איטליאנו דה לה קוסטה: סעודת אלף לילה ולילה

איטליאנו דה לה קוסטה: סעודת אלף לילה ולילה


                                                                           

הגענו לערב חלומי במסעדה הנפלאה לארוחה פרי יצירתו של השף חמודי עוקלה ## הסעודה התקיימה במסגרת פרויקט קונספט קולינרי ראשון מסוגו בישראל: Sparks של פררלה - מותג הפרימיום האיטלקי


                                                                           

יורם מארק-רייך

אתר כדאי לדעת


                                                                           

                                                                           

צוות המסעדה נערך למסיבה. צילום:  לב אשין

                                                                           


את מסעדת 'איטליאנו דה לה קוסטה' אני אוהב במיוחד, ולכן כאשר התקשרו ושאלו אותי אם אני ספונטני ובא לי להגיע לסעודת אלף לילה ולילה שם, מיד עניתי בחיוב.

 הסעודה התקיימה ביום רביעי, 9 במאי, במסגרת בחירתם של המסעדה ושל שף חמודי עוקלה המככב בה, להשתתף בפרויקט הקונספט הקולינרי הראשון מסוגו בישראל: Sparks, של פררלה – מותג הפרימיום האיטלקי – למים מינרליים מוגזים טבעיים, במסגרתו מגישות מסעדות מובילות, ארוחות קונספט.

 לכבוד הסעודה החגיגית, לבשה 'איטליאנו דה לה קוסטה' תפאורה בנוסח לילות ערב באווירת סיפורי אלף לילה ולילה. החל מהשעה 18:30 ועד חצות, נכנס כל מי שהגיע למסעדה לתוך אווירה שכולה אגדות העם הערביות. מוזיקה חזקה ברמקולים של שירים בסגנון ערבי-אוריינטאלי (שדווקא לא מאפיין את המסעדה המצוינת הזו שמשלבת איטלקי עם ים תיכוני), שטיחים, רקדניות בטן שרקדו לצלילי מוסיקה אותנטית דרבוקות וצלילי חליל, ומלצרים ומלצריות בתלבושות אותנטיות.

 

                       

שף חמודי עוקלה עם טבחי המסעדה. צילום: איטליאנו דה לה קוסטה
 

בכניסה כיבדו אותנו בקמפרי אשכוליות עם נגיעות של ליים, והמארחת הובילה אותנו אל השולחן שהוזמן עבורנו.

שף חמודי עוקלה, שלדעתי הוא פשוט קוסם, רקח תפריט קונספטואלי ייחודי אשר התבסס על קונספט הערב, בניחוח ים תיכוני, עם שילובים של חומרי גלם מהמטבח הערבי והאיטלקי. מחיר הארוחה: 250 ₪ לאדם.

 הארוחה התקדמה לפי הקצב שהכתבנו. אכלנו בנחת, תוך שאנו נהנים מאוד מהמוזיקה, מרקדניות הבטן המחוללות, מהמלצרים שהיו לבושים בבגדים מסורתיים עם מצנפות ותרבושים, מהאווירה השמחה וכמובן – מהמנות המופלאות שיצר שף חמודי עוקלה המדהים. אני חייב לציין באהבה גדולה גם את מנהל המסעדה, עאדל ביאדי, שכמו תמיד שלט היטב במתרחש ודאג שהכול יפעל כהלכה, תוך שהוא מארח בחום ובטבעיות את הסועדים הרבים, ומעניק לכולם תחושה של בית חם ואוהב.

 

כותב שורות אלה (יורם מארק-רייך) ואחת הרקדניות. צילום: לב אשין


בין מנות הפתיחה:

תבשיל זנב שור על פולנטה טרייה / פלטת מזטים /לחם בטאבון / סלט סלקים צלויים / סלט לבנה ומוקראה / מחמרה / עטאייף / סלט עגבניות בלאדי / שנקליש לבנוני.

בין מנות הביניים:

טרטר שווארמה עם טחינה, עמבה, יוגורט כבשים, בריוש, שמן זית, סחוג צומה ופקוס באלדי / עראיס לוקוס על מטבוחה סיציליאנית חריפה, מוצרלה בופאלו, עלי רוקט וקרם פרס / קלמרי צרוב

בין המנות העיקריות:

צלעות טלה בגליז, עגבניות מדרום איטליה,  ריזוטו מקלובה, אפונת גינה  ושקדים מומלחים / פירות ים ובויבז שומר על פריקה מכפר עראבה, פרמזן מאיטליה,  וינגריט, עגבניות ופרג / בר ים על הפלנצ'ה קרם חומוס פטריות שימאגי אנלוטי, תרד טורקי וריקוטה, פריסקו, שום שחור וקרמבל לימון פרסי.

בין הקינוחים:

חאלבות אלג'בין קרם מסקרפונה והדרים, קרם מלבי וטוויל שומשום ודלעת מסוכרת / בסבוסה מקמח תירס.
  

                                                   

                       

מלצרים בתלבושת מסורתית. צילום: לב אשין

                                                   


כדאי לדעת:

מסעדת איטליאנו דה לה קוסטה, נפתחה לפני כשנה וחצי בחיפה, במרחק נגיעה מהים, כאשר בראשה עומד השף חמודי עוקלה, שהביא עמו משב רוח רענן לזירה הקולינרית של העיר חיפה. המסעדה ממוקמת בקומת גלריה, כאשר כל החזית צופה לים דרך חלונות ענק. שף עוקלה הרכיב תפריט ים תיכוני, בהשראת המטבח הדרום איטלקי, המשלב בין חומרי גלם מהמטבח הערבי, לבין מנות איטלקיות קלאסיות, כאשר ניתן דגש על עיצוב מנות מרשים ומעורר תיאבון. במרכז המסעדה ממוקם מטבח הפתוח לעיני הסועדים, כך שניתן לצפות בתהליך הכנת המנות.

שף חמודי עוקלה (30), נחשב כאחד הכישרונות הבולטים בקרב דור השפים הצעיר בישראל, נולד בכפר מרר, בן זקונים למשפחה בדואית, בת 11 אחים. החל את דרכו במטבח בגיל 16, כבר אז הספיק לזכות בתחרויות בישול נחשבות, בהמשך השתתף ב'משחקי השף' ושימש כסו שף במסעדת 'מגדלנה' המצליחה.
 

 איטליאנו דה לה קוסטה. העלייה השנייה 96, חיפה. 04-6601011

 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.