמזמין שווארמה בצלחת מקבל גם שלל סלטים, כדורי פלאפל, פיתה וצ'יפס. אגב, מי שמעדיף, יכול לגשת אל הסלטייה ולבחור לעצמו את מה שבא לו. אני חושב שאפשר לחדש ולמלא את הסלטים כמה שרוצים, בשיטת 'אכול כפי יכולתך'. אגב, יש סלטי בריאות, וחשוב לציין שהצ'יפסר הוא ללא גלוטן. 

בנוסף, הזמנו גם צלחת של בשרים על האש שכללה קבב, פרגית, חזה עוף במרינדה, נקניקיות מרגז, שיפוד ירקות ותפוחי אדמה מדורה. 

זכינו בארוחה מגוונת מאוד וטעימה מאוד. את הסחוג, הפילפלים החריפים, סלט העגבניות הפיקנטי ונקניקיות המרגז השארתי לטיפולה של אשתי, בעוד שאני ניכסתי לעצמי את החצילים המטוגנים, את ממרח השום המצוין וגם את משולשי הלאפה עם השום. ככה זה, כי בבית מעקמים לי את הפרצוף כשאני רוצה לאכול שום. אבל המנצח הגדול של הארוחה היה דווקא הקבב העסיסי, לפי מתכון מיוחד של שף עופר שטרית. מומלץ! מומלץ! מומלץ! 

כשנכנסתי, מישהו כאמור קם לקראתי ואמר לי לשים לב שהמקום נקי מאוד. ואכן, המקום מתוקתק ומתוחזק היטב, באופן שפותח את התיאבון. אני לא יודע אם זה מנומס לכתוב שמורגשת יד של אישה במקום, אבל אין ספק שנוכחותה של אורלי מורגשת היטב. היא הבעלים, אבל היא עוזרת בכל מה שצריך, גם במטבח כשיש עומס, והכול מתוך נחמדות ואדיבות פנימית ואמיתית. 

לא פלא שעופר חטף אותה אליו בעת שסיימה את שירותה הצבאי, ומאז הם ביחד. יש להם שלושה ילדים, הגדול כבר חייל. ומי מבשל בבית? אורלי, כמובן. ולמרות שהיא נשואה לשף, שמעתי שאין עליה בהכנת אוכל, כשהיא שואבת גם ממקורותיה הפולניים-לבנוניים, וגם ממה שלמדה מהצד המרוקאי של המשפחה. 

טוב, אני אעצור כאן, כי בימינו לא אוהבים לקרוא סקירות ארוכות מדי, ורק אציין שבתום ארוחה נוהגים לתת כאן לסועדים קפה וקינוח פרווה על חשבון  הבית. לצערי, ביום בו הגעתי חסרו הקינוחים, וקפה אני נוהג לשתות רק השכם בבוקר, אבל ליוויתי את הארוחה בשתיית בירה הייניקן מבקבוק, וזה בהחלט היה סבבה. 

כדאי לדעת: 

בכניסה למסעדה מוצבת עמדת שתייה לכלבים. זוהי יוזמה של השף עופר שטרית, שהינו חובב כלבים מושבע. סיפרו לי שמחוץ לכל מסעדה של הקבוצה הוא דאג להתקין עמדה כזו. הלוואי ורבים אחרים יקחו ממנו דוגמה. 

כשר: בהשגחת הרבנות חיפה. 

ימי פעילות: א'-ה', 10:00-22:00. שישי, 10:00-15:00. 

טייק-אוויי: יש. 

משלוחים: יש. גם באמצעות אתר המסעדה, וגם באמצעות וולט. 

טלפון: 04-6111711 

לאתר של שווארמה פלפלת >>> 

לדף הפייסבוק של שווארמה פלפלת >>>

השירים של קילר הלוהטת שבקעו מהרמקולים: https://open.spotify.com/artist/39LVIfqfsks6wvbFJnvO0W

שווארמה פלפלת, פז חוף הכרמל, שדרות ההגנה 20, חיפה