אמנות השמחה / גוֹליארדה סַפיינצה / הספרייה החדשה

אמנות השמחה 

גוֹליארדה סַפיינצה / הספרייה החדשה



הרומאן הסוער והטוטאלי הזה, החומק מכל סיווג, הוא פצצה ספרותית שהוטלה על סף המאה ה־21, באיחור של שלושים שנה. כשהסתיימה כתיבתו סירבו כל המו"לים החשובים באיטליה לפרסם אותו, אך שנים לאחר מות המחברת זכה הספר להצלחה מסחררת, תורגם ל-15 שפות, והוא נחשב מאז למופת של כתיבה פמיניסטית מהפכנית. מוֹדֶסטה, הגיבורה שלוחת־הרסן שלו, היא ילדת סחבות של פשוטי־עם סיציליאנים הרוצחת בגיל תשע את אמה ואת אחותה, נשלחת למנזר, והופכת באמצעות נישואים מניפולטיביים לבת אצולה. מודסטה משוחררת מקיבעונות מגדריים ומטפחת קשרים סקסואליים ורגשיים סוערים עם שלוש נשים וארבעה גברים. היא הרפתקנית, אנרכיסטית, מבריקה ובלתי־מתפשרת, דמות עוצרת־נשימה.


גוליארדה ספיינצה גדלה בסיציליה בבית הומה, באווירה פתוחה מורדת במוסכמות. אמה מארייה ג'וּדיצֶ'ה היתה ממנהיגות המפלגה הסוציאליסטית האיטלקית, לוחמת למען זכויות של פועלות ועורכת עיתון, שהושלכה כמה פעמים לכלא.


מודסטה שלה, שנולדה ב-1.1.1900, מלווה את התהפוכות הסוערות של המחצית הראשונה של המאה העשרים מן השוליים הייחודיים של סיציליה, ועוטפת אליה ומוליכה עימה קבוצת אנשים גדולה המכַוונֶנֶת את עצמה בלי־הרף נוכח ההשתנות המואצת המתמדת של העולם.


620 עמודים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.