שף מרצ'לו סנדמן

שף מרצ'לו סנדמן

הוא שימש בתפקיד השף הפרטי של נשיא דרום אפריקה, האכיל 1500 אישים שהגיעו לטכס ההכתרה של נלסון מנדלה, הפליג בספינות תענוגות נחשבות, והיה אחראי על מטבחי אולמות ארועים יוקרתיים  ## עכשיו הוא השף הראשי של מתחם הארועים הענק גן הקונגרסים ומלון הבוטיק המפואר גארדן הוטל

 

צילומים: יחצ גן הקונגרסים
 

השף מרצ'לו סנדמן (48) מתגורר בשכונת אחוזה בחיפה עם אורית בת זוגו ועם שני ילדיו זואי (17) ושגיב (14), ומחזיק יותר משלושים שנה בתחום המסעדנות והמטבח. מאחוריו תפקידים בכירים באולמות הארועים הכי גדולים בארץ, ודי אם נזכיר את הסיטי טאואר בתל אביב, ואת כינורות וד'אור בחיפה. הוא גם הספיק לעבוד בצעירותו במסעדת לה שומייר הזכורה לטוב, וגם להיות הבעלים של מסעדת או לה לה.


מרצ'לו, יליד הארץ, קרוי על שם סבו. הוא גדל ברחוב קסל בשכונת הדר בחיפה להורים בשילוב מומלץ – חצי רומני, חצי מרוקאי. אביו היה ימאי, ואמו עבדה כאחות ברמב"ם. בחיידק האהבה למטבח נדבק בנעוריו בצרפת, כאשר הריו שהו שם בשליחות. בגיל 17, לפני הגיוס לצבא, שימש כטבח במסעדה שבבריכה בשכונת דניה. בצבא שירת בחיל הים ומיד אחר כך למד ברשת דן והיה שף במלון דן תל אביב. לאחר שנתיים של התנסות ארז את הפקלאות ונסע לדרום אפריקה שם למד מלונאות בבי"ס קולינארי ידוע, והתקדם בסולם הדרגות, כאשר התקבל לעבוד כשף בסאן סיטי – עיר ההימורים. גולת הכותרת בשהייתו בדרא"פ הייתה כששימש כשף פרטי לנשיא דה-קלרק, ולאחר מכן היה השף שאחראי לטקס ההשבעה של נלסון מנדלה בפריטוריה, אז האכיל 1500 איש, ביניהם 47 ראשי מדינות מהעולם, ובכללם עייזר וייצמן.
 


המסע הקולינארי של מרצ'לו המשיך לארה"ב – שם שימש כאקזיוטיב שף בחברת רויאל קריביאן המפורסמת ושף האוניה סונג אוף אמריקה במשך חמש שנים. בקיץ הפליג הספינה אל האיים הקאריביים ובחורף לברמודה. כאשר שב לישראל שימש כשף בסיטי טאוור תל אביב ובאחוזת טל באשדוד.

עם שובו של מרצ'לו לחיפה, הוא התמנה בשנת 2012 לתפקיד שף ראשי של מתחם גן הקונגרסים ומלון גארדן הוטל - מלון הבוטיק החדש והמפואר שעומד להיפתח בקרוב מאוד בצמוד לגן הקונגרסים. עם כניסתו לתפקיד החדש עמל מרצ'לו על בניית תפריט חדש לכל המתחם, כולל למלון, בעיצובים חדשניים, פיוז'ניים.

בתפריט החדש נמצאים בשרים בעישון טבעי, חומרי גלם המיוצרים במקום, מהלחם ועד לקינוח, ג'בטות טריות במתכון איטלקי מטוסקנה, קינוחים מחומרים איכותיים ביותר, ירקות אורגניים בלדי, סושי, דים סם ובישול אסיאתי מודרני- פיוז'ן עליו אחראית סו, שפית תאילנדית שהובאה במיוחד על ידי השף, בשרים על האש מהגריל לצלחת, סלטים הנמזגים און ליין לשולחנות ועוד ועוד. על כל החגיגה הקולינארית מופקדים 25 אנשי צוות העובדים במקביל כשכולם בעלי ידע וניסיון מקצועי עשיר. כך, למשל, ראוי לציון, המלצר סיימון אדזיאשווילי שעובד שם 6 שנים, ומאחוריו ותק של 40 שנה במקצוע. מלצר מקצועי, עם כבוד למקצוע.

הכמויות שעוברות תחת ידי השף במתחם הם אדירות. בשבוע ממוצע עוברים במטבח 1 טון בשר מעושן, 1 טון ירקות, וכרבע טון אורז שמתורגמים לכ-1500 מנות ביום, 3 אירועים במקביל, בין אם בחתונות, או בכנסים גדולים לחברות ענק ולעמותות ידידים כגון אלביט, נמל חיפה, עיריית חיפה או צוותי הבהאים.
 

מנות הפתיחה - כוללות כ-30 סוגי טאפאס וכ-20 סוגי בשרים על האש ומעושנים בחיתוך פרונטאלי.


מנות ראשונות - 30 סוגים, מסלמון אסיאתי ופילה אמנון ועד פטריות פורטובלו במילוי נתחי אנטריקוט ועוד... לצד 50 סוגי סלטים לבחירה. 

מנות עיקריות - 25 סוגי מנות עוף ו-20 סוגי בקר ואווז. המנות מגיעות לצד 15 סוגי אנטיפסטי כתוספת.

קינוחים - ברים וינאיים מעוצבים. המילה האחרונה בקינוחים בשוק. הגן מחזיק בשף פטיסייר מומחה, שעבד במסעדות המובילות בתל אביב.



 

גן הקונגרסים. קדושי יאסי 2, מרכז הקונגרסים, חיפה. טל: 04-8501501  

 

שף מרצ'לו סנדמן

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.