שף אסף בן חמו

שף אסף בן חמו: חוויה בשמיים 

 

את ערב ט"ו באב בילינו במרפסת הגג של שף אסף בן חמו עם עוד כ-40 סועדים ## אבל לא הגענו בשביל הרומנטיקה, אלא כדי לטרוף מגוון בשרים מעושנים, לשתות יין טוב, ולחזור הביתה שבעים ומרוצים...

 

יורם מארק-רייך
אתר כדאי לדעת

 

אסף בן חמו בפעולה. צילומים: משה מעוז


כמי שהפייסבוק גוזל ממני כמה שעות טובות בכל יום, לא יכולתי שלא להבחין בפוסטים של שף אסף בן חמו, שמזמין חובבי אוכל לבוא ולהתארח במרפסת הגג של ביתו בקריית מוצקין.

וכמי שכותב על אוכל ומסעדות כבר שנים רבות, לא יכולתי שלא להצטרף אל אחת הארוחות האלה ולהכיר מקרוב את יכולותיו של בן חמו, שמתמחה בבשרים, ולהכיר את הקונספט שהוא קורא לו: "חוויה בשמיים עם השף אסף בן חמו".
 

בעלת משרד היח"צ לימור כרסנטי עם כותב שורות אלה


וכך, מצאנו את עצמנו בערבו של יום חמישי, שבמקרה או לא במקרה, היה ערב ט"ו באב, יום האהבה, עושים את דרכנו לרחוב עופרה חזה בקריית מוצקין, מוצאים חנייה בקלות רבה יחסית, ממול לבניין, צופים במגדלי הדירות החדשים לגמרי שצצו ברחוב, ועולים במעלית אל הקומה השמינית עם עוד כמה אנשים, שלא קשה היה לנחש שפניהם מועדות לאותו מקום ממש.

הדלת נפתחה, ועשינו את דרכנו אל מרפסת הגג הענקית, שם קיבלו את פנינו שולחנות ארוכים וערוכים, מכוסים במפות, ועליהם צלחות, סכו"ם, סלטים וכיכרות לחם פרנה, וכל מה שצריך כדי לפצוח בארוחה חגיגית תחת כיפת השמיים. ולפני הכול – דאגו למזוג לכל מי שנכנס יין אדום או לבן, לפי בחירתו, לחימום האווירה. בקבוקי היין המתינו בתוך קערה עם מי קרח, ולאורך כל הארוחה שנמשכה למעלה משלוש שעות, המשיכו ומזגו לכל מי שרצה עוד ועוד יין, מה שתרם גם לאווירה וגם ליצירת היכרויות וקשרים בין הסועדים הרבים, שבתחילת הארוחה לא הכירו אלה את אלה, ובסיומה כבר החליפו מספרי טלפון והצטלמו יחדיו. גם זה בעצם חלק מהקונספט.
 

יורם מארק-רייך עם אסף בן חמו


בפינה מרוחקת מעט פעלה המעשנת, ולידה השף, כשהוא מוקף בשולחנות הגשה והכנה. בלונים גדולים בצורת לבבות עיטרו את הרחבה. יום האהבה... זוכרים?

אשת יחסי הציבור המוערכת לימור כרסנטי נכחה גם היא בארוחה, ודאגה לכך שכולם יהיו מרוצים. לימור היא דמות ידועה ואהודה בנוף המקומי, ובעלת קשרים ענפים בתקשורת, כמו גם בקרב מעצבי דעת קהל וסלבס רבים. משרד יחסי הציבור שלה מלווה את בן חמו בחודשים האחרונים, והתוצאות בהחלט ניכרות בשטח. עשרות סועדים סקרנים ולהוטים מגיעים לכל ארוע שלו, ויוצאים שבעים ומרוצים.
 


הארוחות האלה, שתפסו תאוצה, היוו שיקול מכריע עבור בן חמו לעבור לדירה הנוכחית הגדולה והמרווחת יותר, שמתאימה היטב לקונספט. הדירה ממש חדשה מהניילונים, אסף ורעייתו, התברר לנו, עברו לגור כאן ממש שבוע קודם לכן. האזור כולו, כפי שנוכחנו, נמצא בתנופת בנייה אדירה. הקונספט דומה לאירוח הסועדים בדירתו הקודמת: מתיישבים סביב השולחנות הארוכים, המחוברים בטור, ועוד מעט יוגשו בזו אחר זו המנות המרכיבות את הארוחה. חתך הגילאים מגוון, בני 25-50. מחיר הארוחה לסועד: 300 ₪.

