ראסיף 33: הפתעה בכל ביס

בר האוכל בעיר התחתית, בהובלת השף המפורסם חמודי עוקלה, פועל כבר למעלה משנה וחצי, והתקבע בין מקומות האוכל שכל פודי חייב להגיע אליהם, גם ממרחקים ## השף התפעולי נידאל חרובי, יד ימינו של חמודי, קיבל את פנינו, והציף אותנו בהמון מנות נהדרות מהתפריט ## אוכל ערבי-גלילי עם טוויסט, קולינריה במיטבה! 

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת

צילומים: אתר כדאי לדעת

שנה וחצי לאחר הביקור הקודם שלי במסעדת ראסיף 33, בכיכובו של שף חמודי עוקלה, בהחלט הגיע הזמן לביקור חוזר. את השף חמודי עוקלה אני מכיר ומוקיר עוד מלפני כ-10 שנים, כאשר עבד במסעדת מגדלנה בגליל. התחנה הבאה בה נפגשנו היתה איטליאנו דה לה קוסטה בבת גלים, שם שילב אוכל איטלקי וערבי. משם המשיך חמודי אל העיר עכו, ואחר כך פגשתי אותו ב'ראסיף 33', וגם במסעדת 'סמא' בעכו. 

הכתובת הרשמית של ראסיף היא דרך העצמאות 33, אבל הכניסה היא מרחוב הנמל, ושם גם ניצבת המארחת. 

השבוע הגעתי לשם, בהזמנתו של השף המדהים הזה, אבל הוא עצמו טס אותו יום לחו"ל, כך שאת פנינו קיבל השף התפעולי נידאל חרובי (35), שמלווה את עוקלה כבר 8 שנים, מלבד הפסקה זמנית לטובת עבודה לצד ארז קומרובסקי במלון מצפה הימים. 

נידאל זיהה אותי מיד. אולי זכר אותי מהפעם הקודמת, ואולי מהכתבות שאני מפרסם באתר 'כדאי לדעת' ובקבוצות האוכל בפייסבוק. כמובן, שמיהרתי להזכיר שאני אלרגי לחלב קוקוס, וכמובן שהוא הרגיע אותי שאין חלב קוקוס באוכל ערבי...  

המטבח הוא מטבח פתוח. התיישבנו על הבר ויכולנו לצפות בנידאל ובצוות הטבחים, כשהם מלהטטים במרץ מולנו. במהלך שהותנו שם, גם נכנסתי אל המטבח והתרשמתי מהסדר והניקיון המופתי ששוררים בו. 

בתפריט מופיעות מנות, שאת שמותיהן אפשר למצוא בעוד מסעדות ערביות ששודרגו על ידי שפים מהדור החדש. אבל אצל חמודי ונידאל הן מקבלות פרשנות מחודשת ומאפיינים שלא נתקלנו בהן עד כה במסעדות דומות. מטבח ערבי-גלילי עם טוויסט והקפדה על טכניקות בישול.  

המסעדה נקראת ראסיף 33, על שם רציף מספר 33 ששכן כאן בעבר הרחוק. היא ממוקמת במבנה עתיק שעבר שיפוץ ועיצוב מרשים, בסמיכות למוסדות קולינריים חיפאים בולטים שפועלים ברחוב הנמל. 

התפריט כולל פתיחים, מנות ראשונות קרות, מנות ביניים, עיקריות, קינוחים ואלכוהול. לחם מהטאבון עם מטבלים מעניינים, סלטים מיוחדים, דגים, פירות ים, בשרים.  

זהו תפריט עונתי, ולכן הוא עובר שינויים מדי פעם, בהתאם למה שמציע הטבע באותה עונה. כעת, למשל, יש במיה טרייה, מלוחייה וירוקים שונים.  

נידאל ביקש שנשאיר לו את מלאכת הבחירה מתוך התפריט, והתחיל להוציא לנו שפע של מנות. לא היה שום סיכוי שזוגתי ואני נצליח להשתלט על כל הטוב הזה, אבל היה לו חשוב שנטעם ונתרשם מכמה שיותר מנות, גם אם נסתפק בכמה ביסים. 

השילוב בין ישן וחדש הוא שילוב מנצח. המנות שטעמנו היוו תוצר של מלאכת מחשבת קולינרית, וכללו ירקות טריים ורכיבים איכותיים. מנות מושקעות, מתובלות היטב. מעבר לחומרי הגלם המצוינים, ניכרת השקעה בצילחות. מנות יפות, טעימות ומעניינות לחיך. הפתעה בכל ביס. 

המנות זרמו בזו אחר זו: לחם טאבון עם מסבחה שעועית לימה, זיתים בצבעים וטעמים שונים וקרם חצילים (35 ₪); תבולה ירוקים עם קרם לבאנה, שקדים קלויים עגבניות פינטון, ובורגול לבנוני (63 ש"ח); קובה נייה טלה עם רכז רימונים, תבשיל טלה, ירקות שוק וטחינה גולמית (76 ש"ח); טרטר דג ים עם קראמבל פלאפל, יוגורט, עלים ירוקים, לימון כבוש וסומאק (76 ש"ח); טונה אדומה עם ויניגרט ליים וזעתר, בונואז מלפפון וסלרי עם בורגול לבנוני קריספי (84 ₪); עגבניות מסוגים שונים עם טחינה יוגורט, דואה מצרית ושמן לימונים כבושים (64 ₪); שושברק טלה עם צנוברים, יוגורט עיזים וסומק בלדי (98 ₪); פילה מוסר ים עם בורגול לבנוני, במיה וקישואים (145 ₪).  

כאב הלב לא לסיים את המנות הנפלאות הללו. והן באמת נהדרות, אחת-אחת. אבל, יש גבול לקיבולת הקיבה שלנו, והסתפקנו בטעימות וגם בניחוחות המפתים ובמראה המרנין של המאכלים.  

המקום פועל בין השעות 12:00-17:00, ואז יש הנחה בסך 10% על התפריט. בשעה 18:00 הוא נפתח מחדש, ופועל עד אחרון הלקוחות. אנחנו הגענו בערב. בדיוק בשעה 19:00 התעמעמו האורות, והאווירה תפסה כיוון של לילה. גם ברחבה החיצונית נדלקו אורות צבעוניים, ושיוו אווירה קסומה של חוצלארץ. 

צוות המלצרים היה אדיב ושירותי עד מאוד. כל הזמן החליפו לנו צלחות וחידשו את המפיות, והשגיחו מרחוק שהכול מתנהל כמו שצריך. על קינוח ביקשנו לוותר. אבל המלצר שוב מיהר להחליף לנו צלחות וסכו"ם, חייך ואמר: "לא אתם מחליטים..."  

וכך צצו להם שני קינוחים (!). האחד כלל גלידות וקרמים, והשני – מבחר פרלינים ופטיפורים. בקינוח הראשון לא נגענו, ומהשני רק טעמנו כמה פרלינים, גם כדי לא להעליב, וגם כדי לסיים עם משהו מתוק.  

שעות פעילות: א'-שבת, 12:00-17:00, 18:00 עד אחרון הלקוחות. 

טלפון להזמנות: 04-6638071  

לא כשר.

דף הבית: https://raseef33.co.il/ 

ראסיף. דרך העצמאות 33, עיר תחתית, חיפה