שף דניאל כץ מארח

שף דניאל כץ מארח

 

גם אם יצא לכם לסעוד בעשרות או מאות מסעדות, נכונה לכם חוויה אחרת לגמרי, כאשר אתם מוזמנים אל ביתו של שף מוכשר ## כן, כן, להתארח אצלו בסלון ולטעום מנות שיוצאות בזו אחר זו ממטבחו האישי ## הוזמנתי לארוחת היכרות בביתו של שף דניאל כץ, ונהניתי עד מאוד...

 

יורם מארק-רייך
אתר כדאי לדעת

 

צילומים: אתר כדאי לדעת
 

אחרי שנים רבות בהן עבד שף דניאל כץ במלונות שונים, הוא עבר לאחרונה להתמקם בחיפה, וכאן הוא מארח קבוצות של 10-30 סועדים לארוחת שף מיוחדת בביתו. כבר יצא לי להתארח אצל שפים ובשלנים שמארחים בביתם, והאווירה תמיד מיוחדת ושונה לגמרי מארוחה במסעדה. שמחתי להיענות להזמנתו, ולהגיע לארוחת שף בביתו.

וכך, מצאנו את עצמנו, זוגתי ואני, מגיעים באחד מימי שישי בצהרים אל דירתו של כץ, לא רחוק ממרכז הכרמל. למרות שעבר לשם ממש לאחרונה, הדירה היתה מתוקתקת ומאורגנת היטב, וניכר עליו שהוא אדם פדנט שהסדר והניקיון חשובים בעיניו. ותסכימו איתי, שתכונות אלה חשובות מאוד כאשר מדובר באדם שאנו מגיעים לסעוד אצלו. יחד איתנו התייצבו לארוחה עוד כ-15 מוזמנים. לא הכרנו איש מהם, חלקם הגיעו מערים אחרות, מתל אביב ומירושלים ואולי ממקומות ישוב אחרים, אך במהלך הארוחה התפתחו באופן טבעי שיחות, ובסיומה כבר הוחלפו מספרי טלפון, וכולם יצאו משם עם מכרים חדשים. כי זהו חלק מהקסם של ארוחה שכזו. עצם השהייה המשותפת סביב שולחן ערוך (וארוך...) אחד, השיתוף במנות, הדיבורים על האוכל, הסמול טוק שמתפתח, היין שנלגם – כל אלה תורמים להסרת המחיצות ולהתקרבות בין אנשים שקודם היו זרים אלה לאלה.

 


הדירה לא גדולה, אך בצירוף שולחנות וכיסאות ניתן להגיע לאירוח של כ-30 איש. התיישבנו סביב השולחן הערוך, וכל אחד הציג את עצמו בתורו בכמה משפטים. מיד אחר כך התחילו לזרום מהמטבח מנות פתיחה בזו אחר זו. דניאל נעזר בשני חברים שסייעו בהגשה ובכל מה שצריך.

לא תאמינו כמה אוכל הגיע אל השולחן. מנות הפתיחה לבדן כללו: ממרח עגבניות מיובשות ובזיל; סלק ג'ינג'ר וסילאן; גזר קימל נענע לימון ובצל מטוגן; טחינה ופקאן מסוכר; עגבניות כבושות; כרוב גזר ושמיר כבוש; סלט סבתא; פלפלים לימון ושקדים פיקנטי; קרפצ'יו בקר; טרטר דניס ירקות שומר ואוזו; חציל קלוי עם שערות חלבה טבעות צ'ילי וחומץ בלסמי; סלט עשבי תבלין גרעיני רימון גרוזיני; סלט פטריות ואצות; לחם הבית.

כמו שאתם שמים לב מתוך שמות המנות, חלקן הכילו טוויסט מעניין. למעשה, רובן הפתיעו בטעמים ובשילובים המיוחדים שרקח השף.

יכולנו בהחלט לשבוע די והותר מהמגוון העצום של המנות הראשונות, אבל דניאל ביקש שנסתפק בטעימות ונשמור בבטן מקום גם לעיקריות. אבל עוד לפני העיקריות מזגו לנו מרק עדשים ועגבניות יווני, שגם לווה אליו סיפור מרגש מפיו של השף.

האווירה בשלב זה כבר היתה צוהלת ושמחה. אנשים החליפו חוויות, בעיקר בנושאים קולינריים, סיפרו על מסעדות מומלצות ומנות מיוחדות בארץ ובעולם, והתפתחו דיאלוגים מעניינים. כיאה לעידן הנוכחי רבים מהנוכחים צילמו את המנות מיד עם הגשתן לשולחן ומיהרו להעלותן לפייסבוק ולאינסטגרם.

