צמח, מה הוא יודע? / פרופ' דניאל חיימוביץ / מטר

צמח, מה הוא יודע? 

פרופ' דניאל חיימוביץ / מטר

לאחר עדכון יסודי משורש ועד עלה, המהדורה המעודכנת של רב המכר פורץ הדרך 'צמח – מה הוא יודע?' מציעה גלויים חדשים ומרעישים לכל מי ששכנינו הירוקים והפרחוניים קרובים לליבו. מתברר שצמחים כן יכולים לשמוע – וגם לטעום! 

הביולוג הנודע פרופ' דניאל חיימוביץ מרענן את המהדורה המקורית של ספרו ומציג מבט מסקרן על עולם החושים העשיר של הצמחים והאופן שבו הם חווים את העולם, מהצבעים שהם רואים, לוחות הזמנים שהם מקיימים, הזיכרונות שלהם לטווח קצר וארוך, חוש הטעם המפותח שלהם, כיצד מוסיקה וצלילים משפיעים עליהם ואף מתייחס לשאלה המרתקת, האם יש לצמחים תודעה? 

הספר מציג דיווח נדיר מבפנים על טיבם של החיים מנקודת מבטם של הדשא שאנו דורכים עליו, הפרח שאנו מרחרחים והעץ שאנו מטפסים עליו, ומעניק לנו תפיסה רחבה יותר של מקומם, תפקידם בטבע והדמיון המפתיע בינם לבין בני האדם. 

פרופ' דניאל חיימוביץ הוא נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וחבר מועצת המנהלים ב-ICIPE, הארגון האפריקאי לחקר החרקים והמזיקים. הוא הקים את מרכז מן לאבטחת מזון באוניברסיטת תל-אביב, וכיהן כמדען אורח באוניברסיטת ייל, במרכז לחקר הסרטן ע"ש פרד הצ'ינסון בסיאטל, ובאוניברסיטת בייג'ינג. חיימוביץ הוא מרצה מבוקש ופרשן מדעי. ספר זה תורגם ל-19 שפות, והוצג בערוצי תקשורת המובילים בעולם. פרופ' חיימוביץ נשוי לפרופ' שירה ילון-חיימוביץ ולזוג שלושה ילדים. 

לפרטים נוספים: www.danielchamovitz.com 

"הצמחים אולי נטולי מוח, עיניים וחושים במובנם המוכר לנו, אך לדברי הביולוג דניאל חיימוביץ יש להם מעין 'מודעות' גולמית. בספר המקסים הזה, המביט במדע הבוטניקה מנקודת מבט שונה ורעננה, הוא חושף את היקפה ותוכנה של המודעות הזאת באמצעות יבול שופע של מחקרים." – כתב העת Nature

192 עמודים, 108 ש"ח.