מיניות בלב פתוח / מיכל ניר / מודן

מיניות בלב פתוח

מיכל ניר / מודן

הספר מבקש להגשים את המשאלה שנוכל לחיות בשלום עם עצמנו וגופנו, כדי להחיות את התשוקה המינית. להיות נאהב בגוף, בנפש, בחיבור בין השניים. צורך אשר פוגש פחדים, אכזבות, דחיות ופגיעות. הצורך פוגש גם תקווה ואמונה עמוקה ביכולת של הגוף המיני להחיות את עצמו, להשיב מיניות בקשרים שנגדעו, להשיב מיניות במרחבים שיבשו, להשיב אינטימיות מינית גם כאשר נראה שהדלת אליה סגורה.    

מיניות ומין הנם לעתים שני הפכים, שאנחנו נוטים לערבב ביניהם, עד שנדמה שהם אחד. אבל מין טוב לא תמיד מערב אינטימיות ומיניות פתוחה.

כאשר מיניות ואינטימיות הולכות יחד, אפשר גם וגם. אפשר להיות בקרבה רגשית גבוהה, לגעת, להיצמד גם ללא אקט מיני וללא תשוקה. הבושה, זו שהחלה בגירוש מגן עדן, ונמצאת בכל בית, בכל תרבות, אחראית לרוב קשיינו. בושה להעז ולבקש מגע, לא רק חברי, להעז ולבקש מרחב למשאלות הגוף והנפש, להעז לשתף בחששות, פחדים ותשוקות מיניות.

'מיניות בלב פתוח', מעניק לקורא כלים פשוטים והכרחיים, תרגילים חשובים לכל אחד ואחת, שמבקשים לשפר את חיי המין.  

דרך הקשבה לחדר הטיפולים, והעיגונים התיאורטים, מציעה מיכל ניר דרכים לעורר את הדופק המיני. ללוות את הקורא במרחבי האינטימיות המינית, עם תחנות לעצירה, למחשבה, חשיפת מערכת הדחפים, החששות והפנטזיות, כדי למצוא את הדרך לאינטימיות מיטבית ומיטיבה.

בין פרקי הספר: בראשית הייתה מיניות, אינטימיות ומיניות בזוגיות, בעיות תשוקה על רקע אישי ובעיות תשוקה על רקע זוגי, עיצבונם של אברי המין, פנטזיות מיניות, האשמה והבושה שחיות בתוכנו, הסודות המיניים של הגוף, זוגיות ללא יחסי מין, אוננות כמעשה יצירה, מיקוד בתחושות, מיניות ללא זוגיות, מיניות לאחר טראומה מינית.

מיכל ניר היא מבכירות המטפלים בטיפול מיני וזוגי בארץ, בת 58 ואמא לשניים, מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול מיני, זוגי ומשפחתי. מתמחה בפסיכותרפיה-פסיכואנליטית וגופנית. מרצה ומרכזת את המגמה לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן, בעלת ניסיון של למעלה מ 30 שנה בתחום, למדה בקורס הראשון שנפתח בארץ בתחום הטיפול המיני בתחילת שנות ה-90 באוניברסיטת ת"א שהיה לגמרי בחיתוליו, מאז ומאחוריה אלפי זוגות ומטופלים שעברו בקליניקה שלה. מגיל צעיר מאד הבינה שמיניות זה כח החיים, כח שיכול להקים מדינות וממשלות, ושקשר זוגי טוב הופך את החיים לשמחים וטובים יותר.