שקרים הכרחיים / דיאן צ'מברליין / עם עובד

שקרים הכרחיים 

דיאן צ'מברליין / עם עובד


צ'מברליין מוכרת כמחברת דרמות משפחתיות מרתקות, שרוב הנשים המככבות בהן, הן נשים חזקות ועצמאיות שהחברה מציבה אותן בתפקיד סוגר ומכביד והן נאלצות להיאבק על עצמאותן. "שקרים הכרחיים" הוא ספרה המצליח ביותר.

כמו ג'יין, גיבורת הספר, גם צ'מברליין עבדה בעברה כעובדת סוציאלית בבית חולים. ניסיונה תרם רבות לכתיבת הספר – המתאר דילמה מקצועית בלתי אפשרית: סיפורה של עובדת סוציאלית שנדרשת לאשפז את מטופליה ללא צורך, בשל תקנות מפלות ומיושנות.

שנות השישים החלו זה עתה, אך לא רחוק מביתה היפה של ג'יין שבצפון קרוליינה עדיין חיות משפחות במטעי הטבק, ללא חשמל או מים זורמים, כמו ממאה אחרת. כולם זקוקים למשהו: נעליים ללא חור, הסעה לשיעור ברייל או עזרה במציאת עבודה, ולכולם ג'יין יודעת לעזור. לכולם, מלבד נערה אחת. אייבי מטפלת לבדה באחותה, בסבתהּ הקשישה ובאחיינה התינוק, ומצויה בקשר אהבה עמוק. בשש עשרה שנותיה למדה לשרוד בכוחות עצמה ולא להישען על איש. כשהשתיים פוגשות זו את זו עולמן הישן מתערער; אייבי מתמלאת תקווה, ואילו ג'יין עומדת בפני הכרעה קשה מאין כמותה.

פרשה היסטורית אמיתית ובלתי נתפסת זוכה לתיאור ספרותי לראשונה ברומן זה, אשר חושף תוכנית עיקור בלתי נתפסת שהשירות הסוציאלי ניהל במשך עשרות שנים נגד נשים מאוכלוסיות מוחלשות.


415 עמ', 98 ש"ח.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.