חולה עליך / ד"ר משה זילבר / מדיה 10

חולה עליך 

ד"ר משה זילבר / מדיה 10

ד"ר משה זילבר, 57 מרעננה, נשוי+3, רופא לרפואה פנימית אנדוקרינולוגיה (רפואת הורמונים) בוגר אוניברסיטת תל אביב, העוסק בתחום ברפואה מזה כ-30 שנה. עולם הרפואה מאז ומתמיד היה חלק בלתי נפרד ממנו, אשתו היא רופאת אף אוזן גרון והוריו הם רופאים לרפואה פנימית שעלו לישראל מלטביה והיו מנהלי מחלקה. 

את חיבתו לעולם הכתיבה גילה כבר כתלמיד בכיתה ד', עוד ביסודי, כשהיה כותב במחברות  שירים, סיפורים קצרים, היה עונה למורות תשובות בחרוזים ורק כשהתחיל את לימודי הרפואה – נאלץ לשים את התחביב בצד.

משה שירת בצה"ל שרות משמעותי כרופא צבאי ופרש בגיל 41. עם הפרישה מצא את עצמו חוזר לאהבתו הראשונה והחל לכתוב רומן בעקבות חוויות הצבא שלו – רומן שלבסוף נאלץ לנטוש. בעשור האחרון משה מקדיש את הכתיבה שלו להנגשת הידע הרפואי שצבר במשך 3 עשורים. 

בספרו הראשון שנקרא "אנשים מתוקים לחיים ארוכים", בחר משה לנפץ מיתוסים על אחת המחלות השכיחות בישראל, הסכרת. ספר שמעולם לא נכתב לפניו, זורם וקליל, שנפתח בכל פרק עם בדיחה מעולם הרפואה – מתוך האמונה של משה "שצחוק טוב מסיר מחסומים ותורם לבריאות".

ספרו השני נכתב בהשראת אביו. במשך תקופה בו אביו גסס והיה כבר עם דימנציה, כתב משה ספר בשם "אולד אאוט", מדובר ברומן דיסטופי, על מדינה ששקועה בבוץ כלכלי ונבחר בה שליט שעלה לשלטון, עם אג'נדה מעניינת שיכולה לפתור את בעיות המדינה, בכך שהוא ינשל את הגמלאים מנכסיהם. לימים משה גם למד תסריטאות והחלום שלו כיום זה להפוך את הספר לסרט.

ספרו החדש מנפץ מיתוסים אודות היחסים המורכבים בין חולה למטופל. הוא שופך אור על מאחורי הקלעים של עולם הרפואה ונותן לקוראים הצצה מלומדת של "עשה ואל תעשה", טיפים מעשיים  על איך לבחור רופא, איך להתנהל מול אנשי הרפואה, איך לדבר עם הרופא שלך, איך לקחת תרופות, איזה מלכודות יש לרפואה באינטרנט, טיפים בנושא של שמירה על הבריאות ועוד.   

200 עמודים, 98 ש"ח.