שף תומר בר מאיר

שף תומר בר מאיר

 

תומר בר מאיר הוא בהחלט שף שכדאי להכיר ## כותב שורות אלה התארח בביתו של תומר ברמת ישי לארוחת טעימות נהדרת בסגנון פיוז'ן ## גם אתם יכולים להתארח אצלו, תקראו... ## מומלץ ביותר!

 

יורם מארק-רייך
אתר כדאי לדעת

 

תומר בר מאיר בפעולה. צילום: דימה חבר
 

תומר בר מאיר, 38, הוא שף וקונדיטור מעל 15 שנה. הוא מספר: "נכנסתי למטבח המקצועי עוד בתיכון, כשוטף כלים, אך הסקרנות לדעת והאמביציה להתקדם דחפה אותי לפזול לאגף הטבחים, להתעניין בבישול וללמוד את רזי המטבח."

"בתחילה אספתי פיסות מידע ומתכונים מכל מקור מידע שמצאתי – ספרים, עיתונות, עצות של "סבתות" וניסיון של אחרים. בתקופת שנת השירות והצבא ניצלתי כל חופשה בבית לניסויים קולינריים והעשרה, עם הזמן הבנתי שמטבח ובישול הם התשוקה המקצועית שלי."

צילום: שני בריל


עם סיום לימודי הקולינריה שלו, הוא החליט לצאת לטיול קצר במזרח, כך לפחות היה התכנון... אבל סין שבתה את ליבו והטיול הקצר התארך ל-7 שנים. תומר: "חייתי שם, טיילתי, למדתי סינית, התמחיתי בבישול סיני באוניברסיטה לבישול סיני בסצ'ואן, ועבדתי כיועץ למסעדות מערביות."

לפני כחמש שנים הוא חזר ארצה ועבד בכמה מהמסעדות והקייטרינגים המובילים והנחשבים בארץ. לשמחתו, יצא לו לעבוד וללמוד מכמה שפים מעולים בארץ ובעולם, והוא ספג מהם את הידע, הניסיון וההשראה לעבודה מקצועית במטבח, סטנדרטים גבוהים, ואת הכמיהה להגיע לשלמות ללא פשרות.

בבישול שלו הוא משלב עונתיות וחומרי גלם מקומיים, תהליכים מסורתיים איטיים ומורכבים וכן טכניקות מודרניות.

 

צילום: אלון מסיקה


תומר: "מגיל צעיר חונכתי להכנסת אורחים. בביתנו הפולני נהגו לתת חשיבות עליונה לאירוח מסביר פנים ולבבי. האווירה והשירות לדעתי, חשובים לא פחות מהאוכל עצמו ומשלימים את החוויה כולה."

כיום הוא מנהל קייטרינג משלו, ומשקיע את אהבתו למטבח ולאירוח באירועים פרטיים ייחודיים. הוא גם מארח בביתו שברמת ישי, מעביר סדנאות בישול וקונדיטוריה ומייעץ לעסקי מזון הזקוקים להכוונה. חלק מהסדנאות הן של אוכל סיני ושל דים-סאם.

 

צילום: שני בריל


תומר: "אני עושה את כל סוגי האירועים. מארוחה אינטימית לזוג, מסיבת רווקות, אירועי חברה, ימי הולדת, חתונות... אצלנו, בבית הלקוח, או בכל מיקום אחר. אני מקדיש תשומת לב וחשיבות רבה למציאת חומרי גלם איכותיים, ותמיד מעדיף מקומי על פני מיובא. הבישול שלי משלב תהליכים קלאסיים מסורתיים עם מודרניים, תוך שמירה על אופי חומר הגלם מבלי להאפיל עליו. וכמובן, ניקיון ואסתטיקה חשובים לא פחות."
 

צילום: שני בריל 
 

לאחרונה, חזר תומר מסין, שם השתתף בתחרות בישול סיני. הוא זכה במקום השלישי מתוך כ-160 מתחרים, שכמעט כולם היו סינים! הוא גם עשה כמה אירועים בשיתוף עם השגרירות שלנו בבייג'ינג, וכדאי להציץ בתכנית הבוקר של אברי גלעד והילה קורח, בה הוא התארח בנושא זה.

הנה לינק לתוכנית הבוקר בהשתתפותו:
Preview attachment תומר ערוץ 2.MP4
תומר ערוץ 2.MP4

 

צילום: שני בריל


תומר גם משתתף בפסטיבל "טעמים בעמק", שיתקיים בין התאריכים 14-25 בינואר, ובמהלכו הוא יפתח את דלת ביתו לארוחות משני סוגים: האחת – ארוחה סינית שמושתתת על חומרי גלם סיניים, והשנייה – ארוחת פיוז'ן, שילוב מטבחים וסגנונות מכל העולם עם טאצ' אישי שלו. שתי הארוחות הן בסגנון 'ארוחת טעימות'. המנות נבחרו בקפידה וכרגיל אצל תומר מושקעת בהן מחשבה ותשומת לב עד הפרטים הקטנים.

אתר הפסטיבל:
   teamim-baamakim.hafaka-ivrit.co.il

להזמנת מקומות ופרטים נוספים: 052-5013835

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.