אל תשכחי לכתוב / שרה גודמן קונפינו / פן + ידיעות ספרים

אל תשכחי לכתוב 

שרה גודמן קונפינו / פן + ידיעות ספרים

רומן מסעיר, מצחיק ומרגש על בחירות הנועזות של נשים יהודיות אמיצות בשנות השישים של המאה העשרים. מסע מטורף ומלא תהפוכות של שתי נשים בדרך לשינוי, לעצמאות ולעתיד טוב יותר.

השנה היא 1960 ושתי נשים יהודיות יוצאות למסע מטורף בעולם מלא במגבלות, בדרך הן מנסחות מחדש את החוקים לחיים של עצמן.

כאשר מרלין קליינמן בת העשרים נתפסת מתמזמזת עם בנו של הרב לעיני הקהילה, הוריה שולחים אותה לדודתה המזדקנת איידה. אם יש מישהי שיכולה להציל את שמה הטוב של בתם, זאת השדכנית המובילה והקשוחה של פילדלפיה. ואם זה לא יצליח, מרלין תיאלץ להיפרד לשלום מחלומה ללמוד בקולג'. 

להפתעתה של מרלין, איידה לא דומה בשום דבר לדמות השמרנית וחסרת ההומור שהיא דמיינה: יש לה שיער בלונד פלטינה, צעיף של הרמס וקאדילק עם גג פתוח. היא חדה, שנונה, לוקחת את העבודה שלה מאוד ברצינות וחיה אך ורק לפי החוקים של עצמה... כמעט. 

במהלך הקיץ הן נוסעות לחוף ג'רזי לחפש שידוכים פוטנציאליים, לכולן חוץ מלמרלין, כלומר. כי אם יש משהו שמרלין למדה מאיידה הוא שהיא לא צריכה להתפשר. עם תחילת שנת הלימודים החדשה, מרלין תעמוד בפני החלטה: האם לחזור לחייה המוכרים והנוחים, או לצאת לדרך חדשה ומסעירה משלה? 

הדרך המטורפת שהשתיים עוברות ביחד מלאה בתהפוכות, הומור ופערים בין דוריים. אך המוטו שמלווה את הסיפור מרוכז בלמידה לקחת סיכונים נועזים בחיים ולעשות בחירות אמיצות שישרתו אותנו בעתיד. 

קריאה מהנה, מצחיקה ומרגשת. וכן, יש טוויסט מפתיע בסוף שאין סיכוי שתצפו מראש. אז אל תמהרו לשפוט.

שרה גודמן קונפינו היא מחברת רבי המכר She’s Up to No Good ו-For The Love of Friends. היא מורה ללשון ועיתונות בתיכון במרילנד, שם היא מתגוררת יחד עם בעלה, שני ילדים ושני כלבי שנאוצר קטנטנים. 'אל תשכחי לכתוב' הוא ספרה הראשון שמתורגם לעברית. 

359 עמודים.