סינמה פרדיסו: ארוחה מהסרטים

הגענו במפתיע אל מסעדת השף סינמה פרדיסו בחוף זמיר ## פספסנו את השף עומר מצליח, אבל תפסנו את איליה קסלמן רגע לפני שיצא הביתה ## הוא דאג לנו לארוחה מהסרטים, דחה את הטענות שמחירי המסעדה יקרים וגם הוכיח זאת, שיגר אלינו אינספור צ'ייסרים, וסיפק לנו שעתיים של הנאה שהשכיחו לזמן מה את הימים הקשים 

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת

צילומים: אתר כדאי לדעת

את איליה קסלמן (40), פגשתי לראשונה לפני כ-20 שנים כאשר עבד עם השף קובי קורולה. איליה היה אז חיפאי תושב נו"ש, ובהמשך דרכו פתח כאן שני מועדוני לילה ועסק בפעילות מוזיקלית, מסיבות רחוב, וגם יצר מוזיקה אלקטרונית בארץ ובחו"ל. 

כיום הוא כבר בעל משפחה, ומתגורר בחולון. אבל לפני כארבע שנים הוא ועוד כמה חברים טובים נפגשו על שפת הים, ממש על קו החוף, חוף זמיר, והחליטו להקים מתחם משלהם, מקום שגם להם עצמם יהיה כיף לבלות בו. מקום שיכיל קולינריה איכותית ובילוי כייפי. גם בקיץ, גם בחורף.  

וכך קמה מסעדת 'סינמה פרדיסו' בחוף זמיר. 6 או 7 שותפים, שכל אחד מהם תורם מיכולותיו ומקשריו. הם הגיעו מתחומים שונים: חיי לילה, מסעדנות, מלונאות. חלקם הפכו שותפים פעילים, וחלקם לא פעילים. ידידי איליה קסלמן אחראי על המיתוג ויחסי הציבור ועוד. 

לפני כשבועיים וחצי התקשר אליי איליה, סיפר שהמסעדה נפתחה מחדש לאחרונה, אחרי תקופה בה היתה סגורה לקהל הרחב, ופתוחה רק לטובת חמ"ל של משלוחי אוכל לחיילים. הוא הזמין אותי להגיע להתרשם מהתפריט החדש. 

אז עברו שבועיים וחצי, אבל אתמול ניצלתי הזדמנות שהקפצתי את בתי לתחנת הרכבת של חוף הכרמל, ומשם המשכתי אל סינמה פרדיסו.  הפתעתי את איליה החביב, שבאותו זמן ממש התארגן לנסוע הביתה, לחולון. אבל, אל דאגה. הוא נשאר לארח לנו חברה, וגם הציע לבחור בעצמו את המנות עבורנו. 

כמובן שטחנתי לו את הראש אודות האלרגיה שלי לחלב קוקוס, ושאני שונא כוסברה בעוד שאשתי מתה על העלים הנוראיים הללו, ושאין לי שום בעיה של כשרות, אבל אני לא חובב גדול של פירות ים. איליה חייך והקשיב בסבלנות לנאום המייגע שלי, הרגיע אותי שאין חלב קוקוס אצלם, והמליץ שלפני הארוחה נתכבד בשתייה אלכוהולית. 

אשתי, חובבת היין האדום, בחרה בקברנה פרנק, ואילו אני העפתי מבט בתפריט האלכוהול הענק של המקום, שמכיל גם יינות מכל העולם, הצהרתי שאני לא ממש מבין גדול באלכוהול, ואסתפק בסתם בירה גולדסטאר מהחבית. אל דאגה, במהלך הארוחה זרמו צ'ייסרים בזה אחר זה. באיזשהו שלב הפסקתי לספור. 

התפריט החדש גם מחולק לקטגוריות חדשות: טאפאסים, סלטים וירקות, דגים ובשרים נאים, פיצות מהטאבון, פסטות בעבודת יד, בשר ודגים. 

אם הזכרתי את הטאבון, הרי שהוא ממוקם בסמיכות למטבח הפתוח, ומפיץ ניחוחות של מאפים מעוררי תיאבון לכל עבר. ונזכיר גם את הבר היפה והמיוחד. 

על המטבח מנצח השף עומר מצליח, שלצערי פספסתי אתמול, כי נחתתי שם במפתיע, אבל אנשי המטבח הוציאו לנו מנות מצוינות. את עומר המדהים הכרתי מהתקופה בה הפעיל את הבוצ'ר בר בטבעון, ופגשתי אותו גם כאשר עבד במסעדת בלה המצוינת בבית שערים. 

