נהג התקדם / חיים דנון / מטר

נהג התקדם

חיים דנון / מטר

על מנהיגות ויוזמה בשדה הקרב ובעסקים.

"בבת אחת נגלה לעינינו המראה שחיפשנו. במלוא רוחב העין התגלו מחפורות ובהן או לצדן מאות טנקים ונגמ"שים סוריים. תותחינו החלו להמטיר אש, להשמיד טנקים. לאחר זמן קצר ברק דיווח לי, 'נשארו לי רק תשעה פגזים.' שני טנקים שהתחמושת שלהם אזלה ניצבו לבדם נגד מאות טנקים ונגמ"שים סוריים, וגם מול פלא שהתרחש בדיוק באותו הרגע.

זהו סיפורו של חיים דנון, כמג"ד בלב הקרבות של מלחמת יום כיפור בגולן, כשכישלון או הצלחת חטיבתו לאחוז במחנה נפח יקבעו את גורל המערכה בצפון. בזמן שלמעלה מ־1,000 טנקים פלשו לרמת הגולן בתחילת המלחמה, עמדו מולם פחות מ־200 טנקים ישראליים. דנון היה מאותם מעטים ששינו את גורלה של המדינה כולה – התגלמות הקצין הישראלי המעז, מאלתר ומוצא דרך לניצחון בממלכת אי־הוודאות וכנגד כל הסיכויים. מתוך ימי הקרב והשנים בצבא, לקח דנון את ניסיונו אל תוך עולם העסקים והתקדם מתפקיד זוטר בחברת הציוד ההנדסי קומסקו ועד להיותו בעל השליטה. זהו ספר על המשמעות העמוקה ביותר של מנהיגות, נטילת יוזמה, ניצול הזדמנויות ורוח לחימה.

חיים דנון הוא איש עסקים, בעלים ויו"ר של חברת קומסקו. הוא נולד וגדל בתל אביב ולמד בבית הספר הריאלי במסגרת הפנימייה הצבאית בחיפה. דנון התגייס לשריון, היה למפקד פלוגה וממקימי גדוד 53 בחטיבה 7 בסיני. הוא נמנה עם מקימי יחידת הניסויים בטנקי הצ'יפטיין בישראל. במהלך מלחמת ששת הימים שירת כסגן מפקד פלוגה בכיבוש נבי סמואל, תל אל־פול ורמאללה, ובמלחמת יום הכיפורים נלחם כמג"ד בחטיבה 679 בקרבות הבלימה בנפח, סינדיאנה ורמת'ניה ברמת הגולן ובהבקעה לתוך סוריה בחאן ארנבה, תל שער, תל קורין, כפר נאסג' ואל-עדס במובלעת הסורית.. ב־1982 מונה לסגן מפקד חטיבה 679, תפקיד אותו מילא עד 1995. דנון משמש יו"ר עמותת חטיבה 679.

280 עמודים, 118 ש"ח.