חוג החברים של ברנהרד / אנמארי שוורצנבך / רימונים

חוג החברים של ברנהרד

 אנמארי שוורצנבך / רימונים

 


"חוג החברים של ברנהרד" הוא יצירה אלגנטית ומסוגננת המתארת את רגשותיהם של צעירים, ומקפלת בתוכה את התקוות, הייאוש, הכיסופים והתום שלהם. באמצעות פסיפס דיוקנאות של יחידים ותמונות קבוצתיות; ברנהרד, גרט ואינס, שארל וז'ראלד, כריסטינה ולאון – נפרשים לפנינו מארגי אהבה עשירים ועדינים ביופיים: בין שלושה, בין גברים צעירים, בין נשים צעירות - מחול אהבה שאליו מגיבים המבוגרים בתדהמה ובכעס. הם אינם מבינים דבר. צעירים ברלינאים מעולם לא תוארו באופן כה סוער ומלא חיות!

קסמו הייחודי של הספר טמון בתמימותו, ובתמימותה הספרותית של המחברת שזהו רומן הביכורים שלה. שוורצנבך מפגינה בו קרבה עצומה וכמעט בלתי נפרדת מהווייתה שלה – לדמויותיה: הרגשות שלהן, הרגשנות והרחמים העצמיים שלהן - שהם גם נושאו המהותי של הרומן, ואילו עלילתו בעצם נטולת חשיבות. זהו ספר חשוף וחושף, פגיע וחסר שריוֹן ספרותי: אנמארי שוורצנבך כותבת ללא הגנוֹת. וזה מרהיב כמו שזה נשמע.

זהו ספרה הראשון של אנמארי שוורצנבך שנכתב כשהייתה בת 23 בלבד. מבלי לחולל פה "ספוילרים", נדגיש כי בסיום הכתיבה הייתה הסופרת אובדת עצות, וזו הייתה הסיבה שבגללה נפרדה מדמויותיה בתחבולה ספרותית שאולי אז, עוד הקדימה את זמנה. 

כבר בהופעת הבכורה הספרותית שלה אפשר לזהות אצל שוורצנבך את ההצדקה לפרסומה. הספר - עם כל הדכדוך שבו - אפוף עליצות ואופטימי, והקטעים המוצלחים ביותר שבו מזכירים את הרומן "זִ'יל וזִ'ים" מאת אַנְרִי-פְּיֶיר רוֹשֶה. אנמארי היא כל הדמויות בספר והיא גם אף אחת מהן.

220 עמודים, 96 ₪.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.