לא תמיד אני נלהב שיבחרו עבורי מה לאכול, אבל בדיעבד זה יצא ממש טוב שאיליה תפס פיקוד על הארוחה, כי אילו הייתי בוחר בעצמי, הייתי הולך שוב על אותן מנות מוכרות ואהובות עליי. כל מנה שהביא לנו איליה לשולחן היתה פצצה.  

בשלב מסוים, נאלצתי להזכיר לו שאני לא סתם טיפוס רזה, גם הקיבה שלי היא בעלת קיבולת מוגבלת, ושלא יגזים עם האוכל שהוא מגיש לנו. אבל הוא אמר שחשוב לו שנטעם כמה שיותר מנות, ולא חובה לסיים.  

אז מה היה לנו שם? 

המנות הכי מנצחות היו: סלט קיסר יפן (שאוכלים עם הידיים, מנה נפלאה ומיוחדת!), ודג ים סיציליאני (מנה מנחמת ומופלאה!). ממליץ גם לכם להזמין אותן. ואל תשכחו להודות לי אחר כך...

גם המנות האחרות היו ממש טובות. עד כדי כך שרציתי להציע לשף עומר להתחתן איתי. אבל: א. אשתי לא הסכימה. ב. כאמור, הוא לא היה שם. 

ואלה היו המנות הנוספות שטעמנו: אנשובי אורטיז על ברוסט מחמצת, פיצה ביאנקה (טעמנו יחדיו רק משולש אחד כדי לא להתמלא), קונפי שומר (מנה פחות מוצלחת מהאחרות), סביצ'ה דג ים עם קרם לאבאנה עמבה (אני לא מת על עמבה, כך שאת המנה זו חיסלה זוגתי), וטרטר בקר על ברוסקטות (זוגתי חוששת מבשר חי, כך שההנאה היתה כולה שלי). ולקינוח, קיבלנו עוגת שוקולד משוכללת שחתמה ארוחה מצוינת. 

הגענו בשעת בין-ערביים, כך שעוד הספקנו ליהנות מיופיו הקסום של הים והגלים השוצפים. מקומות אוכל שממוקמים ממש על חוף הים נהנים מערך מוסף של נוף מהפנט ואווירה של טבע. אם הם גם מציעים אוכל שווה, אז בכלל מדובר בשילוב מנצח. 

המסעדה היפה והמעוצבת באופן מרשים יכולה להכיל להערכתי כ-100 סועדים, ומלבדה מחזיקה קבוצת החברים כמה מקומות אוכל נוספים שממוקמים בצמוד: סניף של קפה-קפה, קיוסק, דוכן מיצים ושייקים, וגם – ממש ממול, מהצד השני של הטיילת – טראסה של סינמה פרדיסו, שפעילה בקיץ וגם בימי החורף השמשיים, מעין אגף פתוח שהגג שלו מזכיר סכך, ואווירה של חוף ים במיטבו.  

בקרב חובבי הקולינריה המקומיים קיימת טענה לפיה המחירים במסעדה גבוהים יחסית, ומתאימים לתל אביב ולא לחיפה. 

איליה הדף את הטענה: "כן, כבר שמעתי דיבורים כאלה, והם כל כך לא נכונים. בדקנו את עצמנו, וראינו שאנחנו ממש לא על הרף הגבוה של המחירים, אלא במקום טוב באמצע. כל אחד מוזמן לקרוא את המחירים בתפריט, וגם לקחת בחשבון שאנחנו משקיעים בחומרי גלם משובחים וטריים, מחזיקים צוות מטבח מקצועי, ונותנים את המקסימום." 

והוא צודק. המחירים של סינמה פרדיסו אומנם לא עממיים, אבל מי שמחפש את גירסת העממיקו יכול למצוא לאורך החוף שפע מקומות אוכל של צ'יפס, חומוס ודג מטוגן. יחי ההבדל הלא קטן. ותמיד אפשר גם להביא סנדוויץ' ופירות מהבית, לפרוש מחצלת על החול, וליהנות ממה שהטבע נותן לך בחינם. שזה גם סבבה לגמרי. עשיתי את זה כשהייתי ילד והגעתי אל חוף הים עם ההורים.   

שעות פעילות: א'-ה': 12:00-22:00, שישי-שבת: 10:00-13:00 (תפריט בראנץ'), 13:00-23:00 

משלוחים: בקרוב. 

לא כשר.   

פייסבוק:  https://www.facebook.com/cinemaparadiso.il     

להזמנת מקומות >> https://ontopo.co.il/he/cinemaparadiso

טלפון: 077-7242093 

סינמה פרדיסו. בר-מסעדה. חוף זמיר, חיפה