על השולחן, כאמור, המתינו לחם פרנה לצד שני מטבלים, וכמה סלטים. בהמשך הוגשו במרווחים מבורכים של זמן 7 סוגי בשרים: פטה כבד מעושן, חזה מולארד מעושן, שקדי עגל ואשכי הודו צרובים, נתחי דנבר בצלייה איטית, אסאדו מעושן, פריים ריב אנטריקוט מעושן וצרוב, ומדליוני כבד אווז בציר יין ודובדבני אמרנה. את תיאור המנות המפורט תוכלו לראות בתפריט הארוע, אם כי חלו בו שינויים קטנטנים. כל מנה שהוגשה לשולחן, זכתה כמובן לצילומים רבים לטובת מזכרת ולטובת העלאה לפייסבוק. כי ככה זה היום... מראים לכל החברים מה נכנס לכם לפה...
 


אסף בן חמו אינו השף היחיד שמארח בביתו. הקונספט הזה תפס תאוצה בשנים האחרונות, וכבר ביקרנו בבתיהם של כמה וכמה שפים באזור חיפה והסביבה. זו חוויה שונה לגמרי מארוחה במסעדה, ובהחלט שווה לנסות.

בן חמו, 40, נולד וחי בנהריה עד שמלאו לו 30. הוא נשוי לדלית ואב לשתי בנות. הוא למד מלונאות ותיירות במכללת עמק הירדן, ומצוי בענף המזון כבר 18 שנים. הרזומה שלו כולל עבודה וניהול כמה מסעדות ובתי קפה בצפון ובמרכז. במהלך השנים עבר הכשרות בתחום ניהול עסקים וטבחות, עם דגש על עולם הבשרים. 
 


את "חוויה בשמיים" הוא מיישם כבר שנתיים. תחום ההתמחות שלו הינו בשרים מעושנים ונתחי פרימיום במגוון שיטות צלייה, והוא מוסיף לבשרים מגוון מנות גורמה שמלוות את הארוחה, כמו לחם הפרנה הנאפה בטאבון אבן אותנטי, סלטי שף ייחודיים, וגם שולחן קינוחים מגרה חושים. יש לו תעודת כשרות למהדרין, ואכן בארוחה נראו לא מעט חובשי כיפות.
 

אסף מספר כי באוכל שהוא מכין ישנן השפעות ישירות של המוצא המשפחתי ושל מטבח סבתו ואמו. "ישנם לא מעט ניואנסים מהמטבח המרוקאי באופן ושיטת הבישול שלי, ואני למעשה לוקח זאת למחוזותיי. ביצירת מנה חדשה, אני חושב על חומרי הגלם שאני רוצה לחבר, על הטעמים והמרקמים ובעיקר על התחושה שאני רוצה להעביר ללקוח. גם לעונתיות ישנה כמובן השפעה, ויש חשיבות רבה למצב הרוח שלי. כשף וכטבח אני מסתמך על אינטואיציה, רגש וידע הנצבר במהלך השנים. ההשראה שלי יכולה להיות מהנוף בחלוני, מזג האוויר, מוסיקה, הליכה בשווקים וספיגת האווירה, טיולים ברחבי העולם וכיו"ב."



המטבח בבית מהווה את הממלכה שלו, ואשתו מפנה לו ברצון ובשמחה את השטח. אבל דעו לכם שהיא גם יפה וגם אופה. כן, על האפייה היא לא מוותרת...

שירותים נוספים שמציע השף:

- "שף עד הבית" – ארוחות קונספט לסקטור הפרטי, מזוג ועד 100 סועדים. השף מביא עמו את כל הציוד והמצרכים ומכין עבורם את ארוחת החלומות, תוך שימת דגש על סדר וניקיון, גם בתום הארוחה.


- השקות וערבי חברה לסקטור העסקי עד 200 סועדים.

- סדנאות שף מקצועיות לרוצים להעמיק בידע על בשרים (עד 10 משתתפים), וזה כולל עישון, צלייה, בחירת נתחים נכונה, משרה, תיבול נכון והגשה נאה.


השף אסף בן חמו:

רח' עופרה חזה 3 קומה 8, משכנות אומנים, קריית מוצקין. טל:
 050-8363371
 


 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.