פאן: התאילנדית הכשרה בסביוני דניה

השפית פאן הגיעה לישראל בעקבות האהבה, ועבדה במסעדה האיטלקית פאפיאנו בטירת כרמל ## הבעלים נפעמו מהמנות התאילנדיות האותנטיות שהכינה להם ## כעת יכולים כולם להתפעם ממאכליה, במסעדה שהם פתחו לה ברחוב אוסקר שינדלר 7 במרומי הכרמל 

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילומים: אתר כדאי לדעת

מחפשים מסעדה תאילנדית בשרית כשרה? 

השבוע הייתי במסעדה כזו, ברחוב אוסקר שינדלר 7, סביוני דניה. המסעדה נפתחה לפני כחודש וחצי, והוזמנתי כבר אז על ידי השותפים לירון יטח ודוד ציצושווילי, לבוא לטעום ולהתרשם. אבל רק אתמול יצא לי להגיע, למרות שאני גר בשכונה ממול.

זה לא סוד שאני לא מטורף על אוכל אסיאתי, אבל אשתי כן. מדי פעם אנחנו מגיעים למסעדות כאלה, ולא אכחיש שבחלק מהן אני מאוד נהנה. גם הפעם היה סבבה לגמרי, אבל את הקינוח עברתי לאכול במסעדה אחרת. למה? תקראו עד הסוף...

המסעדה נקראת Pan, על שמה של השפית פאן. היא הגיעה ארצה בעקבות האהבה, ועבדה במסעדת פאפאיאנו האיטלקית בטירת כרמל, ושם הכינה מדי פעם לאנשי הצוות מאכלים מארץ מוצאה. לפני כשנה וחצי נפתח בסביוני דניה הסניף החיפאי של פאפיאנו, ולפני כמה חודשים, כאשר נסגרה מסעדת אזומאמי באותה קומה, החליטו בעלי פאפיאנו לפתוח במקומה מסעדה תאילנדית אותנטית, בניצוחה של פאן.

היינו אורחי המסעדה, ואיפשרנו לדוד לבחור עבורנו את מה שבא לו מתוך התפריט. הוא, כמובן, זכר שאני אלרגי לחלב קוקוס, עובדה שהורידה כמה אופציות. 

דוד הגיע מעולם הברים, ולכן פתחנו את הארוחה עם קוקטיילים. אשתי קיבלה קוקטייל Notnoga, ואני, שמעדיף מתוק - קוקטייל תמרהינדי. זה גם המקום להזכיר שהמסעדה בנויה בצורת בר, ורק בצד יש עוד שני שולחנות לא גדולים. 

מכאן והלאה זרמו אלינו סלט תאילנדי, מרק קוסייאו נועה (שמבוסס על ציר בקר ומכיל לצד האטריות גם פילה בקר), 2 יחידות של אגרול פו פייה (אגרולים ברמת על), עוד מנה שאני לא זוכר את שמה, ושתי מנות עיקריות - פאד סי יו (76 ש"ח) ופאד קאפאו (78 ש"ח).

אוכל תאילנדי אמיתי הינו חריף מאוד, ולכן מאפשרים לסועדים לבחור את דרגת החריפות. אני, שגדלתי בבית אשכנזי עם אוכל תפל למדי, הסתפקתי בדרגת החריפות הנמוכה ביותר. ליתר ביטחון, דוד מילא לי את כוס המים עד הסוף. אשתי גדלה בבית מרוקאי עם אוכל עשיר בטעמים נהדרים, ולכן זרמה עם המלצות המארח.

לירון יטח, שותפו של דוד, סיפר לי שהשפית פאן וצוות המטבח שלה נוהגים לאכול חריף אש, שאין סיכוי שישראלים יעמדו בו. הוא נדהם לגלות שבפעם הראשונה שפאן הכינה לו מנה אותנטית, היו בה לא פחות מ-15 פילפלים חריפים. וכן, הוא נשאר בחיים, כי הפילפלים נשארו בצלחת...

פאן כמובן הצטלמה איתי למזכרת, אבל לא הניפה את אצבעותיה בסימן הרוקנרול. לעומתה, שלוש בחורות נחמדות שישבו לידינו על הבר, זיהו אותי ומיהרו להצטלם איתי כמיטב המסורת: דנה מזרחי, לירון קדישאי וטל רפאלי. :) 

אם לסכם, הטעמים לא היו זרים לי. החיך הישראלי שלי כבר פגש בעבר את הטעמים, הרטבים והירקות הללו, אבל כשאני רואה את שמות המנות בתפריט אני הולך לאיבוד. מזל שהיינו נתונים לידיו הטובות של דוד, שייעץ והעניק הסברים בסבלנות רבה לנו, וגם לסועדים האחרים. 

כשהגענו לשלב הקינוח, התברר שהקינוחים כוללים טפיוקה וחלב קוקוס, ולכן בעייתיים לי. אבל, אל דאגה - דוד שלח אותי למסעדה הצמודה, פאפיאנו, לקינוח של עוגת שוקולד חמה עם גלידה.  

כשר.

ימי פעילות: א'-ה' 22:00-12:00, שישי 16:00-12:00.  

טלפון: 04-6959936. 

פאן, אוסקר שינדלר 7, סביוני דניה, חיפה