רובין פוד מגיע לחיפה!!!

רובין פוד מגיע לחיפה!!!


                                                                           

ביום רביעי, 24 באוגוסט, אתם מוזמנים לארוחה חברתית, שכל חומרי הגלם והמוצרים שבה נאספו בחינם משווקים, חנויות ומשקים חקלאיים ## כמה תעלה לכם הארוחה? תשלמו כמה שבא לכם...


                                                                           

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת


                                                                           

                                                                           

קובי במהלך סדנת פוקצות. צילומים: רמי שן

                                                                           


ביום רביעי הקרוב תתקיים במתחם "הסוכה" ברחוב החלוץ ארוחה חברתית מבית "רובין פוד" - התארגנות חברתית מקומית, שיזמיה שואפים להקים בית קפה חברתי שיתבסס על הצלת מזון.

במהלך השנה האחרונה, הם מקיימים ארוחות חברתיות אחת לחודש, המתבססות בעיקרן על מוצרי מזון עודפים מחנויות, שווקים ומשקים חקלאיים. חומרי הגלם, שהיו אמורים להתבזבז, נאספים ע"י מתנדבים, ושפים וטבחים מקצועיים מבשלים מהם ארוחת שף הפתוחה לציבור הרחב.

 "שלושים אחוז מהמזון המיוצר כיום בעולם המערבי לא יגיע לאף פה אנושי," מסבירה נועה קוזק, סטודנטית בת 26, ממובילות היוזמה. "למרות שהמזון באיכות מעולה, הוא יתבזבז בשל סיבות מטופשות כגון אסתטיקה, עודף ייצור ועוד. המתנדבים של רובין פוד באים להראות שזה לא חייב להיות ככה. אנחנו הולכים לסופרים, לשווקים ולחנויות ומקבלים מהם את העודפים, ישירות וללא תמורה. אנחנו אוספים כמויות אדירות של פירות וירקות, לרוב בין 250-300 ק"ג בימים ספורים בלבד. מחומרי הגלם אנחנו מכינים ארוחה שלמה, ומזמינים את הקהל הרחב לאכול ולהנות, כשהתשלום מתבסס על עיקרון 'שלם כפי יכולתך' - כל אורח בוחר את התמחור של המנה שאכל."

 

                                                                           

                       

ממראות הפעם שעברה...

                                                   


נועה מובילה את היוזמה יחד עם שי רילוב (23), קובי קרולה (57) ויעל הילה גורני (27), ועוד צוות של כארבעים מתנדבים, כולם פעילים חברתיים-סביבתיים מחיפה. את רילוב היא פגשה במסגרת לימודיה במרכז האקדמי ויצו חיפה. "במסגרת הקורס 'שיטות מחקר' קיבלנו מטלה לחקור ולהכין סרטון על תופעה חברתית קיימת," אומרת קוזק, "כך הכרתי את שי, שהיה פעיל בתחום הצלת המזון. קובי, השף שלנו, היה סקפטי בהתחלה לגבי הפרויקט וההיתכנות הכלכלית שלו. אבל אחרי ההצלחה לה זכה האירוע הראשון, לא היה לו ספק שיש לנו משהו טוב בידיים. יעל הצטרפה אחרי ארבעה אירועים, ועזרה לנו מאוד לעצב את הרעיון ולהגדיל את כמות הפעילים."

איזה אוכל אתם מגישים?

 "הארוחה מאוד מגוונת, אפשר למצוא בה תבשילים, ממולאים, ירקות בצורות שונות וסלטים. חומרי הגלם הם משתנים ובלתי צפויים בגלל הדרך הייחודית בה הם נאספים, ובכל פעם קובי מוצא דרכים יצירתיות "לטפל" באספקה שמגיעה אליו למטבח. חוץ מהארוחה, באירוע הקרוב תהיה גם הופעה של להקת Electric desert, שוק קח-תן של בגדים, מעגלי שיחה על תופעת בזבוז המזון ופינת שיתוף אוכל, בה ימסרו הפירות והירקות שנאספו לקראת האירוע ולא בושלו."


 

                       

נועה וקובי עוברים על הלו"ז. 


איך הייתם מקווים להשפיע על האנשים שבאים?

"לאירועים שלנו מגיעים מאות אנשים, מסוגי קהל מגוונים באמת. מסטודנטים והורים צעירים ועד לתושבים ותיקים. יש אפילו אורחים שמסתקרנים ובאים מחוץ לעיר. המטרה העיקרית שלנו היא לייצר עבור כל מי שמגיע חוויה, ודרכה לאפשר לאנשים להבין שמה שחנויות, סופרים וכל המערכת הצרכנית, מגדירים כאוכל שניתן להשמיד - זו שטות, ובעצם מדובר בחומרי גלם איכותיים, שנפסלים סתם כך. אנחנו מאמינים שהמסרים שלנו מצליחים לחלחל, כי עם הזמן אנחנו צוברים יותר ויותר עוקבים, כמות האנשים שמגיעים לאירועים גדלה, וגם התגובות שאנו מעוררים יותר תומכות, ופחות ציניות או לועגות." היא מוסיפה באופטימיות.

מתי ייפתח בית הקפה הקבוע?

"אנחנו עובדים על זה, ומקווים שזה יקרה כבר במהלך השנה הקרובה. כל ההכנסות מהארוחות החברתיות החודשיות שלנו מוקדשות להקמת בית הקפה, שעתיד להגיש מנות משתנות שמבוססות על מזון מוצל, ובמקביל להעניק לאנשים את חווית בית הקפה שהם רגילים אליה. חשוב לציין שהמקום יהיה חלק מפרויקט חברתי, כשמטרת הרווחים היא התקיימות הפרויקט, וללא מטרת רווח. בנוסף להצלת המזון, אנו שואפים שבית הקפה גם יהווה בית לקידום תרבות מקומית וחיי קהילה."

האירוע הקרוב של "רובין פוד" יתקיים ביום רביעי 24.8 בשעה 18:30 ברחוב החלוץ 39, חיפה.

פייסבוק: ‎‎רובּין פוּד - Robin Food

 מייל ליצירת קשר: robinfood.org@gmail.com


לינק לדף של רובין פוד: 


https://www.facebook.com/robinfood.il/?pnref=story

לינק לאיוונט:

https://www.facebook.com/events/1680881848904611/

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.