לנדוור: הטוסטים של תומר עמדי

רשת מסעדות הביסטרו השיקה תפריט טוסטים חדש ## ארבעה טעמים: שמנת פטריות, פיצה, סביח וספנקופיטה ## הגענו לסניף בגרנד קניון בחיפה, וציפתה לנו הפתעה נהדרת

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת 

הימ"ר (יורם מארק-רייך) עם מיכאל ברליאנט. צילומים: אתר כדאי לדעת

כאשר קיבלתי הזמנה מרשת מסעדות הביסטרו 'לנדוור', להגיע אל הסניף החיפאי שממוקם בגרנד קניון ולטעום מתפריט הטוסטים החדש, לא ציפיתי ליותר מדי. טוסט, אתם יודעים, מה כבר מיוחד בזה. 

הסניף החיפאי היה סגור במשך כשבועיים לפני כן, אבל הוא נפתח מחדש עם מנהל חדש ונמרץ – מיכאל ברליאנט, 25, שעובד ברשת מזה כשנתיים וחצי. 

הגענו לשם, אשתי ואני, בשעת אחר-צהרים מוקדמת, ומיכאל הציע לנו לבחור מנות ראשונות תחילה. אחרי עיון קצר בתפריט בחרנו בסלט סלקים ולבבות ארטישוק עם גבינת פטה (62 ₪) ובחציל שלם על טחינה (48 ). 

לפני שהזמנתי את החציל, סיפרתי למיכאל שאני מת על חצילים, ותמיד כשאני מגלה חציל בתפריט כלשהו, אני מתקשה שלא להזמין אותו, וממש לא בא לי להתאכזב. 

"אתה לא תתאכזב," הבטיח מיכאל, וצדק. מנה מצוינת! וגם סלט הסלקים והארטישוק היה מיוחד וטעים. 

אחרי פתיחה מבטיחה שכזו, הגיעו הטוסטים. וכאן ציפתה לנו הפתעה של ממש. ליתר דיוק, שלוש הפתעות. 

ראשית, הגישו לנו את כל ארבעת הטוסטים שבתפריט, שנית – מדובר בטוסטים ענקיים שכל אחד מהם מהווה ארוחה בפני עצמה, ושלישית – הם היו טעימים בטירוף! 

את ארבעת הטוסטים פיתח השף תומר עמדי, ואלו הן המנות הראשונות אותן הוא ייצר עבור רשת 'לנדוור', לאחר מינויו לתפקיד שף הרשת בחודש מרץ. בתפקידו זה, עמדי מתווה את האסטרטגיה הקולינרית של לנדוור, ובונה את המנות החדשות שישתלבו בתפריט. אני כבר סקרן לגבי ההמשך.

ארבעת הטוסטים אמורים לייצג את מגוון הטעמים האהובים על הקהל הישראלי: טוסט שמנת פטריות, טוסט פיצה, טוסט סביח וטוסט ספנקופיטה. הם מוצעים בסניפים מדי יום החל מהשעה 12:00, ויש אותם גם בגרסה ללא גלוטן. מחיר כל טוסט הוא 63 ₪, והם שווים כל שקל. 

כל הארבעה מוגשים בפוקאצ'ה טרייה, שנאפית בסניפים מדי יום ובמילוי מגוון גבינות מובחרות של תנובה. הבצקים מגיעים מהמטבח המרכזי של הרשת. כמובן שלא הצלחנו להתגבר על אף טוסט בשלמותו, אבל טעמנו מכולם בהנאה רבה, ואף התבקשנו לדרג איזה טוסט הכי אהבנו, ואיזה אהבנו פחות. 

זו היתה משימה לא קלה, כי ארבעתם היו נהדרים. בכל אופן, אשתי נתנה את הציון הכי גבוה לטוסט היווני (ספנקופיטה), ואני – לטוסט שמנת פטריות. 

היינו כל כך שבעים ומרוצים, שלמרות ניסיונות השידול של מיכאל החביב לחתום את הארוחה עם קינוח (מיכאל: "תמיד משאירים קצת מקום בקיבה לקינוח..."), ויתרנו הפעם. 

טוסט שמנת פטריות:

שני משולשי פוקאצ׳ה לוהטים עמוסים בפטריות פורטבלו צלויות בשמנת וטימין, גבינת חמד, מוצרלה ופרמז׳ן, בזיליקום ובצל ירוק. מוגשים עם איולי כמהין, סלט תרד, ארוגולה ובצל סגול בויניגרט חומץ שרי. 

טוסט ספנקופיטה (יווני)

שני משולשי פוקאצ׳ה לוהטים ממולאים בעלי מנגולד ותרד, מוקפצים בחמאה, קרם פטה וגבינת קשקבל מעודנת. מוגשים עם רוטב יוגורט קטיפתי עם שמיר ושום וסלט מלפפונים, צנוניות, ארוגולה וזיתי קלמטה בויניגרט לימון ונענע. 

לא טוסט סביח

שני משולשי פוקאצ'ה לוהטים ממולאים בפרוסות חצילים קלויים, ביצה קשה, בצל בסומק, גבינת עמק ופיראוס חמד, איולי עמבה וטחינה גולמית. מוגשים עם איולי עמבה ורבעי עגבנייה עם פטרוזיליה ומלפפון חמוץ.

פיצה בטוסט

שני משולשי פוקאצ'ה לוהטים ממולאים ברוטב עגבניות עשיר, גבינת עמק, מוצרלה ופרמז'ן מוגשים עם איולי פסטו, עגבניות שרי ומלפפון ירוק. ילדים יעופו על הטוסט הזה.  

השף תומר עמדי, שגדל וחונך בירושלים, הפך בשנים האחרונות לשם דבר בעולם הקולינריה הישראלי. תומר החל את דרכו ב"מול ים" ו"שילה", התמנה בהמשך לסו-שף הראשון ב"מחניודה". הקים את מסעדת "פאלומר" בלונדון. משם עבר לעבוד בפיתוח פרויקטים ומסעדות חדשניות ברמה גלובלית מעבר לים, ביניהן המסעדות "פסקור" בלונדון, ו"סבבה" באיביזה. החל ממרץ 2024 מונה לשף הראשי של רשת לנדוור.