יוצאים מן הכלל - נטפליקס ותרבות ההמצאה מחדש / ריד הייסטינגס + ארין מאייר / מודן

יוצאים מן הכלל - נטפליקס ותרבות ההמצאה מחדש

ריד הייסטינגס + ארין מאייר / מודן

נטפליקס שונה מכל חברה אחרת בהיסטוריה. הסיבה לכך היא לא רק עמדתה הייחודית כמובילה בעולמות הבידור והטכנולוגיה, או נסיקתה למעמד שירות הסטרימינג המוביל בעולם, עם יותר מ‑193 מיליון מנויים ב-190 מדינות. נטפליקס היא חברה פורצת דרך על שום התרבות הניהולית הרדיקלית שלה, שמנוגדת לאינטואיציה, למסורת ולציפיות. 

כאשר ריד הייסטינגס הקים את נטפליקס, הוא פיתח פילוסופיה ארגונית ועקרונות ניהול שניפצו מוסכמות, וגיבש תרבות ארגונית שבמרוצת השנים ביססה את נטפליקס כאחת מהחברות החדשניות ביותר בעולם.

הספר מציג לראשונה את הסיפור המרתק שמאחורי אותה פילוסופיה רדיקלית. הספר מתבסס על מאות ראיונות עם עובדי נטפליקס בעבר ובהווה, מכל רחבי העולם, וכולל סיפורים שנחשפים לראשונה על מהלכי ניסוי וטעייה שיזם המנכ"ל הייסטינגס עצמו לאורך הקריירה שלו. לצד ארין מאייר, מחברת רב-המכר "The Culture Map" ואחת מההוגים המשפיעים ביותר בעולם בתחום העסקי, הייסטינגס מנתח את האידיאולוגיות השנויות במחלוקת שעליהן מושתתת נטפליקס, שהניבו תוצאות מעוררות קנאה.

הסטנדרטים החדשים של הייסטינגס מקדשים אנשים על פני נהלים, מעודדים חדשנות על פני יעילות ומקנים לעובדים הקשר במקום בקרה. בנטפליקס אין מדיניות חופשות או הוצאות. בנטפליקס העובדים הם חלק מנבחרת מנצחת, לא ממשפחה. בנטפליקס לא מנסים לרצות את הבוס, אלא נותנים פידבק בפתיחות מלאה. בנטפליקס העובדים לא זקוקים לאישור והחברה משלמת את השכר הגבוה בשוק. כשהייסטינגס וצוותו הגו לראשונה את העקרונות יוצאי הדופן האלה, ההשלכות לא היו ידועות. אך בתוך זמן קצר שיטותיהם הניבו צמיחה ותעוזה חסרות תקדים וביססו את נטפליקס כאחד מהמותגים המוכרים והאהובים בעולם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.