 


ואז הגיעו מנות הביניים והעיקריות... כן, השף המדהים הזה הגזים לגמרי אם הוא חשב שנצליח להתמודד עם שפע שכזה. קחו נשימה ארוכה וקיראו מה הגיע אל השולחן כעת: כרובית מוקרמת בטחינה;  דלורית מייפל ולימון;  עלי פילו במילוי אפונה בסגנון הודי; פולנטה אפויה במילוי פטריות שיטאקי ועגבניות מיובשות; דג אמנון בקוקוס ולימון; תבשיל פרגית בורגול חומוס ושמיר;  קדירת בקר וירקות שורש;  דלעת ערמונים קינואה ותאנים;  פסטה ביתית קוביות פילה בזיל ושרי; כנפה מנגולד ופלפלים קלויים. וכבר הזכרתי שלאורך כל הארוחה שתינו גם יין...?

ובלי קינוח אי אפשר. נכון? הרי רובנו חובבי מתוק ואנו מטפחים קיבה מיוחדת למתוקים, גם כאשר אנו כבר מפוצצים באוכל. וכך טעמנו גם בקלווה וגם שטרודל תפוחים, ומי שלא התעלף מרוב עונג, אולי הצליח לטעום גם משלוש ריבות הבית המפתיעות: 1. גזר תפוזים וקליפות לימון. 2. שרי שזיפים מיובשים ופלפל חריף. 3. ריבת סלק וניל וקוניאק. כן, גם כאן התענגנו מעירוב הטעמים המפתיע והמוצלח.

 


דניאל כץ – קווים לדמותו:

הוא בן 52, יליד רחובות. אב לארבעה: בת סטודנטית ושלישיית בנים בני 21, שמשרתים כולם כחיילים קרביים.


את נעוריו עבר דניאל ב'כפר הירוק' הקסום. הוא שירת בנח"ל, בגרעין לקיבוץ "שער הגולן", וכבר אז היה אחראי על ארוחת הבוקר של שבת לחברי הגרעין.

הוא מעיד על עצמו כי שלושת הדברים החשובים לו והמהווים אצלו אבן יסוד הם: נתינה, אהבת אדם, ואוכל. שלושה אלה התכנסו כולם לתוך אחד – הבישול. את יסודות הבישול ועומק הטעמים קיבל בבית סבתו, שהייתה בשלנית מסורתית ממוצא רומני. הבישול הרומני עם השפעות בלקניות היו אבן שואבת ונותנת השראה עבורו.

את זיכרון הטעמים ההם הוא משלב כיום עם הטעמים העכשוויים וחומרי הגלם החדשים שעומדים לרשותו. באמצעות דימיונו העשיר הוא מעניק למאכלים המסורתיים טוויסט מעניין וחדשני, שנותן להם טעמים ומרקמים מפתיעים ומיוחדים. זוהי החוויה הקולינרית שהוא מעוניין לחשוף בפני הסועד.

 


הוא למד את אומנות הבישול במכללת הדסה, ועבר השתלמויות ולימודים במגוון מקומות. המטבח שהתחבר אליו במיוחד היה המטבח החם. גם הבשרי וגם החלבי. כל הבישולים הכבדים, ובכללם רטבים ומרקים. הוא גם למד להתחבר לטרנדים השונים ולהתפתחויות בתחום הקולינרי, כמו הטרנד הטבעוני והצורך להתמודד עם מנות נטולות גלוטן. הוא עשה זאת גם באמצעות השתלמויות ולימודים, וגם בזכות הדימיון הקולינרי שהוא ניחן בו, ואשר איפשר לו לצאת מהמסגרת ולתת דרור ליצירתיות.

במשך כ-25 שנים עבד במגוון מטבחים ובמגוון תפקידים, ובכללם תפקיד שף במלונות ברחבי ישראל. יכולתם לפגוש אותו במלון עין כרם, מלון אריאל דן, בוטיק לב ירושלים, מלון קיסר ירושלים ועוד. בנוסף, גם היה בעלים של חברה שעסקה במיקור חוץ לבתי מלון. בין לבין, השתתף בתחרויות קולינריות שונות בארץ ובעולם. בתחרות בינלאומית שהתקיימה ברומניה זכה פעמים במקום השני יחד עם שניים מעובדיו שהתלוו אליו. 

 


בשנים האחרונות חזר לעבוד כשף בבתי מלון. בין היתר, בתור שף אזורי ברשת קראון בחיפה שכוללות את מלון קראון ומלון ביי-ויו, במסגרתם הופקד גם על מסעדת השף קונפי של מלון קראון. בנוסף, עבד במלון הבוטיק "אחוזת אסינדה ביער" במעלות. הוא גם מציע אימון אישי וליווי במטבח.
 


עתה, כאמור, הוא מציע גם חוויה אחרת, הוא מזמין למטבח הביתי שלו, כדי ליהנות מאירוח מושלם ומוקפד, שמתאים לאירועים משפחתים, חברתיים וארוחות קונספט, תחת הכותרת: "השף דניאל כץ מארח".

דניאל כץ מארח (בהזמנות מראש): טלפון – 054-8076301

מייל:  101266d@gmail.com

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.