זֵן ג'אגלינג / עודד זהר / ספרי ניב

זֵן ג'אגלינג 

 עודד זהר / ספרי ניב


שבע תובנות על מולטי-טסקינג ותשומת לב.

אנו חיים בעידן של מולטי-טסקינג. כל אחד ואחת מאתנו נדרש לטפל במקביל בכל-כך הרבה דברים! בבית, בעבודה, בלימודים, בכביש או במסיבה. תשומת הלב שלנו מוסחת כל הזמן מגירויים שונים ומגוונים שמגיעים הן מהסובב אותנו והן מתוך ראשנו חסר המנוח. אנו ממקבלים (פועלים במקביל) היום יותר ממה שמקבלנו אי פעם, הן בחיינו הפרטיים והן בהיסטוריה של המין האנושי.

הספר פורש בפני הקוראים את תמונת המצב העדכנית של תופעת המולטי-טסקינג כפי שהיא מצטיירת במחקר הקוגניטיבי, מדעי המוח ובמקורות ידע רבים נוספים. הספר מגדיר את סוגי המולטי-טסקינג השונים, את המיתוסים על הנושא ואת תופעות הלוואי הבריאותיות, הפסיכולוגיות, החברתיות, הארגוניות והתרבותיות שאנו חווים שנגרמות כתוצאה מנטייתנו למקבל. כדי להתמודד עם הבעיה, מוגש לקוראים מודל "זן ג'אגלינג" שמבוסס על תהליך הלמידה של אמנות הג'אגלינג בשלושה כדורים. מהמודל נגזרות שבע תובנות ליישום בתרגול עצמו ובסביבת המולטי-טסקינג היום-יומית. הספר כולל גם את מודל "פיקח-חכם", כלי מעשי להתמודדות עם הסחות דעת חיצוניות ופנימיות.

נדמה כאילו אמנות הג'אגלינג הייתה תמיד מטאפורה למולטי-טסקינג. למעשה, לג'אגלינג בכדורים ולג'אגלינג במשימות או במחשבות יש הרבה מן המשותף, והם מפעילים מנגנונים דומים במוחנו. אל תרגילי הג'אגלינג מצורף קוד שמפנה לסרטוני הדרכה שצולמו במיוחד לקוראים.

239 עמ', 89 ₪.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.