לחד'את: רגעי קסם בעוספייא

לפני 3 חודשים נפתחה מסעדת לחד'את על הכביש הראשי של עוספייא, והבעלים אמיר סייף יצר איתי קשר באמצעות פייסבוק והזמין אותי ## למרות שהמרחק מביתי בשכונת דניה קצר מאוד, חלף זמן עד שהגעתי אליו השבוע ## השולחן התמלא מיד בכל טוב, ואמיר הבטיח שכל מי שיגיע אליו יקבל את כל הטוב הזה במחיר האטרקטיבי והלא ייאמן ## אחר כך הגיעו גם העיקריות ## ואני רק הצטערתי שהמתנתי עם ההזמנה עד עכשיו...

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת

צילומים: אתר כדאי לדעת

אמיר סייף היה בן 14 כאשר התחיל את המסלול שלו בעולם המסעדנות. זה היה בתור שוטף כלים במסעדת פיאנו בעוספיא, ובתוך 3 חודשים התחיל למלצר. כבר אז גמלה החלטה בליבו - יום אחד הוא יפתח מסעדה משלו.

והיום הזה הגיע. 24 שנים חלפו מאז. לפני 3 חודשים פתח על חורבות מסעדת נוף כרמל בעוספייא את מסעדת לחד'את (רגעים) בלועזית: LAHAZAT, שמוגדרת כמסעדה ים תיכונית. במהלך השנים האלה הוא עבד במסעדות שונות, התמקצע, ותוך כדי כך למד מניסיונם של מסעדנים אחרים, וגם מהטעויות שעשו.

לפני חודש וחצי הוא פנה אליי באמצעות פייסבוק, והזמין אותי לקפוץ לבקר. עברו 6 שבועות עד שהגעתי, והאמת - ההפתעה היתה גדולה. מסעדה מרשימה מאוד, גדולה מאוד, מושקעת מאוד.

אמיר ואשתו אימאני השקיעו לא רק את כל חסכונותיהם, אלא גם את כל כוחותיהם עד שהביאו את המסעדה לאן שהיא היום. הם עבדו בשיפוץ המקום יום-יום, ערב ערב, במקביל לעבודות הרגילות שלהם. הם הקדישו מחשבה לכל פרט קטן, ולא התפשרו על כלום. וכל זה, כאשר הם גם מגדלים שני ילדים קטנים, בני 7 ו-3.

התפריט מושקע גם הוא. גדול ומרשים. מפורט מאוד ומלווה בציורים ובמחשבות על רגעים, מחשבות שמותאמות לאוכל שמציעים דפי התפריט. ארוחות בוקר, ראשונות (פטריות ממולאות, חציל בטאבון, חציל עם בשר, חומוס ועוד), סלטים (קיסר, פאתוש, תבולה, יווני, חלומי), מנות מהמטבח הדרוזי (עלי גפן, לבאנה, במיה, מנסף עוף בטאבון ועוד), איטלקיות, דגים, פירות ים, בשרים (אנטריקוט, קבב, צלעות טלה, פילה בקר ועוד), קינוחים ומשקאות קלים. אין אלכוהול.

קל להגיע אל המסעדה. היא ממוקמת על הכביש הראשי, שדרות אבא חושי, קצת לפני תחנת דלק פז, שנמצאת מצדו השני של הכביש, אם מגיעים מכיוון חיפה. לרשות לקוחות המסעדה יש מגרש חנייה צמוד. 

כמה דקות אחרי שהגענו לשם, התמלא השולחן בצלוחיות גדולות שהכילו סלטי טחינה, חציל, סלק, קולסלואו, גזר, תירס, טונה, תורכי, פסטה, חמוצים, ועוד כמה ששכחתי, וגם: קערה של פטריות חמות, חומוס, טוגנים, פיתות, סלט פתוש, סלט תבולה וסלט "מיליון דולר" (שהכיל נענע, פטרוזיליה, אגוזי מלך, חמוציות ועוד).

- "שמע," אמרתי לו. "אחר כך אנשים יגידו שאני זכיתי בכל הטוב הזה, כי אני אורח שלך, וכי אני זה אני. יבואו סועדים אחרים, וכמה זה יעלה להם?"

