דגי הים התיכון

דגי הים התיכון

 

גילינו חנות דגים נקייה והיגיינית, בבעלותו של מחמוד אבו שנב, בחור סימפטי ומקצוען ## מחירים טובים, דגים טריים, שירות אדיב – זה נשמע כמו סיסמה, אבל זה אמיתי לגמרי

 

אתר כדאי לדעת

 

מחמוד על רקע החנות. צילומים: באדיבות מחמוד אבו שנב
 

ברחוב אילנות 1, ממש מול מרכול זול חמו, קרוב לדרך הים, ממוקמת חנות 'דגי הים התיכון', בניהולו של מחמוד אבו שנב.

נכנסנו לשם השבוע, ללא היכרות מוקדמת, בעקבות המלצה של חבר, שמכיר את חיבתנו לדגים. מיד הבחנו בכך שהחנות נקייה מאוד, ואין בה ריחות שמאפיינים חנויות דגים. כפות ידיו של מחמוד היו עטויות בכפפות. ההקפדה על היגיינה בהחלט היתה מורגשת.

על אחד הקירות היתה רשימת הדגים שמציעה החנות למכירה: קרפיון, מושט, בורי, בס, פורל, דניס, אדמנית, לוקוס, סלמון טרי/קפוא, נסיכת הנילוס, סול הולנדי ועוד. לפעמים, מגיעים גם דגים כמו ברבוניות, טונה טרייה ואחרים. דג הסלמון, אגב, מגיע שלוש פעמים בשבוע. בימים שני, רביעי וחמישי, מה שמבטיח סלמון טרי כל הזמן.

ולא רק דגים. גם מבחר גדול של תבליני חברת אגם: מלח לימון, כמון טחון, פלפל גרוס מתוק, פילפל שטה שלם, קארי, פילפל שחור טחון, פפיקה מתוקה, בהרט, אורגנו ועוד, וכמובן – תערובת תבלינים ייעודית לדגים.


על הקיר תלויה תעודת כשרות מטעם הרבנות חיפה, וגם שלט שמבהיר: "אין מכירת דגים ללא ניקיון". זוהי הוראה של משרד הבריאות, מחשש לפציעה של לקוחות מסנפיר של דג, מה שעלול להיות לפעמים מסוכן.

לפנינו היו כמה לקוחות. אחד מהם בחר דג קרפיון גדול מבין הדגים החיים ששחו להם בבריכה. מחמוד שלף את הדג, ובמהירות ובמיומנות שלף מבטנו כמות נכבדת של ביצי דגים (איקרה), ניקה אותו מסנפירים וקשקשים, שטף אותו מבפנים ומבחוץ בעזרת סילון מים חזק, חתך אותו לפרוסות, ומסר לקונה המרוצה.

את שיירי הדגים הוא נוהג לטחון ולהאכיל בהם את 15 החתולים שבחצר האחורית. למה לטחון? כדי למנוע מצב בו תיתקע עצם בגרונו של חתול. בתור חובב חתולים מושבע, הוא כבר קנה את אהדתי.

 


החנות נפתחה בדיוק לפני שנה, באפריל 2017. לפניה פעלה שם חנות דגים אחרת. מחמוד (24) עובד שם יחד עם אחיו הצעיר עלי.

מחמוד, מה הרקע שלך בתחום?
 
"אני אוהב דגים. בגיל 15 התחלתי לעבוד בחנות 'דגי רופין' בקריית חיים, ומשם עברתי לסניף שלהם בנווה שאנן בחיפה. לפני שנה החלטתי לפתוח חנות משלי. אחרי כל כך הרבה שנים בתחום, אני בהחלט מומחה בכל מה שקשור לדגים."

צילום: אתר כדאי לדעת


מה מייחד את החנות שלך?

"בנוסף לדגים הקפואים והמצוננים, יש אצלי בריכה עם דגים חיים, כמו פעם. אין הרבה חנויות שמחזיקות דגים חיים. אני מקפיד מאוד על סדר וניקיון, וכמובן על שירות הוגן. לקוחות שמבקשים שאטחן להם דגים, אני עושה זאת בשמחה, בחינם. יש לי הרבה לקוחות קבועים, חלקם מבצעים הזמנה בטלפון ומגיעים לאסוף את ההזמנה. יש גם כאלה שמגיעים ממש מרחוק, כי הם סומכים עליי שאמכור להם סחורה טרייה ומובחרת. אגב, גם מלון גארדן קונה אצלי דגים."

מהו הדג האהוב עליך?

"אני כל יום אוכל דג, ולא נמאס לי. הדג האהוב עליי במיוחד הוא לברק. אני מכניס אותו לתוך תנור לוהט בטמפרטורה של 200 מעלות, למשך שלוש דקות בלבד. זה נותן לו מכת חום ששומרת על העסיסיות שלו. מתבלן בפילפל שחור ומלח גס. לא צריך יותר מזה. כך נשמר הטעם הטבעי של הדג."

 

צילום: אתר כדאי לדעת


מבצעים: 

כדאי לעקוב. ביום בו ביקרנו היו שלל מבצעים. למשל: 4 ק"ג מושט (חי במים), כולל ניקיון ופילוט, ב-110 ₪.

שעות פתיחה:
 
א': סגור. ב': 8:00-18:00. ג'-ד': 8:00-19:00. ה': 8:00-20:00. ו' וערבי חג: 8:00-14:30

טלפונים:
 
04-8320333, 050-7755661
 


דגי הים התיכון. רח' האילנות 1, כרמל מערבי, חיפה


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.