לילי לא כלה / דורון שנער / כינרת

לילי לא כלה 

דורון שנער / כינרת  

כאשר נוח, מרצה מזדקן למשפטים, נמצא מת בדירתה של סטודנטית צעירה בשם לילי, תיבת פנדורה נפתחת וכל רכלני ירושלים והלשונות הרעות באקדמיה עטים על הפרופסור המת שהיה ידוע כרודף-נשים. הסיפורים שהם מפרסמים על אודותיו הם בחלקם אמת, אך ברובם שקר. 

המספר, ניצן, הוא בנו יחידו של הנפטר – אב שלא היה עמו בקשר כאשר היה בחיים. הוא סטודנט להנדסת חשמל, רווק ביישן בן 32 שעדיין גר בבית שבו נולד, עם אימו החיה-מתה וסבתו עזת הרוח. 

חייו משתנים מקצה לקצה כשמתברר שבצוואתו הטיל עליו האב להביא לדפוס יומן שכתב. ביומן מגולל אביו את קורות חייו הרצופים בהמון נשים שפגש וכבש, נשים שהוא אמלל אותן, או שהן אמללו אותו. וישנה לילי... 

הבן, בעל האופי השואף לרצות, מקבל עליו את המשימה. הוא יוצא למסע בעקבות המסופר ביומן.  תוך כדי כך הוא נתקל בדמות בשם לילי, מי שבביתה נפטר האב, ומחליט לחפש אחריה. החיפושים מתניעים שרשרת אירועים לא צפויה, חושפים תגליות מרעישות והופכים למסע מכמיר לב ברובו, אך גם משעשע. 

קשר מיוחד נרקם עם לילי, ובמקביל מתפתח סכסוך עם נשותיו לשעבר של האב המת. 

המסע של ניצן אחר תשובות נע בין ירושלים לתל אביב, בסבך אינטריגות האקדמיה, במעקשי עולם ההוצאה לאור, בתעלומות נפשו המסוכסכת והעגמומית של האב המנוח. התשובות שיימצא ניצן יביאו אותו לכך שיתחיל סוף-סוף לחיות את החיים שמגיעים לו. 

בספרו זה, כמו ברוב ספריו של שנער, מופיעה במרכז העלילה משפחה, ולאו דווקא במבנה המקובל. הדמויות הנשיות חזקות ומפתיעות, והשלד הסיפורי - יש בו גם הומור ועניין, לצד תובנות על החיים. שנער מרהיב לתאר את האופן שבו כל מה שמתרחש בתוך המשפחה, משפיע על חייו של כל אחד ממרכיביה.  

דורון שנער עסק שנים ארוכות בעריכת דין ובייזום עסקים. זהו ספרו התשיעי הרואה אור (רובם ספרי פרוזה בהוצאת כנרת, זמורה, ספר נוער אחד ולאחרונה ספר חדש לגיל הרך.

294 עמודים, 98 ₪.