- "הם יקבלו בדיוק את אותו הדבר!" הבטיח אמיר. "וכל זה יעלה להם 45 ש"ח בלבד, אם הם יזמינו גם מנה עיקרית, או שיעלה להם 65 ש"ח אם יסתפקו בכל הסלטים האלה!"

אמיר עבד גם כאיש מכירות. הוא מבין במחירים ובעלויות, אבל אני לא מצליח להבין איך אפשר להרוויח ממבצע כזה.

ויש עוד מבצע, לאורך חודש מאי בלבד: כל הסלטים + דג לברק / מושט / דניס / חזה עוף / פרגית - ב-120 ש"ח.

אני בחרתי בדג לברק. הוא הגיע על מצע אנטי פסטי. דג גדול ועסיסי, שנוספו לו טעמיהם של רוזמרין, טימין ועוד תבלינים, וגם ארומה מהטאבון בו נאפה. 

זוגתי בחרה בצלעות טלה (לא כלולות במבצע), שליוו אותן תפוחי אדמה, עגבניות צלויות, שום קונפי, פילפל חריף על האש ועוד. טעמתי גם אחת משלוש הצלעות הגדולות, והיא היתה טעימה לאללה.

המון אוכל הועמס על השולחן, והייתי חייב לברר משהו. "אני מופיע המון מול קהל בהרצאות, וכל מי שמזהה אותי - שואל איך זה שאני נשאר כל כך רזה, למרות המסעדות בהן אני מבקר. אז אצלי זה עניין של גנים, מה גם שאני בעיקר טועם ולא זולל את כל מה שמונח מולי." 

"אבל," שאלתי אותו. "איך זה שאתה כזה רזה אחרי כל השנים האלה במטבחי מסעדות?"

"אני יודע שלא תאמין לי, אבל בוא אני אראה לך משהו..." ענה לי אמיר, ושלף את הטלפון שלו...

על צג הטלפון התנוססה תמונתו של אדם שמן באופן קיצוני. 

"זה אני, שקלתי אז 140 קילו." אמר אמיר. "חצי שנה לפני החתונה עברתי ניתוח קיצור קיבה. וזה ממש לא פשוט לשמור על המשקל החדש. זה תלוי בכוח הרצון, באימונים בחדר כושר, ובהימנעות ממאכלים ומשקאות שמזיקים לגוף." 

"מדהים! וכל הכבוד!" התרשמתי מההבדל התהומי בין התמונה שצולמה לפני 8 וחצי שנים, לבין הדמות שאירחה לי לחברה. 

והיתה לי עוד שאלה. "תגיד, למה קראת למסעדה 'רגעים'?"

"אני מאמין שבזמן שאנו אוכלים אנו חווים המון רגעים. התפריט שבניתי בעצמי מחולק לפי רגעים. הפתיח של התפריט מדגיש שאנו מעוניינים להעניק לסועד את הרגעים הכי נפלאים וקסומים שרק אפשר בעת הסעודה אצלנו."

נוף כרמל הוותיקה נסגרה לפני כשלוש וחצי שנים, במקביל להגעת הקורונה. המסעדה החדשה מרשימה בעיצוב שלה, והיא כוללת שני אגפים, חדר VIP לקבוצות קטנות וגם שני חדרי VIP שיכולים להתאים לזוג או שני זוגות שמעדיפים אינטימיות. 

למרות שהאוכל היה טעים מאוד, לא היה שום סיכוי להתגבר על הכול. מה גם שאמיר לא ויתר לנו גם על קינוח – עוגת טורליצ'י תורכית, שהיא עוגת טורט ספוגה בחלב, עשירה בקצפת. 

לא כשר. 

ימי פעילות: ראשון-שבת, 9:30 עד 22:00. 

משלוחים: יש. לעוספיה, דליה, שכונת דניה. מ-13:00 עד הסגירה 

טלפון: 04-9111203 

אינסטגרםלחד'את

לחד'את. שד' אבא חושי, עוספייא