קפה ורדי: בחזרה אל הנוף המנצח

ברחוב יפה נוף 99 פועל מזה כחצי שנה VERDI CAFÉ, במקום בו פעל בעבר קפה 'כפיות' ## יצאתי לשם לספוג מאווירת החגים המתקרבים, להסניף מהנוף המדהים של חיפה שנשקף מהחלונות, ולהצטלם עם עץ אשוח... 

יורם מארק-רייך 

אתר כדאי לדעת 

צילומים: אתר כדאי לדעת

חצי שנה אחרי הפעם הקודמת בה הגעתי אל VERDI CAFE, שאז עדיין היה בשלבי הרצה, הגעתי לשם השבוע שוב. ורדי קפה נמצא במרכז הכרמל, ברחוב יפה נוף 99, בדיוק במקום בו פעל בעבר בית הקפה 'כפיות' הזכור לטוב. 

VERDI CAFE מעוצב בטוב טעם, מה גם שהוא משקיף על הנוף הכי יפה של חיפה, ומהזווית בה הוא ממוקם רואים גם את הים, הנמל וגם את הטבע הירוק והצמחייה הצמודה.  

בכניסה קיבל את פנינו עץ אשוח, במהלך שהותנו שם עסקה מנהלת המקום, לוליטה, שעלתה ארצה ממולדבה לפני שלוש שנים, בקישוט בית הקפה לקראת קריסמס.  

לוליטה עדיין לא השתלטה על השפה העברית, והיא הסבירה לי בחיוך שזה בגלל שכולם מתעקשים לשוחח איתה באנגלית או ברוסית. אנה, שעמדה מאחורי הבר, עלתה ארצה מאוקראינה, אבל לא יצא לי לבדוק את שליטתה בעברית... 

מוזיקה נעימה בווליום סביר זרמה מהרמקולים. בעיקר קאברים ללהיטי פופ ורוק רך. לקראת חג המולד ישתדרג הפסקול בשירי קריסמס רומנטיים ונוסטלגיים, בהובלת פרנק סינטרה ואחרים. 

התפריט מציע פתיחים, מבחר קרואסונים, דאקוס, שקשוקה, מבחר חביתות וביצים, לביבות מהמטבח הרוסי, בלינצ'ס, פנקייק ועוד.  

המלצת המקום היא בראנץ' ורדי זוגי (180 ש"ח), שכולל שולחן פתיחים, 2 מנות לבחירה, ושתייה (מיץ טבעי / בירה / קוקטייל).

אנחנו בחרנו קרואסון סלמון מעושן (55 ₪) – שמגיע עם גבינת שמנת, אבוקדו, ביצה עלומה ורוטב הולנדייז; חביתת הצייד (75 ₪) – עשויה משתי ביצים, עם פטריות, בצל ונקניק; סלט איטלקי (56 ₪) – עגבניות שרי, בזיליקום, בצל סגול, בלסמי ושמן זית, בתוספת מלכת הגבינות - הבוראטה האיטלקית, שהגיעה טרייה וחמאתית.  

הגענו בשעת צהרים, כך שבהחלט שבענו וגם נהנינו מהארוחה, מה גם שלקינוח המליצו לנו על קרואסון עם פיסטוק וקרואסון קינמון 

לוליטה, שהיא קונדיטורית במקצועה והתמנתה לתפקיד המנהלת ממש לפני ימים אחדים, מתכננת להעשיר את התפריט, להפתיע עם מאפים שונים, להוסיף מנות ילדים ומנות ללא גלוטן, ולהציע סופגניות לכבוד חנוכה וג'ינג'ר ברד לכבוד קריסמס. 

הערב יורד מוקדם בימי הסתיו הקצרים האלה, אבל הנוף המדהים של חיפה היפה משרה אווירה קסומה גם לפני שהחושך יורד. 

+++ 

טלפון: 04-8408949 

שעות פעילות: א-שבת: החל מ-8:30 בכל בוקר.

קפה ורדי. יפה נוף 99, חיפה.