מדאפתנה: ואז פרצה המלחמה...

מסעדת השף הים תיכונית נפתחה בדליית אל כרמל ב-1 בספטמבר, תקופת החגים, המקום התמלא בסועדים, והעתיד נראה ורוד ## ואז הגיעה השבת השחורה ## שף סלאם שחאדה ואשתו סופיה נותרו אופטימיים ומאירי פנים, והם מארחים חיילים, ברוחב לב וברוחב יד 

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת 

צילומים: אתר כדאי לדעת. כל הזכויות שמורות.

מאז אותה שבת שחורה, 7 באוקטובר, לא ביקרנו במסעדה כלשהי. פשוט, לא היה לנו חשק. הרבה בעלי מסעדות היו איתי בקשר במהלך תקופה זו, סיפרו לי על הקשיים, על מיעוט הסועדים, וכמובן דיברו איתי על המצב. על המלחמה. 

היום נקלענו לדליית אל-כרמל, ונענינו להזמנתו של סלאם שחאדה, הבעלים של מסעדת השף מדאפתנה. בפתח המסעדה מתנוססים שני דגלים: דגל ישראל ודגל העדה הדרוזית. 

בדיוק כאשר נכנסנו התרוממה מאחד השולחנות קבוצת מילואימניקים מארוחת הצהרים שלהם. סופיה, אשתו של סלאם סירבה בתוקף לקבל מהם תשלום, וסלאם הסביר: "הם שומרים עלינו, אז המינימום מבחינתנו זה שנארח אותם." הוא גם הפציר בהם לשוב ולהתארח במסעדה: "תבואו מתי שבא לכם! אל תתביישו!". 

סלאם וסופיה פתחו את המסעדה ב-1 בספטמבר. קודם עמדה שם מסעדה מקסיקנית. החודש הראשון הלך מצוין. הם העסיקו 4 עובדים, והסועדים הגיעו, סקרנים לטעום מהתפריט הים תיכוני של השף. אלא שאז הגיע התאריך המקולל, 7 באוקטובר. והכול נעצר. מלחמה. ומאז רק בני הזוג עובדים, ואיתם שוטף כלים במשרה חלקית.  

סלאם וסופיה מעמיסים לנו על השולחן 3 סלטי פתיחה, שמתחלפים בכל יום, וגם: סלט יווני, מוקפץ מיקס בקר+עוף, ואת מנת הדגל – אנטריקוט במשקל 400 גרם. 

זה היה טעים מאוד, אבל לא היה סיכוי שנחסל את כל האוכל הזה, וכאשר שאלתי בתימהון למה המנות העיקריות גדולות כל כך, שהרי כל אחת מהן יכולה להשביע זוג. הוא מעדכן אותנו שפירוש השם מדאפתנה = בית הארחה. "אני לא יכול לקרוא למקום שלי כך, ולהתנהג בקמצנות כלפי הלקוחות שלי. סופיה ואני מאמינים ברוחב לב, רוחב יד." 

סלאם בן 52, ואלה הם נישואיו השניים. יש לו 2 בנים מנישואיו הראשונים. הוא פגש את סופיה, בת גילו, לפני כשנתיים, ומאז הם ביחד באהבה גדולה. לשאלתי, הוא משיב שדווקא כיף לעבוד עם בת הזוג. אין ויכוחים, והם לא לוקחים איתם הביתה את ענייני המסעדה.  

סלאם עבד במקצועו כהנדסאי תשתיות. הוא תמיד אהב לבשל, ובשלב מסוים החליט להפוך את האהבה הזו למקצוע. במשך 19 שנים עבד במסעדות של בתי מלון שונים, והגיע לדרגת שף 4 עם 5 מאסטרים. שף אמיתי. וזה חשוב, כי כיום כל טבח קורא לעצמו שף. 

אחרי 19 שנים בבתי מלון, שהאחרון בהם היה מלון קראון פלאזה בסיטי סנטר עזריאלי תל אביב, החליט לפתוח יחד עם אשתו מסעדה משלהם. מסעדה שתשלב אוכל טוב עם מחיר הוגן. מתוקף היכרותו עם הספקים השונים, הוא קונה את חומרי הגלם היישר מהם, ללא צורך במתווכים שונים, וכך יכול להרשות לעצמו לתמחר בזול יותר את המנות. 

למסעדה יש רחבה חיצונית גדולה עם שולחנות וכיסאות, ובפנים היא יכולה לארח ארועים עד 40 איש. אנחנו עשינו את דרכנו לדליית אל כרמל דרך כביש עוקף עוספייא, שהוביל אותנו דרך נופים מהממים בלב חורשות ירוקות, והעניקו תחושה של טיול בהרי אירופה. ממש כך. 

התפריט מודפס באותיות גדולות וברורות, והוא צפוי להתעדכן בהמשך. כיום הוא מציע ארוחות בוקר, מזרחי, סלטים, בשרים, פירות ים ודגים, ממולאים, מוקפצים ושווארמה. וגם מנות וקינוחים שלא מופיעים עדיין בתפריט המודפס. קינוח + קפה עולה 30 ₪. אנחנו חלקנו כנאפה-גלידה. קינוח חדש וטעים עד מאוד. 

לא כשר. 

טלפון04-8838813055-9922650 

ימי פעילות: א'-שבת, 9:00-22:00 

משלוחים: גם לחיפה. 

פייסבוקMadafatna 

מדאפתנה. כיכר השוטר, דאליית אל כרמל